Gå til innhold

Endring av ligningen ga baksmell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen fikk beskjed fra Skatteetaten om at selvangivelsen for 13 var feil da de hadde fått opplysninger om for lavført inntekt. Vi sjekket saken og så at vi ikke hadde mottatt alle dokumenter og skrev til Skatteetaten om at dette var vi ikke klar over. Konklusjonen : endring av ligningen hans og en tilleggsskatt på 5000,- !!

Så får jeg plutselig en Mail om at mitt skatteoppgjør er klart. Sjekker dette og ser til min store forbauselse at jeg har fått endret ligningen min og må betale tilbake 30' !!!!!!! Jeg fikk til gode 30' i fjor og nå skal de tilbakebetales? Hva i all verden skyldes dette??? Pga mannens endring så skal jeg lide hardt? Jeg har ingen endringer!! Kjenner jeg ble mektig irritert at noe sånt bare dumper ned i hodet på meg!

Anonymous poster hash: 7cab8...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig, men vi har alle vårt ansvar for å betale rett skatt og sørge for at dokumentasjonen stemmer når vi leverer selvangivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo da se hvorfor ligningen din er endret, og evt. klage på det. Hvis dere er gift henger dere sammen, slik at din smell på 30 plus hans 5 kanskje er det beste alternativet, og at hvis ikke du får en smell på 30, får han en smell på totalt 40 f.eks. Antar endringen er i gjeldsrenter, og at det er årsaken til at du fikk så mye igjen, og da kan det være nødvendig å flytte gjeldsrenter over på han for at dere totalt sett skal skatte minst.

Hvis ikke det er noe slikt så får dere klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...