Gå til innhold

Flytter til en liten bygd i Norge.

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg har bodd i større byer,i Europa,mest i Norge(jeg er halvt norsk,har norsk st.bo.s.

Nå vil jeg bare nyte naturen fra morgen til kveld.

Jeg søker helst i Hedmark pga barndosminner og pga kulturell historie.

Jeg har et yrke som kun gir summer nå og da.

Jeg har bildilla og elsker¨å kjøre bil,og jeg får ikke sånn vanlig jobb i bygda.

Leg må gjøre noe i samfunnet,for vi må bidra alle.

Så er redd jeg blir overfødig.

Tenker at det er folk uten muligheter til å kjøre selv,-trenger de et billigere behov for transport enn taxi,fks?

Er glad i folk,og vil likso ha noen forpliktelser i form av en jobb! Trenger det ikke,men vil,og dere skjønner som skjønner .

Tror dere det er et behov,for både eldre,og de uten bil,eller som har full timeplan med små barn. Jeg tenker Transporttjenester. Er et behov eller?

Det trenger ikke være så mange,-bare jeg har noe å gjøre.

Skrevet

Jeg har nettopp flyttet til Hedmark! Men her jeg bor er det veldig lite jobber egentlig. Mulig de trenger sjåfører i offentlige tjenester, brøytebiler og sånn, men utover det vet jeg ikke :P

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet til Hedmark! Men her jeg bor er det veldig lite jobber egentlig. Mulig de trenger sjåfører i offentlige tjenester, brøytebiler og sånn, men utover det vet jeg ikke :P

Ok,takk for svar. Ja,ingen sånne ordinære jobber nei. Men en del eldre,og andre som bor avsides til.

Kunne jo handlet for de,bringing osv,men må iksom vite om dere tror det er behov eller ei,før jeg går videre med ideen

Gjest Blomsterert
Skrevet

Regner med de fleste kommunene har egne hjemmesider, så du kan jo ringe dem og spørre? Min kommune har hvertfall egen side http://www.stor-elvdal.kommune.no/Sider/Side.aspx

Regner med de fleste kommunene har egne hjemmesider, så du kan jo ringe dem og spørre? Min kommune har hvertfall egen side http://www.stor-elvdal.kommune.no/Sider/Side.aspx

Takk. Vil helst kun bidra med noe,så penger blir symbolsk. Vil bare informere og oppgi. Ikke ha tilknytning til norn. Men det var nok ikke det du mente,og takk for bidrag. Dette er viktig for meg da jeg ser hvor viktig alle er i en bygd. Jeg har voksne barn,jobber kun i intensive perioder,og vil være til nytte. Må tjene noe selfølgelig,men helt uvesentlig,og jeg vil brike bilen. Jeg elsker bilkjøring. Rekreasjon :-D

Skrevet

Jeg har bodd i større byer,i Europa,mest i Norge(jeg er halvt norsk,har norsk st.bo.s.

Nå vil jeg bare nyte naturen fra morgen til kveld.

Jeg søker helst i Hedmark pga barndosminner og pga kulturell historie.

Jeg har et yrke som kun gir summer nå og da.

Jeg har bildilla og elsker¨å kjøre bil,og jeg får ikke sånn vanlig jobb i bygda.

Leg må gjøre noe i samfunnet,for vi må bidra alle.

Så er redd jeg blir overfødig.

Tenker at det er folk uten muligheter til å kjøre selv,-trenger de et billigere behov for transport enn taxi,fks?

Er glad i folk,og vil likso ha noen forpliktelser i form av en jobb! Trenger det ikke,men vil,og dere skjønner som skjønner .

Tror dere det er et behov,for både eldre,og de uten bil,eller som har full timeplan med små barn. Jeg tenker Transporttjenester. Er et behov eller?

Det trenger ikke være så mange,-bare jeg har noe å gjøre.

Du har ikke lov til å drive passasjertransport uten drosjeløyve.

Skal du bo på bygda, må du regne med en standard 8-4-jobb. Enten på butikk, i helsesektoren eller kontorarbeid. Eventuelt, så kan du jo jobbe noen flere intensive perioder i året, og ha "fri" utenom dette. Da kan du f.eks. drive med frivillig arbeid, men bilkjøring som truer drosjenæringen kan du bare glemme. Hva med å ha mekkekurs for ungdom?

Anonymous poster hash: 733ee...057

Skrevet

Min bestefar i Hedmark er blind, og jeg vet at det finnes frivillige tilknyttet blindeforbundet eller andre frivillighetssentraler som kjører blinde og svaksynte rundt. Min bestefar er helt avhengig av den hjelpen for å komme seg ut når han har ærend.

Tipper det er flere slike som organiserer frivillige tjenester, det er bare ikke så lett å finne dem når man f.eks. googler. Tror de fleste i nærmiljøet som hjelper min bestefar også er nesten like gamle som ham selv, enker og slikt som trenger å bidra med noe i hverdagen til andre.

Anonymous poster hash: 56e0b...394
Gjest Blomsterert
Skrevet

Du har ikke lov til å drive passasjertransport uten drosjeløyve.

Skal du bo på bygda, må du regne med en standard 8-4-jobb. Enten på butikk, i helsesektoren eller kontorarbeid. Eventuelt, så kan du jo jobbe noen flere intensive perioder i året, og ha "fri" utenom dette. Da kan du f.eks. drive med frivillig arbeid, men bilkjøring som truer drosjenæringen kan du bare glemme. Hva med å ha mekkekurs for ungdom?

Anonymous poster hash: 733ee...057

Jeg har jobbet som sjåfør i perioder,så kan søke løyve der da...kanskje?

Men vil kun ha noe fornuftig å gjøre for noen som trenger det.

Takk for svar! Skal undersøke nærmere!

Gjest Blomsterert
Skrevet

Min bestefar i Hedmark er blind, og jeg vet at det finnes frivillige tilknyttet blindeforbundet eller andre frivillighetssentraler som kjører blinde og svaksynte rundt. Min bestefar er helt avhengig av den hjelpen for å komme seg ut når han har ærend.

Tipper det er flere slike som organiserer frivillige tjenester, det er bare ikke så lett å finne dem når man f.eks. googler. Tror de fleste i nærmiljøet som hjelper min bestefar også er nesten like gamle som ham selv, enker og slikt som trenger å bidra med noe i hverdagen til andre.

Anonymous poster hash: 56e0b...394

Å,dette tyder på at de trenger frivillige rundt om. Jeg er kun redd for å ikke ha NOE fornuftig å gjøre! Føler for å bidra med det jeg kan. Skal undersøke jeg,og takk for svar!

Gjest Blomsterert
Skrevet

Ideen kom etter å ha handlet for,-og kjørt tre eldre rundt da jeg var i Norge på besøk. De klaget på at de ikke kom seg rundt. Har god bil,og tok 50 kr i betaling,for bil koster jo litt. Snakket med kommunen da,og oppga. Takker for svar her! Dette blir et par dager i uken,for å bidra litt. Må liksom ha noen forpliktelser.

Har tre hus jeg kan få leid i Hedmark. Så tror nok jeg ender der. Sett litt på Sogn også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...