Gå til innhold

Sex med tidligere voldtektsoffer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kunne du hatt sex med en person som har opplevd voldtekt? Hvis hun/han forteller deg det når ting begynner å lede til sex, vil det være total turnoff? Vil dere tenke annerledes om personen og være redd for å "skade" de under samleiet?

Anonymous poster hash: f0f55...e01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du hatt sex med en person som har opplevd voldtekt? Hvis hun/han forteller deg det når ting begynner å lede til sex, vil det være total turnoff? Vil dere tenke annerledes om personen og være redd for å "skade" de under samleiet?

Jeg er voldtektsoffer og har vært i to forhold siden det skjedde. Begge gangene fortalte jeg det etter vi allerede hadde hatt sex. Litt fordi jeg ble tidligere klar for sex enn jeg ble klar for å dele det som hadde skjedd med meg, men også litt siden da vet fyren at jeg ikke er en ødelagt person.

Jeg er jo fortsatt samme personen. Begge tok det fint og endret ikke oppførsel etter "nyheten". Jeg fortalte det heller ikke i forbindelse med sex, men i en setting hvor vi delte ting fra barndommen etc.

Bare i tilfelle du er voldtektsoffer og er redd ingen vil være med deg nå :hug:

Anonymous poster hash: 6336b...1f3

Skrevet

Jeg er voldtektsoffer og har vært i to forhold siden det skjedde. Begge gangene fortalte jeg det etter vi allerede hadde hatt sex. Litt fordi jeg ble tidligere klar for sex enn jeg ble klar for å dele det som hadde skjedd med meg, men også litt siden da vet fyren at jeg ikke er en ødelagt person.

Jeg er jo fortsatt samme personen. Begge tok det fint og endret ikke oppførsel etter "nyheten". Jeg fortalte det heller ikke i forbindelse med sex, men i en setting hvor vi delte ting fra barndommen etc.

Bare i tilfelle du er voldtektsoffer og er redd ingen vil være med deg nå :hug:

Jeg er nok mest redd for at han ikke tør å ha sex med meg i frykt for å knekke meg. Jeg er ikke ødelagt, akkurat som deg, men det jeg har av seksuell erfaring er ufrivillig så det er jo naturlig at jeg vil ta det rolig og føle meg helt trygg på han.

Jeg dater en nå og det virker som det begynner å bli seriøst. Jeg vil jo ikke skremme han, men samtidig er jeg redd for at når vi skal ha sex så vil jeg bli redd eller føle meg utrygg..

ts

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er vel en fordel at han faktisk takler å få vite. Derfor riktig å fortelle. Jeg vil gjerne vite.

• Liker 3
Gjest HeiHade
Skrevet

Nå er jeg kvinne da, men det finnes jo menn som har blitt utsatt for voldtekt også.

Det hadde aldri vært en turn off i alle fall. Jeg hadde kanskje blitt nervøs for å gjøre noe "feil" og vært litt ekstra på vakt, men jeg hadde ikke unngått å hatt sex med ham pga det, hvis han ønsket det.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde likt å få vite om det etter vi hadde hatt sex noen ganger og blitt kjent med hverandre på den måten også. Da hadde jeg i alle fall ikke vært redd for å ha sex med personen, siden jeg allerede visste det var greit. Turn off hadde det i alle fall ikke vært, men absolutt ikke noe man tar opp in the heat of the moment synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nok mest redd for at han ikke tør å ha sex med meg i frykt for å knekke meg. Jeg er ikke ødelagt, akkurat som deg, men det jeg har av seksuell erfaring er ufrivillig så det er jo naturlig at jeg vil ta det rolig og føle meg helt trygg på han.

Jeg dater en nå og det virker som det begynner å bli seriøst. Jeg vil jo ikke skremme han, men samtidig er jeg redd for at når vi skal ha sex så vil jeg bli redd eller føle meg utrygg..

ts

Det går som regel helt fint, jeg har aldri hatt noe problem i forbindelse med å fortelle det til noen. Det kan være vanskelig å vite for den andre personen hvordan man skal reagere "riktig" og det bør du jo ha i bakhodet.

