AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #1 Skrevet 19. januar 2015 Våre leieboere har flyttet ut, og det viser seg at de har ramponert hele leiigheten, dusjkabinettet er ødelagt, de har tatt ned deler av kjøkkeninredningen uten tilatelse, malt i grelle farger, hengt en tv på veggen med digre skruer så det er et stort krater i veggen, de har ikke vasket ut etter seg og det har blitt noe råteskade på soverommet for der har de hatt et akvarium.. De ville gi oss nøkkelen, men vi sa at vi bør gå over sammen for å se om renhold og at det ikke er noe ødelagt.. De la bare nøkkelen i postkassa og har ikke hørt noe fra dem, og vi får ikke kontakt. Vi prøver å få igjen noe for ødelegelsene gjennom deres bogaranti fra nav. Burde vi si noe til den nyehuseieren deres? Advare liksom... Anonymous poster hash: 6dfac...1ed
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #2 Skrevet 19. januar 2015 Våre leieboere har flyttet ut, og det viser seg at de har ramponert hele leiigheten, dusjkabinettet er ødelagt, de har tatt ned deler av kjøkkeninredningen uten tilatelse, malt i grelle farger, hengt en tv på veggen med digre skruer så det er et stort krater i veggen, de har ikke vasket ut etter seg og det har blitt noe råteskade på soverommet for der har de hatt et akvarium.. De ville gi oss nøkkelen, men vi sa at vi bør gå over sammen for å se om renhold og at det ikke er noe ødelagt.. De la bare nøkkelen i postkassa og har ikke hørt noe fra dem, og vi får ikke kontakt. Vi prøver å få igjen noe for ødelegelsene gjennom deres bogaranti fra nav. Burde vi si noe til den nyehuseieren deres? Advare liksom...Anonymous poster hash: 6dfac...1ed Om der vet hvem de nye huseierne er ville jeg nok advart dem ja.Anonymous poster hash: c4180...84d 3
Luckiness Skrevet 19. januar 2015 #3 Skrevet 19. januar 2015 Som jeg forstår så skal disse leieboerne fortsette å bo der når de nye eierne overtar? Og derfor ville dere se over leiligheten for å se hvilken tilstand den var i før de nye eierne tar over? Om leiligheten er rapponert/mye ødelagt så ville jeg så absolutt gitt beskjed til nye huseiere. De kan jo si at de ønsker å disponere leiligheten selv, og dermed ikke kan fortsette å ha leieboerne etter dere. Så slipper de styr med å måtte "si opp" leieboerne i ettertid. Men dere må få en erstatning fra leieboerne, slik dere får ordnet opp leiligheten før nye eiere overtar/la de nye få erstatning til å ordne opp selv. For de har jo tross alt kjøpt et hus og har vel ikke regnet med at utleieleiligheten skal være i dårlig stand.
Million Skrevet 19. januar 2015 #4 Skrevet 19. januar 2015 Jeg ville uten å nøle sagt i fra til de nye utleierne, dersom det ble spurt etter referanser. Sånne folk gjør det ikke akkurat fristende å være "grei". Jeg ville uten å nøle sagt sannheten. Iallefall når de ikke har gjort opp for seg og vrir seg unna å betale for skadene. 1
Nalla Skrevet 19. januar 2015 #5 Skrevet 19. januar 2015 Som jeg forstår så skal disse leieboerne fortsette å bo der når de nye eierne overtar? Og derfor ville dere se over leiligheten for å se hvilken tilstand den var i før de nye eierne tar over? Om leiligheten er rapponert/mye ødelagt så ville jeg så absolutt gitt beskjed til nye huseiere. De kan jo si at de ønsker å disponere leiligheten selv, og dermed ikke kan fortsette å ha leieboerne etter dere. Så slipper de styr med å måtte "si opp" leieboerne i ettertid. Men dere må få en erstatning fra leieboerne, slik dere får ordnet opp leiligheten før nye eiere overtar/la de nye få erstatning til å ordne opp selv. For de har jo tross alt kjøpt et hus og har vel ikke regnet med at utleieleiligheten skal være i dårlig stand. Mulig jeg leser første innlegg feil, men det ser ut til å være snakk om leietakere som er flyttet ut, og evt. å si ifra til deres nye utleier. Jeg tror nok jeg hadde satt pris på å fått beskjed hvis det var jeg som var ny utleier. Det føles ikke helt "fair" ovenfor leietakerne, men samtidig så er det jo de som har ødelagt og tatt seg litt vel mye til rette... 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #6 Skrevet 19. januar 2015 Tror du har taushetsplikt om forhold knyttet til dine tidligere leietagere. Meld deg inn i og få hjelp hos Huseiernes landsforbund.Anonymous poster hash: 5420c...852
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #7 Skrevet 19. januar 2015 Tror du har taushetsplikt om forhold knyttet til dine tidligere leietagere. Meld deg inn i og få hjelp hos Huseiernes landsforbund.Anonymous poster hash: 5420c...852 Det høres litt rart ut, man ringer jo tidligere utleiere ofte etter referanser..?Anonymous poster hash: c4180...84d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #8 Skrevet 19. januar 2015 Hvis du vet hvem den nye utleieren er så burde det vel ikke være så stort problem å få tak i dem?Anonymous poster hash: 37961...af8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #9 Skrevet 20. januar 2015 Tror du har taushetsplikt om forhold knyttet til dine tidligere leietagere. Meld deg inn i og få hjelp hos Huseiernes landsforbund.Anonymous poster hash: 5420c...852 Jeg har ikke skrevet under noe taushetsplikt ovenfor mine leietakere... Anonymous poster hash: 6dfac...1ed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå