AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Fikk meg en ganske hardt på trynet natt til lør og var ved nippet til å falle i bakken og å begynne å blø. Tror jeg blødde bittelitt, noe kom ut iallefall. Dagen etter tenkte jeg ikke noe mer over det, men måtte "rense" nesa for strøkna blod.. (vet, ekkelt). Nå merker jeg at jeg egentlig har litt vondt på den ene siden. Spesielt når jeg trykker på et punkt. Føler meg og dårlig (typ; fryser, kvalm og hodet har en rar smerte (ikke vanlig skallebank etter fylla).. Men har og en kul i hodet, som jeg tror kommer av at personen dro meg i håret samtidig. Er litt blå i ansiktet, men det tror jeg er fra neglene.. . jeg vet ikke :/ Føler meg sikkelig hypokonder, men nesebrudd og eller hjernrytesle var det første som slo meg.. Anonymous poster hash: 1341e...cfb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #2 Skrevet 20. januar 2015 Strengt talt så er det umulig å knekke nesa, da det ikke er bein der, kun brusk. Men å få brist eller brukket brust er noe i helvetes vondt. De gjör ingenting med det (med mindre brusken gjör så nesen din er skjev), hverken med nesen eller hjernerystelse. Ta det med ro noen dager Anonymous poster hash: 76b47...8cb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #3 Skrevet 20. januar 2015 Det kan jo være hodeskader og hjernerystelse. Synes absolutt du skal søke lege når du har smerter og kvalme. I tillegg kan de kanskje rette opp neseskilleveggen, om denne er slått skjev. Om du ikke gjør noe med det nå, kan den bli permanent skjev, og du må operere senere.Anonymous poster hash: d8a69...18d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #4 Skrevet 20. januar 2015 I tillegg kan du jo vurdere å gå til anmeldelse av personen som slo deg ned for vold. Det kommer jo litt an på handlingsforløpet. Kanskje har du rett på voldsoffererstatning. Da er det igjen viktig å ta bilde av skadene og dokumentere disse hos en lege. Så der er enda en grunn til å gå til legen.Anonymous poster hash: d8a69...18d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #5 Skrevet 20. januar 2015 Har funnet ut at jeg burde tatt det mer med ro. Men var bare 3 timer på skolen på man og 3 timer i dag. (3x45 da), de andre timene sov jeg. Sa i fra om at jeg ikke kom, men oppga ingen gyldig grunn til skolen, noe som kanskje var litt dumt. For jeg er enda dårlig! Sovnet nesten på skolen i dag, men sov bare 7 timer i natt. Prøvde å få i meg en yoghurt og ble litt mer våken, dro ned til toget gså ventet jeg på buss hjem. Jeg orket ikke å vente på bussen så gikk inn en plass og ventet på at noen kunne hente meg, fordi jeg ikke orka gå ut til bussen igjen eller ut fra bussen og hjem "/ Nå er vel ikke feber noe sympton, men jeg fryser hele tiden. Har på meg en veldig varm genser nå, ullskjerf og ullsokker, joggebukse og pledd over. Har fått i meg bittelitt mer mat, men det gjorde egentlig bare kvalme verre. Hodet er fremdeles ganske vondt.. Jeg kan heller ikke ta noen fler smertestillende, ettersom jeg tok 7 stykker på søndagen ganske tett. Så redd jeg kan skade leveren om jeg tar flere Anonymous poster hash: 1341e...cfb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #6 Skrevet 20. januar 2015 Strengt talt så er det umulig å knekke nesa, da det ikke er bein der, kun brusk. Men å få brist eller brukket brust er noe i helvetes vondt. De gjör ingenting med det (med mindre brusken gjör så nesen din er skjev), hverken med nesen eller hjernerystelse. Ta det med ro noen dager Anonymous poster hash: 76b47...8cb Ikke noe bein i nesen? Det er regelrett det dummeste jeg har hørt. Nesen består både av bein og brusk. Brusken utgjør den ytre delen, mens beinet utgjør den indre delen. Det varierer imidlertid hvor mye bein en har i nesen. Under neseoperasjoner må en blant annet knekke opp nesebeinet, eller file det ned. Nesebrudd er veldig vanlig, og selv om brusken er ytterst er det oftest beinet en knekker. Jeg lurer på hvor i all verden du har hentet denne informasjonen fra, for dette er så feil man kan ta. Det er lurt å gå til lege og få oppfølging her, blant annet for å forhindre eventuell infeksjon. Bruddet kan heles på egenhånd, men som regel ordner de opp i dette mens du ligger i narkose. Anonymous poster hash: 21f3a...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #7 Skrevet 20. januar 2015 Kom deg til lege...Anonymous poster hash: d8a69...18d 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #8 Skrevet 21. januar 2015 Vurderer det nå, ja.. men tror ikke det er noe å gjøre med :/ Anonymous poster hash: 1341e...cfb