Det virker som om du ikke har hatt sex siden voldtekten skjedde? Da bør du si det før du har sex ja, i tilfelle du får flashbacks etc.

Jeg gikk litt over to år uten å la noen røre meg. Jeg var mest redd for å få flashbacks eller vonde følelser, men da jeg først gjorde det skjønte jeg ikke hva jeg hadde vært så redd for så lenge! Dette er jo helt individuelt da.

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Hva er det for et spørsmål? At man er blitt voldtatt er jo ikke noe man broadcaster til hele verden. Alle mine sexpartnere med unntak av en (nåværende kjæreste), har ingen peiling på at jeg har blitt voldtatt. Ser ikke hva de har med det å gjøre heller.

Anonymous poster hash: f494d...d12
  • Liker 1
Skrevet

Ville nok ha tonet ned voldtektsfantasiene mine, i det minste. Men bortsett fra det, ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 1b4a0...edd
Skrevet

Ville nok ha tonet ned voldtektsfantasiene mine, i det minste. Men bortsett fra det, ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 1b4a0...edd

Jeg er voldtektsoffer og har voldtektsfantasier likevel. Vi leker voldtekt stadig vekk..

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Slike jenter er dessverre skadet.

Anonymous poster hash: b92fc...e31
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Slike jenter er dessverre skadet.

Anonymous poster hash: b92fc...e31

Skadet hvordan?

Skrevet

Hva er det for et spørsmål? At man er blitt voldtatt er jo ikke noe man broadcaster til hele verden. Alle mine sexpartnere med unntak av en (nåværende kjæreste), har ingen peiling på at jeg har blitt voldtatt. Ser ikke hva de har med det å gjøre heller.

Vel, det er da et høyst relevant spørsmål. Det viser seg jo at voldtektsofre har ulike reaksjonsmønstre i etterkant. Også gutter/menn forholder seg ulikt til problemstillingen. Det at TS ikke har seksuell erfaring basert på frivillighet gjør det vel forståelig at hun lurer på andres erfaring med dette? Hun har da aldri nevnt noe om å "broadcaste til hele verden". At du i hovedsak har valgt å holde kjeft betyr vel ikke nødvendigvis at det er det rette for TS? :opplyser: Men for all del; flott at det har funket for deg :)

Til TS:

Jeg lagde en tråd om liknende problemstilling for bare få dager siden (sikkert vært mange tråder om dette, men jeg fant ikkeno da jeg lette og opprettet derfor en egen). Synes det kom mange gode, varierte, utfyllende og reflektere svar fra både jenter/damer, men også fra gutta/menn som jeg i utgangspunktet rettet problemstillingen mot. Jeg er fortsatt usikker, men jobber med meg selv og sjekker ut andres erfaringer. Sjekk gjerne ut tråden og se om noe derfra kan være til hjelp også for deg:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=903916&page=2&#entry15754925

Anonymous poster hash: 39ca7...e19

• Liker 1
Skrevet

Jeg møtte kjæresten min et halvt år etter voldtekt. Jeg var helt åpen og ærlig med han om det helt fra starten av da jeg slet litt psykisk. Han gjorde ikke annet enn å støtte meg hele veien, sex var aldri noe problem. Hvis en mann har problemer med det, så er han ikke den rette.

Anonymous poster hash: b0fb8...03a
  • Liker 1
Skrevet

Vel, det er da et høyst relevant spørsmål. Det viser seg jo at voldtektsofre har ulike reaksjonsmønstre i etterkant. Også gutter/menn forholder seg ulikt til problemstillingen. Det at TS ikke har seksuell erfaring basert på frivillighet gjør det vel forståelig at hun lurer på andres erfaring med dette? Hun har da aldri nevnt noe om å "broadcaste til hele verden". At du i hovedsak har valgt å holde kjeft betyr vel ikke nødvendigvis at det er det rette for TS? :opplyser: Men for all del; flott at det har funket for deg :)

