AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 I morgen har jeg bursdag, og har invitert noen venner til meg på besøk. Jeg tenker vi må begynne med en ordentlig middag siden noen av dem er studenter mens andre har brukt dagen på jobb. Jeg har et ønske om å få forslag til noe de fleste kan like, helst noe som er lettvint å lage og kanskje litt mer spennende enn vanlige hverdagsmiddager. Har du tips? Jeg blir for øvrig 29 år. De andre som er der er omtrent på samme alder, bortsett fra et barn som er fem år. Ingen allergier her i huset, men vi drikker ikke alkohol så jeg ønsker ikke dette i maten heller. Anonymous poster hash: 77c32...017
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Lasagne med salat og focaccia, eller chili con carne med guacamole, rømme og (grønn) salat? Anonymous poster hash: d34f1...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Evt en ikke for sterk (pga barnet) curry av kylling eller lam med basmatiris og naanbrød. Anonymous poster hash: d34f1...3ac
Antoinette Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Jeg hadde laget en svær lasagne, en god blandet salat og bakt foccacia- Godt og mettende og lett å lage til flere.
Gjest Ennasus Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 -Blåskjell-suppe med torsk -biff med potetbåter og grønnsaker -ratatouille med torsk -hjemmelaget pizza -laks med grønnsaker i folie -tapas -norsk tapas (spekeskinke, kurv, røkt laks, eggerøre, kabaret, focaccia, aioli, loff, grønnsaker, ost, kjeks osv) -rakfisk -helgrilla kylling med salat -god eksotisk wok -viltgryte med salat, ris.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Jeg hadde laget en svær lasagne, en god blandet salat og bakt foccacia- Godt og mettende og lett å lage til flere. Lasagne er et veldig godt tips, bare det at den ene gjesten har laget det fra bunnen av en gang vi var hos henne. Selv om vi har vært venner i flere år nå, og til tross for at hun ikke hadde blandet ut tacopulveret med vann på forhånd som hun hadde oppi der, så føler jeg likevel at det "blir noe å leve opp til" i og med at jeg kunne jo ikke være uhøflig å si noe negativt om det der og da. ts Anonymous poster hash: 77c32...017
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 -Blåskjell-suppe med torsk -biff med potetbåter og grønnsaker -ratatouille med torsk -hjemmelaget pizza -laks med grønnsaker i folie -tapas -norsk tapas (spekeskinke, kurv, røkt laks, eggerøre, kabaret, focaccia, aioli, loff, grønnsaker, ost, kjeks osv) -rakfisk -helgrilla kylling med salat -god eksotisk wok -viltgryte med salat, ris. Blåskjell har jeg aldri turt å tilberede selv tidligere i frykt for å dumme meg ut/i frykt for at jeg ikke skal like blåskjell.. Så det tør jeg ikke å satse på når det er bursdagen min. Men jeg må absolutt hoppe i det en gang i nærmeste fremtid tror jeg. Det samme gjelder rakfisk, men ellers høres de fleste rettene interessante ut! Jeg må sette meg i tenkeboksen merker jeg. Tusen takk for tips. ts Anonymous poster hash: 77c32...017
Antoinette Skrevet 20. januar 2015 #8 Skrevet 20. januar 2015 Du lager ikke lasagne med tacopulver. 7
Gjest Ennasus Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Blåskjell har jeg aldri turt å tilberede selv tidligere i frykt for å dumme meg ut/i frykt for at jeg ikke skal like blåskjell.. Så det tør jeg ikke å satse på når det er bursdagen min. Men jeg må absolutt hoppe i det en gang i nærmeste fremtid tror jeg. Det samme gjelder rakfisk, men ellers høres de fleste rettene interessante ut! Jeg må sette meg i tenkeboksen merker jeg. Tusen takk for tips. ts Anonymous poster hash: 77c32...017 Så bra det var av interesse :-) ellers et bacalao veldig godt også!
