Gå til innhold

Betakaroten og resultater

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge slitt med at jeg blir solbrent og aldri får farge.

Det vil si, farge får jeg nok, men jeg blir rød og ALDRI noe annet. Selv om jeg ikke har blitt typisk "solbrent" får jeg bare rødskjær når andre blir brune.

Jeg fikk anbefalt betakaroten, både for å slippe å bli lett brent og for å kanskje få en ordentlig brunfarge.

Nå har jeg i 1,5 uke tatt 25mg betakaroten om dagen, og om én uke reiser jeg på kurs i Australia der jeg blir i to uker. Sist gang jeg var på en lignende reise med "samme sol" ble jeg litt mørkere i huden, men hovedsakelig rød, og gikk tilbake til å være lyserosa i løpet av en uke da jeg kom hjem.

Er det noen som kan forutse omtrent hva jeg kan forvente meg denne gangen? Det hadde vært gøy å få ordentlig brunfarge, men siden jeg aldri har fått det før har jeg ikke store forventninger. Jeg håper i hvert fall på å slippe å bli brent.

Noen med erfaringer? Og i så fall, hvor mye tok dere og hvor lenge?

Anonymous poster hash: 7d2b8...f34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lenge slitt med at jeg blir solbrent og aldri får farge.

Det vil si, farge får jeg nok, men jeg blir rød og ALDRI noe annet. Selv om jeg ikke har blitt typisk "solbrent" får jeg bare rødskjær når andre blir brune.

Jeg fikk anbefalt betakaroten, både for å slippe å bli lett brent og for å kanskje få en ordentlig brunfarge.

Nå har jeg i 1,5 uke tatt 25mg betakaroten om dagen, og om én uke reiser jeg på kurs i Australia der jeg blir i to uker. Sist gang jeg var på en lignende reise med "samme sol" ble jeg litt mørkere i huden, men hovedsakelig rød, og gikk tilbake til å være lyserosa i løpet av en uke da jeg kom hjem.

Er det noen som kan forutse omtrent hva jeg kan forvente meg denne gangen? Det hadde vært gøy å få ordentlig brunfarge, men siden jeg aldri har fått det før har jeg ikke store forventninger. Jeg håper i hvert fall på å slippe å bli brent.

Noen med erfaringer? Og i så fall, hvor mye tok dere og hvor lenge?

Anonymous poster hash: 7d2b8...f34

Jeg har slitt mye med soleksem. Kan bli bruk hvis jeg går inn for det (soler meg, er mye ute osv), men blir bare rød hvis jeg ikke bruker solkrem. Begynte med betakaroten, tok dobbelt dose (husker ikke hvor mange mg), og ble brun som bare det, men helt oransje i håndflatene og under føttene :fnise:

Det fungerer ihvertfall fint mot solbrentheten. Øk dosen litt, så skal du se at du blir gylden. Blir du oransje går det raskt bort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...