Gå til innhold

Trenger hjelp? nav ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er ei jente på 18år. Krangler med foredre min hver dag, dette medfører til at jeg blitt kastet ut flere ganger. (Dette har skjedd før jeg blir 18 og). Dette sliter meg totalt ut, og jeg klarer ikke å fokusere på skole.

Jeg trenger virkelig å skaffe meg en plass å bo. Jeg har en jobb ved siden av skolen, men det hjelper ikke stort til leie av leillighet eller hybel. Er det sjangs for at jeg kan få hjelp av Nav ?



Anonymous poster hash: 02aed...ca5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst blir så frustrert over Norske foreldre som behandler barna som søppel. Så dette pikebarnet går både skole og jobber, men blir likevel kastet ut... Hehe vis dem denne meldingen min, så kanskje dem får dårlig samvittighet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få hjelp av lånekassen og få borteboerstipend (men du må ha dokumentasjon på at du ikke kan bo hjemme, gå til legen din). Du har også rett til å få bidrag fra foreldrene dine til du er ferdig med videregående tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Dra til fastlegen, forklare situasjonen din.
Du kan få borteboerstippend. Også dersom du ikke har god økonomi (til å leve, du må belage deg på å tenke smart, sykle mest mulig, kjøp på tilbud osv)
også kan du søke om supplerende hos NAV.

Du kan også klaske de norske lover foran foreldrene dine. De har i følge loven nødt til å forsørge deg, så lenge du går VGS.

Endret av Veritaserum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du bør slutte å være så ufin mot foreldra dine.

Som 18 åring tror du at du eier verden, det er ok å ha tenåringsnykker det forstår alle foreldre.

Men om du oppfører deg ufyselig, kan virkelig foreldre få nok. Og om andre konsekvenser ikke når gjennom, ja da er utkastelse det eneste som hjelper. Du er trossalt voksen når du er 18, og oppfører deg nok som om du vil at de skal behandle deg som voksen. Også sier du vel at du er et barn når det passer seg sånn inni ditt eget bilde av hverdagen. Så der bør du begynne, prøv å ta en evaluering av din egen oppførsel. IKKE sammenlign med hvordan dine venner har det eller oppfører seg hjemme. Tenk over om du vil at dine barn skal oppføre seg mot deg slik du gjør mot dine foreldre.

Noen foreldre har kortere lunte enn andre, noen ungdommer opfører seg ufint uten å egentligg mene det. Det blir en kræsj. Hold ut til du er ferdig skole, om du går vgs så er du vel russ dette året. Etterpå drar du deg ut i verden, folkehøyskole eller en reise så får du litt perspektiv på ting.



Anonymous poster hash: 133ad...b2c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør slutte å være så ufin mot foreldra dine.

Som 18 åring tror du at du eier verden, det er ok å ha tenåringsnykker det forstår alle foreldre.

Men om du oppfører deg ufyselig, kan virkelig foreldre få nok. Og om andre konsekvenser ikke når gjennom, ja da er utkastelse det eneste som hjelper. Du er trossalt voksen når du er 18, og oppfører deg nok som om du vil at de skal behandle deg som voksen. Også sier du vel at du er et barn når det passer seg sånn inni ditt eget bilde av hverdagen. Så der bør du begynne, prøv å ta en evaluering av din egen oppførsel. IKKE sammenlign med hvordan dine venner har det eller oppfører seg hjemme. Tenk over om du vil at dine barn skal oppføre seg mot deg slik du gjør mot dine foreldre.

Noen foreldre har kortere lunte enn andre, noen ungdommer opfører seg ufint uten å egentligg mene det. Det blir en kræsj. Hold ut til du er ferdig skole, om du går vgs så er du vel russ dette året. Etterpå drar du deg ut i verden, folkehøyskole eller en reise så får du litt perspektiv på ting.

Anonymous poster hash: 133ad...b2c

Uff, du kjenner ikke henne. Du kan ikke bare påstå å vite hele personligheten hennes kun for at hun la ut en liten melding... Slike som deg burde skamme seg. Du vet ofte er det ikke barnet sitt skyld, men foreldrene! foreldre skal akseptere barn for dem de er, ikke krangle og slåss med dem hver dag... Huff synes det høres ut som du har psykopatisk trekk og hadde sparket deg om du var en av mine ansatte...

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, du kjenner ikke henne. Du kan ikke bare påstå å vite hele personligheten hennes kun for at hun la ut en liten melding... Slike som deg burde skamme set. Du vet ofte er det ikke barnet sitt skyld, men foreldrene! foreldre skal akseptere barn for dem de er, ikke krangle og slåss med dem hver dag... Huff synes det høres ut som du har psykopatisk trekk og hadde sparket deg om du var en av mine ansatte...

Kjenner du foreldrene hennes da? Siden du kaller dem søppel basert kun på hva ts skriver. For alt vi vet så kan ts være skikkelig trassig og vanskelig. At man har en jobb som tenåring er ikke ensbetydende med at man er et mønstermenneske.