Til TS:

Jeg lagde en tråd om liknende problemstilling for bare få dager siden (sikkert vært mange tråder om dette, men jeg fant ikkeno da jeg lette og opprettet derfor en egen). Synes det kom mange gode, varierte, utfyllende og reflektere svar fra både jenter/damer, men også fra gutta/menn som jeg i utgangspunktet rettet problemstillingen mot. Jeg er fortsatt usikker, men jobber med meg selv og sjekker ut andres erfaringer. Sjekk gjerne ut tråden og se om noe derfra kan være til hjelp også for deg:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=903916&page=2&#entry15754925

At man har blitt voldtatt er for flertallet ikke noe man går rundt og forteller.

Skrevet

At man har blitt voldtatt er for flertallet ikke noe man går rundt og forteller.

Nei, nettopp, men det har heller ingenting med trådens tema og gjøre. Hun har vel neppe planer om hverken "å gå rundt og fortelle" eller "broadcaste til hele verden" slik du later til å anklage henne for. Tråden omhandler spørsmål om andres tanker rundt det å ha "Sex med tidligere voldtekstoffer?", og det må vel TS kunne spørre andre om her inne på forumet? Hvilken rett har du til å kritisere henne for å stille spørsmål som hun ønsker svar på fra andres ståsted for å vurdere egen situasjon i dag? Dersom du mener dette ikke er noe hun bør fortelle kan du kanskje utdype hvorfor du mener dette? Du kan mene hva du vil om broadcasting/overdreven fortellertrang, men det er da vitterlig ikke trådens tema. Dersom du ikke har noe konkret å bidra med ift TS sin problemstilling kan du kanskje vurdere å bare la temaet ligge - enkelt og greit? :roll:

Skrevet

En tidligere eks-kjæreste var voldtatt i tidlig tenårene.. Jeg snakket med henne om dette mens vi holdt på å bli sammen.

Jeg brydde meg ingenting om det, annet enn at jeg tok det pent, og forsikret meg om at ting var greit og ok for hennes del. Dro liksom ikke i gang med tut og kjør med en gang.

Tror det kommer mye an på gutten. For min del følte jeg et større behov for å beskytte henne, og tok det som en sjanse til å vise at ikke alle gutter er slemme og egoister mtp. sex.

Jeg synes du skal fortelle det akkurat når det passer deg. Hvis han blir skremt bort av at du har vonde opplevelser, så er han da i såfall ingenting å samle på, og du kan fortsette å gå med hodet hevet.

Anonymous poster hash: 57fe1...c12
  • Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg nok kommet meg vekk fra dama fortest mulig. Med så mange falske annklager om voldtekr som flyter runt så er den økede risikoen ikke noe jeg gidder å utsette meg for. Og eventuelle seksuelle dysfunksjoner som følge av det teller jo heller ikke noe positivt akkurat.

Anonymous poster hash: d1cb5...994

Skrevet

Jeg ble grovt seksuelt misbrukt som barn. Men har et helt normalt forhold til sex og intimitet. Derfor forteller ikke jeg det til mannen tidlig, så da jeg forteller det, så har vi allerede hatt sex, og han vet da at jeg fungerer normalt. Alle jeg har fortalt det til har taklet det bra. Men jo lenger man venter, så kan de jo få en kraftig reaksjon. For en de elsker høyt har opplevd noe grusomt.

Anonymous poster hash: 731b5...777
Skrevet

Da hadde jeg nok kommet meg vekk fra dama fortest mulig. Med så mange falske annklager om voldtekr som flyter runt så er den økede risikoen ikke noe jeg gidder å utsette meg for. Og eventuelle seksuelle dysfunksjoner som følge av det teller jo heller ikke noe positivt akkurat.

Anonymous poster hash: d1cb5...994

Beklager, jeg skjønner ikke helt. Hva er det du ikke gidder å utsette deg for? Hvorfor er det en økende risiko med falske anklagelser av voldtekt om du er sammen med et offer?

Anonymous poster hash: 042b1...9dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...