Pinkee Skrevet 21. januar 2015 #9 Skrevet 21. januar 2015 Vurderer det nå, ja.. men tror ikke det er noe å gjøre med :/ Anonymous poster hash: 1341e...cfb Er du lege? Hvis nei, hvordan kan du da si at det ikke er noe å gjøre? Kom deg til lege, nå!!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #10 Skrevet 21. januar 2015 Er du lege? Hvis nei, hvordan kan du da si at det ikke er noe å gjøre? Kom deg til lege, nå!! Nei, men nesa er jo bedre nå enn her om dagen. Men er fortsatt ekstremt slapp og hodet vil bare ligge nede, Ser ikke helt for meg hva legen kan gjøre med det? Jeg kan jo starte med å spise frokost. Anonymous poster hash: 1341e...cfb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #11 Skrevet 21. januar 2015 Nei, men nesa er jo bedre nå enn her om dagen. Men er fortsatt ekstremt slapp og hodet vil bare ligge nede, Ser ikke helt for meg hva legen kan gjøre med det? Jeg kan jo starte med å spise frokost. Anonymous poster hash: 1341e...cfb Jeg tror ikke du helt forstår hva det å være lege innebærer. Du starter jo med å skrive et innlegg på KG om at du er bekymret for nesebrudd. Åpenbart at du da får slike svar som dette. Om det er tydelig at det ikke er nesebrudd og at det bare er en smell, så for all del vær hjemme.. Men ikke lag en tråd på KG da for å så ikke følge noen av rådene her, altså det å dra til legen. Anonymous poster hash: 21f3a...ab6
Pinkee Skrevet 21. januar 2015 #12 Skrevet 21. januar 2015 Nei, men nesa er jo bedre nå enn her om dagen. Men er fortsatt ekstremt slapp og hodet vil bare ligge nede, Ser ikke helt for meg hva legen kan gjøre med det? Jeg kan jo starte med å spise frokost. Anonymous poster hash: 1341e...cfb Om det ikke er nesebrudd, så kan du ha hjernerystelse feks, da kan du få det som gyldig fravær fra skolen. Det er vel ikke så dumt? Men, når du fremdeles er slapp og elendig, så skader det ikke med en sjekk. Hodet er ikke den kroppsdelen man kødder med. ps! nesa kan fremdeles være brukket, selv om det no kjennes bedre ut.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #13 Skrevet 21. januar 2015 Om det ikke er nesebrudd, så kan du ha hjernerystelse feks, da kan du få det som gyldig fravær fra skolen. Det er vel ikke så dumt? Men, når du fremdeles er slapp og elendig, så skader det ikke med en sjekk. Hodet er ikke den kroppsdelen man kødder med. ps! nesa kan fremdeles være brukket, selv om det no kjennes bedre ut. Jo, men slag i nesa gir vel ikke hjernerystelse? Sa som sagt jeg hadde en kul i hodet, (som nesten er borte nå) men den er jeg ganske sikker på kom av og nærmest bli dratt av håret. Får bare vondt om jeg trykker på nesa nå Anonymous poster hash: 1341e...cfb
Pinkee Skrevet 21. januar 2015 #14 Skrevet 21. januar 2015 Jo, men slag i nesa gir vel ikke hjernerystelse? Sa som sagt jeg hadde en kul i hodet, (som nesten er borte nå) men den er jeg ganske sikker på kom av og nærmest bli dratt av håret. Får bare vondt om jeg trykker på nesa nå Anonymous poster hash: 1341e...cfb Er du sløv og slapp og uggen, eller er det bare noe du skriver? Hvis du er det, etter en slosskamp, så bør du faktisk oppsøke lege. Men, din helse-ditt valg.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2015 #15 Skrevet 21. januar 2015 Er du sløv og slapp og uggen, eller er det bare noe du skriver? Hvis du er det, etter en slosskamp, så bør du faktisk oppsøke lege. Men, din helse-ditt valg. Ja, jeg er det. Men jeg var og på en heftig fyllekule, så jeg vet ikke hva som forårsaker hva her.. Jeg var hos legen dagen etter og (for noe annet), men jeg var dum og ikke sa noe! Han hadde kanskje merka om jeg var mer enn fyllesyk/brisen? Anonymous poster hash: 1341e...cfb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå