AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #1 Skrevet 20. januar 2015 Hei! Nå stiller jeg sikkert et veldig dumt spørsmål her, men jeg tok piercing i tunga for en uke siden. Det har hittil gått veldig fint, men de siste dagene har jeg våknet med en skikkelig ekkel, sur smak i munnen (som ettersmaken som kommer hvis du spiser noe surt) samtidig som at tungespissen svir en del. Det hjelper ikke uansett hvor mye jeg skyller, renser eller spiser - det går ikke bort! Noen som har tips?Anonymous poster hash: b1e55...a14
miramis Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Virker som du har fått betennelse, vær nøyere med rens og hvis du ikke merker bedring kan du gå tilbake til stedet du tok piercingen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har vært kjempenøye med rensing. Jeg skyller med munnskyllevann og drikker mye kaldt vann etter måltider, spiser myk mat sånn som yoghurt, grøt og bananer, og snuser så vidt fordi jeg er så redd det skal komme i såret. Jeg er verken hoven eller rød og det gjør ikke vondt når jeg spiser, men det er denne smaken (som er bedre i dag) og at det svir sånn på tuppen av tunga. Det virker som at det blir bedre etter at jeg bruker munnskyllevann.Anonymous poster hash: b1e55...a14
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 Jeg har ikke hatt piercing i tunga, men alle andre piercinger jeg har hatt tok vel en 4 uker før de grodde?? (Er så lenge sia nå ) husker de var ubehagelige i ganske lang tid. Fortsett å rens, hvis du ikke er noe spesielt hoven, rød, så tror jeg det går fint. Men du kan jo ringe puercingstudioet og spørre om dette er normalt da?Anonymous poster hash: 48717...01e
SjiraffenLaffen Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Jeg hadde ikke noen slikt når jeg toj piercing i tunga. Ville ringt studioet og hørt med dem.
Minya Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Det kan hende du er en av de få som reagerer på stålet eller titanet i bolten, men om tunga føles mer hoven og bolten kjennes ut som om den har blitt "for kort" så er det mer sannsynlig at du har fått en betennelse. Kjøp Corsodyl på apoteket og skyll med den en ukes tid for å se om det roer seg, stikk innom piercer også for å få dem til å kikke på det, de har som oftest lang erfaring med både gode og dårlige piercingutfall. Hvis det ikke blir noe bedre, bør bite i det sure eplet og ta ut bolten og kontakte lege for å se på tunga. Endret 20. januar 2015 av Minya
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #7 Skrevet 21. januar 2015 Tusen takk for svar! Tunga er verken hoven eller rød og smaken har blitt borte, men det svir fortsatt littegrann. Det svir ikke rundt piercingen, men heller på tungespissen.Anonymous poster hash: b1e55...a14
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Det kan hende du er en av de få som reagerer på stålet eller titanet i bolten, men om tunga føles mer hoven og bolten kjennes ut som om den har blitt "for kort" så er det mer sannsynlig at du har fått en betennelse. Kjøp Corsodyl på apoteket og skyll med den en ukes tid for å se om det roer seg, stikk innom piercer også for å få dem til å kikke på det, de har som oftest lang erfaring med både gode og dårlige piercingutfall. Hvis det ikke blir noe bedre, bør bite i det sure eplet og ta ut bolten og kontakte lege for å se på tunga. Tusen, tusen takk for tipset, Minya! <3 Jeg kjøpte Corsodyl på apoteket i går, har skylt med den to ganger og merker allerede bedring. Det svir ikke lengre og smaken er helt borte, tunga har også fått litt mer normal farge. Nå er jeg lettet!Anonymous poster hash: b1e55...a14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå