Gå til innhold

Bud på leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter å kjøpe meg en plass å bo nå. Det har dukket opp en leilighet i nærområdet som har vert til salgs nå en stund. Den er litt over mitt budsjett, men jeg lurer på å by en del under da det ikke har kommet inn noen bud på den enda ifølge megler.

Men spørsmålet mitt er, hvor mye under kan man by før det blir ansett som "frekt"? Prisantydningen er til 3700000. Kan jeg f.eks by 3,2? Det er jo helt opp til selger om han takker ja til budet, men er det unormalt å by såpass under prisantydning?

Anonymous poster hash: 22fae...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du absolutt by. Du vil få et ja eller nei. Selv om personen blir sikkert litt sjokket, men du er der vel ikke for og gi huseieren mest mulig?

Anonymous poster hash: adf35...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter å kjøpe meg en plass å bo nå. Det har dukket opp en leilighet i nærområdet som har vert til salgs nå en stund. Den er litt over mitt budsjett, men jeg lurer på å by en del under da det ikke har kommet inn noen bud på den enda ifølge megler.

Men spørsmålet mitt er, hvor mye under kan man by før det blir ansett som "frekt"? Prisantydningen er til 3700000. Kan jeg f.eks by 3,2? Det er jo helt opp til selger om han takker ja til budet, men er det unormalt å by såpass under prisantydning?

Anonymous poster hash: 22fae...7bb

Hva er verditakst? Prisantydning kan allerede være satt lavere enn verditaksten dersom leiligheten har ligget ute for salg en stund. Og ikke minst; hva er lånetaksten? Du kan neppe forvente at selger skal godta et bud under lånetakst uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...