Gå til innhold

Vil ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en person som nå etter mange mange år med sykdom og horribelt liv har søkt uføre. Men jeg vil ikke, tanken på å ikke fungere som normalt dreper meg. Jeg vil, vil så gjerne jobbe, leve og stå på. Jeg er en person som døyver, biter i og begraver smerten, ignorer signalene fra kroppen, trosser det vonde for å klare å puste videre. Har levd med dette i flere flere år. Hvorfor ikke bare fortsette, ja så lenge til kroppen sier stopp og hjernen blokker ut alt og alle. Dette skjer i min verdag men i små doser og mange ganger. Men tenker å la det gå helt til det kommer i en giga giga porsjon. Her jeg sitter akkurat nå. Har jeg lyst å slette søknaden På uføre ( går det an?) søke jobber og kjøre på. Men vil jeg klare det? Tenk om jeg får et heftig smell uten like? Hjelp meg, værsåsnill å hjelp meg. Vil ikke gå rundt meg selv. Alt av venner og familie er borte og null hobbyer å ta tak i. er jeg gal om jeg sletter søknaden og bryter ut og skriker at jeg vil vek ut og finne på noe uansett hvor ille og forferdelig, vekk fra hjem, tanker og det onde. Orker ikke mer! Jeg dør levende. Sakte men sikkert. Noen vær borti slikt? Forslag? Hjelp:'(

Anonymous poster hash: 4fbe5...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en person som nå etter mange mange år med sykdom og horribelt liv har søkt uføre. Men jeg vil ikke, tanken på å ikke fungere som normalt dreper meg. Jeg vil, vil så gjerne jobbe, leve og stå på. Jeg er en person som døyver, biter i og begraver smerten, ignorer signalene fra kroppen, trosser det vonde for å klare å puste videre. Har levd med dette i flere flere år. Hvorfor ikke bare fortsette, ja så lenge til kroppen sier stopp og hjernen blokker ut alt og alle. Dette skjer i min verdag men i små doser og mange ganger. Men tenker å la det gå helt til det kommer i en giga giga porsjon. Her jeg sitter akkurat nå. Har jeg lyst å slette søknaden På uføre ( går det an?) søke jobber og kjøre på. Men vil jeg klare det? Tenk om jeg får et heftig smell uten like? Hjelp meg, værsåsnill å hjelp meg. Vil ikke gå rundt meg selv. Alt av venner og familie er borte og null hobbyer å ta tak i. er jeg gal om jeg sletter søknaden og bryter ut og skriker at jeg vil vek ut og finne på noe uansett hvor ille og forferdelig, vekk fra hjem, tanker og det onde. Orker ikke mer! Jeg dør levende. Sakte men sikkert. Noen vær borti slikt? Forslag? Hjelp:'(

Anonymous poster hash: 4fbe5...24c

Jeg føler frustrasjonen komme gjennom skjermen her. Huff, for en situasjon! Jeg er redd for å havne i den samme. Det er vanskelig å gi råd, syns jeg. Men kan det være at du ødelegger mye ved å avbryte uføresøknaden? Hva slags nettverk og hjelp har du hvis du gjør dette? Kanskje det er vanskelig å sette igang prosessen igjen? Det høres ikke ut som du bør fortsette hardkjøret mot kroppen din. Jeg vet hvor forferdelig tanken på å ikke fungere "normalt" er, men du kan ikke forsette å kjøre deg på denne måten. Kan du være ufør og jobbe med noe veldedig? Er det lov å ha en vanlig jobb der man tjener noe når man er ufør? Vanskelig å gi deg råd, jeg føler smerten din. Ønsker deg virkelig det beste ! :hug:

Anonymous poster hash: 87294...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten! Men jeg trenger flere råd. Er det noen her som har bryti med uføren eller noe innen NAV slikt? Det er overhodet ikke lurt. Men jeg vil ikke, vil ikke bli det. Kan sikkert ikke jobbe noe eller være ute blandt noen fordi jeg kommer til å ha det stemplet på meg. Vurderer å ringe NAV og avbryte nå! Men livredd igjen!

Anonymous poster hash: 4fbe5...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de nye reglene kan du jobbe så mye du vil, selv om du har uførepensjon. Det eneste som skjer, er at de kutter utbetalingen tilsvarende det du tjener over en viss sum.

Jeg ville fortsette prosessen med å søke uførepensjon, men også fortsette å jobbe det du kan/orker.

Da er du sikret den dagen smellen kommer!

Anonymous poster hash: 14e70...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da bar det noen som sa til meg at da vil dem trekke så mye i skatt at ingenting blir igjen og jeg vil sitte med mindre! Så er det slik at de periodene jeg jobber fullt tar dem vekk trygden? Da er jeg litt fri allikevel? Da kan jeg fungere litt!? Takk tusen takk :D

Anonymous poster hash: 4fbe5...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på det 'noen' sier. Ta opp bekymringen din med nav for å få korrekt veiledning.

Jeg har forstått det slik at tidligere ville man miste status som ufør dersom man jobbet for mye, men at dette ikke gjelder nå - de bare kutter i utbetaling i stedet.

Mange har uførepensjon fordi de ikke har jevn arbeidsevne. De kan kanskje jobbe fullt én uke, men ikke i det hele tatt den neste.

Med den gamle ordningen kunne de ikke benytte restarbeidsevnen optimalt fordi de risikerte å miste status som ufør dersom de jobbet for mye.

Men igjen, snakk med nav om dette - ikke stol på at jeg har forstått det riktig ;)

Anonymous poster hash: 14e70...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da bar det noen som sa til meg at da vil dem trekke så mye i skatt at ingenting blir igjen og jeg vil sitte med mindre! Så er det slik at de periodene jeg jobber fullt tar dem vekk trygden? Da er jeg litt fri allikevel? Da kan jeg fungere litt!? Takk tusen takk :D

Anonymous poster hash: 4fbe5...24c

Ikke bekymre deg over dette. Du tjener UANSETT mer på å jobbe som ufør.

Men pengegriske idioter forstår ikke at det å jobbe bør være mer verdt for en ufør enn at de absolutt må tjene mest mulig. De får uansett mesteparten fra staten, så om man regner arbeidstimer totalt, har de meeget høy timelønn..

Anonymous poster hash: 73725...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen. De sa at da kommer jeg inni den onde sirkelen da jeg lånte for jeg fikk ikke til å la det gå rundt.Og at det vil føre at jeg kommer til å ikke klare det igjen... Men ja... Ingen motivasjons gjeng rundt meg nei, ikke rart jeg kutter dem vekk!



Anonymous poster hash: 4fbe5...24c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...