Anonymous poster hash: 3aa03...7d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du foreldrene hennes da? Siden du kaller dem søppel basert kun på hva ts skriver. For alt vi vet så kan ts være skikkelig trassig og vanskelig. At man har en jobb som tenåring er ikke ensbetydende med at man er et mønstermenneske.

Anonymous poster hash: 3aa03...7d3

Jeg mener at man skal behandle sine elskede barn med den respekt Jesus viste oss mennesker på jorden. Problemet når slike kjipe ateister uten følelser får barn, er at de tror de bare kan kaste dem ut når de er lei, når de glemmer guds åpenbaring og første bud - ta vare på dine barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg er ei jente på 18år. Krangler med foredre min hver dag, dette medfører til at jeg blitt kastet ut flere ganger. (Dette har skjedd før jeg blir 18 og). Dette sliter meg totalt ut, og jeg klarer ikke å fokusere på skole.

Jeg trenger virkelig å skaffe meg en plass å bo. Jeg har en jobb ved siden av skolen, men det hjelper ikke stort til leie av leillighet eller hybel. Er det sjangs for at jeg kan få hjelp av Nav ?

Anonymous poster hash: 02aed...ca5

Oppsøk ditt lokale Nav- kontor og snakk litt om mulighetene dine. I utgangspunktet har ikke elever rett på stønad siden du får penger fra Lånekassa. Om du ikke bor hjemme har du krav på mer penger enn om du bor hjemme. Har du andre i familien som en tante eller onkel du kan bo hos mens dette blir ordna opp i? Kanskje en god venninne?

Nav kan gjøre unntak om situasjonen krever det. Hvis du og foreldrene dine ikke går sammen (uansett grunn) vil nok at du flytter ut være den beste løsningen for alle.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man skal behandle sine elskede barn med den respekt Jesus viste oss mennesker på jorden. Problemet når slike kjipe ateister uten følelser får barn, er at de tror de bare kan kaste dem ut når de er lei, når de glemmer guds åpenbaring og første bud - ta vare på dine barn!!

Jesus fins ikke...

Ikke bring det gud pisspreiket inn her please...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man skal behandle sine elskede barn med den respekt Jesus viste oss mennesker på jorden. Problemet når slike kjipe ateister uten følelser får barn, er at de tror de bare kan kaste dem ut når de er lei, når de glemmer guds åpenbaring og første bud - ta vare på dine barn!!

Deg om det...

Ikke alle er religiøs..

Og om TS mener at hun er voksen, så er hun voksen nok til å klare seg selv uten foreldrene også.

TS:

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver.

Men du kan ha rett på borteboer stipend som nevnt over :)

Selvom dere krangler mye nå, så betyr det ikke at dere blir å krangle for evig og alltid.

Jeg vet ikke hvorfor dere krangler så mye som dere gjør..

Men man kan jo bli lei, særlig om man må følge alle merkelige regler, det er jo foreldrenes dine sitt hus, men jeg vet ikke.. En egen plass hadde kanskje vært best for deg. Får du ladet opp, få mer energi. Tenkt over ting osv :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesus fins ikke...

Ikke bring det gud pisspreiket inn her please...

Såklart han ikke finnes, han er jo dau! o_O

*sorry om jeg tråkker på noen! Beklager..den var drøy...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus fins ikke...

Ikke bring det gud pisspreiket inn her please...

Vel på dommens dag er ikke gud like nådig... Det syvende helvete venter dem som ignorant var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det...

Ikke alle er religiøs..

Og om TS mener at hun er voksen, så er hun voksen nok til å klare seg selv uten foreldrene også.

TS:

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver.

Men du kan ha rett på borteboer stipend som nevnt over :)

Selvom dere krangler mye nå, så betyr det ikke at dere blir å krangle for evig og alltid.

Jeg vet ikke hvorfor dere krangler så mye som dere gjør..

Men man kan jo bli lei, særlig om man må følge alle merkelige regler, det er jo foreldrenes dine sitt hus, men jeg vet ikke.. En egen plass hadde kanskje vært best for deg. Får du ladet opp, få mer energi. Tenkt over ting osv :)

:hug:

Jeg ville vært forsiktig med å ta opp så mye studielån kun fordi hun ønsker et eget sted å bo. Hun kan komme til å andre. Forsikre deg om at det kun er stipend du får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel på dommens dag er ikke gud like nådig... Det syvende helvete venter dem som ignorant var...

Visste ikke at vi var inne i religion delen av forumet? Jeg liker ikke kristendommen og gud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at vi var inne i religion delen av forumet? Jeg liker ikke kristendommen og gud...

Vis dig gud att din ætt, annars vill ni att hælvetes ild brænne...

Men jeg tror om man følger guds lov, så vil det går bra. Men forstår ikke foreldre som behandler sine barn som om de var ugudelige skapninger...

Endret av Cowboy Lotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...