AwkwardAlice Skrevet 20. januar 2015 #10 Skrevet 20. januar 2015 Nigella har en oppskrift med kylling, chorizo og potet, utrolig godt og så enkel å lage til! Du kan servere den med salat og brød? Pleier selv å ha velkomstdrink, en enkel forrett (bruschetta e.l.), selve middagen (pleier som regel finne oppskrift der alt helles oppi en form og stekes), ost og kjeks og eventuelt en dessert når jeg gjester over.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #11 Skrevet 20. januar 2015 Nigella har en oppskrift med kylling, chorizo og potet, utrolig godt og så enkel å lage til! Du kan servere den med salat og brød? Pleier selv å ha velkomstdrink, en enkel forrett (bruschetta e.l.), selve middagen (pleier som regel finne oppskrift der alt helles oppi en form og stekes), ost og kjeks og eventuelt en dessert når jeg gjester over. Velkomstdrink er jeg ikke vant med da jeg ikke kommer fra en familie som drikker alkohol. Tror det har mye med det å gjøre. Jeg er ganske sikker på at venninnene mine ikke er vant med det heller da vi kommer fra familier med omtrent samme verdier. I løpet av de nesten ti årene jeg har kjent dem har jeg ikke fått det i selskaper som har vært hos dem, så jeg tror nok ikke jeg satser på det nå heller. Hvem er Nigella? ts Anonymous poster hash: 77c32...017 1
Antoinette Skrevet 20. januar 2015 #12 Skrevet 20. januar 2015 (endret) www.nigella.com Du kan fint lage en alkoholfri velkomstdrink, Tolker svarene dine som at du er rimelig blodkristen. Endret 20. januar 2015 av Antoinette
AwkwardAlice Skrevet 20. januar 2015 #13 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Velkomstdrink er jeg ikke vant med da jeg ikke kommer fra en familie som drikker alkohol. Tror det har mye med det å gjøre. Jeg er ganske sikker på at venninnene mine ikke er vant med det heller da vi kommer fra familier med omtrent samme verdier. I løpet av de nesten ti årene jeg har kjent dem har jeg ikke fått det i selskaper som har vært hos dem, så jeg tror nok ikke jeg satser på det nå heller. Hvem er Nigella? ts Anonymous poster hash: 77c32...017 Nigella Lawson. Burde lagt med en link til hjemmesiden hennes, beklager! http://www.nigella.com/recipes/view/spanish-chicken-with-chorizo-and-potatoes-5160 Velkomstdrink trenger ikke inneholde alkohol, kan lett ha isbiter, sitron, mynte eller lignende og Farris i et fint glass Tenkte siden det var en bursdagsmiddag at det ville blitt litt mer "fancy"! Endret 20. januar 2015 av AwkwardAlice
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #14 Skrevet 20. januar 2015 En gryterett med salat og hvitløksbaguetter? Anonymous poster hash: 59b59...5ce
79kreps Skrevet 20. januar 2015 #15 Skrevet 20. januar 2015 Kalkunbryst eller kyllingbryst er veldig godt, gjerne med søtpotetmos og gratinerte grønnsaker blandet med cottage cheese og egg, og selvsagt en god hjemmelaget saus til
Gjest Timber Skrevet 20. januar 2015 #16 Skrevet 20. januar 2015 Moussaka, med brød og salat til. Jamie Oliver har en veldig god moussaka. Link
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #17 Skrevet 20. januar 2015 Du lager ikke lasagne med tacopulver. Det går an å gjøre det så sant man blander ut tacokrydderet med kjøttdeigen først. Anonymous poster hash: 77c32...017
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #18 Skrevet 20. januar 2015 www.nigella.com Du kan fint lage en alkoholfri velkomstdrink, Tolker svarene dine som at du er rimelig blodkristen. Jeg er mer liberal, faktisk. ts Anonymous poster hash: 77c32...017 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #19 Skrevet 20. januar 2015 Det går an å gjøre det så sant man blander ut tacokrydderet med kjøttdeigen først. Anonymous poster hash: 77c32...017 Man har vitterlig ikke tacopulver i lasagne! Lasagne lages med en tomatpurrebasert kjøttdeigsaus, skal da ikke smake taco av lasagne! Nesten det verste jeg har hørt i hele dag. Anonymous poster hash: 03b92...4eb 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #20 Skrevet 20. januar 2015 Det går an å gjøre det så sant man blander ut tacokrydderet med kjøttdeigen først. Anonymous poster hash: 77c32...017 Nei. Anonymous poster hash: 5b750...48d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå