Gå til innhold

sykt barn og dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må være hjemme i morgen med sykt barn og gruer meg til å ringe jobben, har så dårlig samvittighet. Vet at det er feil å ha det men har det allikevel. Jeg kommer ikke til å få kjeft men gruer meg. Han begynte i barnehagen i høst og har vært mye syk, dette er første gang i år og neppe den siste gangen. Andre som får dårlig samvittighet av å ha sykt barn? Er jo egentlig idiotisk å ha det.

Anonymous poster hash: e9ac1...a0d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også skikkelig dårlig samvittighet av å ringe til jobben å si at jeg ikke kan komme. Det gjelder sykt barn, om jeg selv er syk eller pga andre årsaker. Jeg får dårlig samvittighet av alt egentlig. Du er ikke alene. Men jeg tenker jo uansett at barnet mitt er viktigst, men den samvittigheten for at jeg ikke kan dra på jobb ligger der hele tiden.

Anonymous poster hash: d1fec...ff1

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Når barna er syke i en uke så slår tanken meg, ja. Men får ikke dårlig samvittighet og vet at alle på jobben forstår: det er en del av livet; syke barn. Livet har mange aspekter og jobb og barn er noen av disse.

Skrevet

Snakket med sjefen nå ang at jeg må være hjemme i morgen og. Barnehagen er veldig nøye med den 48-timers regelen etter omgangssyken. Og hun ble litt sur og spurte om jeg ikke kunne la vær å bry meg om de 48 timene. Så samvittigheten er ikke på topp nå, dessuten så syns jeg at det var frekt av henne å spørre om det. Var det ikke?

Skrevet

Ja helt enig i at deg at det er helt idiotisk å ha dårlig samvittighet. Bortkasta energi og helt meningsløst

Skrevet

Snakket med sjefen nå ang at jeg må være hjemme i morgen og. Barnehagen er veldig nøye med den 48-timers regelen etter omgangssyken. Og hun ble litt sur og spurte om jeg ikke kunne la vær å bry meg om de 48 timene. Så samvittigheten er ikke på topp nå, dessuten så syns jeg at det var frekt av henne å spørre om det. Var det ikke?

Men i all verden...

Tror jeg ville ha takket for omtanken og fortalt hvor takknemlig jeg var for at hun bryr seg om mitt ve og vel, før jeg la på..

Pleier hun å komme med slike innspill?

Skrevet

Det kan (forhåpentligvis ikke) bli verre enn det jeg fikk slengt til meg av hun som var arbeidsgiveren min før: "Hva feiler det han da?" sa hun etter at jeg hadde blitt oppringt fra barnehagen for hundreogørtende gang etter at jeg hadde begynt i praksis der. Hun sa det i et sånt tonefall at det var virkelig ikke gøy å skulle snakke med henne videre. Barn blir syke. Slik er det. Når man er foreldre er det ens plikt å passe på barnet sitt, og når barnet er sykt trenger det en god, fysisk tilstedeværelse fra foreldrene. Som en person over her har som signatur: Ferdig snakka.

Anonymous poster hash: 16f07...f18
Skrevet

Det er jo bra barnehagen er nøye med den regelen, og omgangssyke er jo veldig smittsomt. Ingen kan noe for at de blir syke, og det er jo ikke akkurat enkelt når man må være hjemme med et sykt barn i flere dager. Selvsagt skal du bry deg om regelen, og det bør også sjefen skjønne. Det er jo ikke noe særlig å ta med seg et sånt sykt barn på jobb heller. Når barnet kommer over på stor avdeling så blir vel regelen 24 timer og ikke 48? Sjefen har ingen rett til å være sur for at du må være hjemme og ta deg av et sykt barn

• Liker 2
Skrevet

Men i all verden...

Tror jeg ville ha takket for omtanken og fortalt hvor takknemlig jeg var for at hun bryr seg om mitt ve og vel, før jeg la på..

Pleier hun å komme med slike innspill?

Nei hun er vanligvis ganske hyggelig, og jeg ble så sjokkert! Jeg sa bare nei og at barnehagen krever de 48-timene.

Skrevet

Det kan (forhåpentligvis ikke) bli verre enn det jeg fikk slengt til meg av hun som var arbeidsgiveren min før: "Hva feiler det han da?" sa hun etter at jeg hadde blitt oppringt fra barnehagen for hundreogørtende gang etter at jeg hadde begynt i praksis der. Hun sa det i et sånt tonefall at det var virkelig ikke gøy å skulle snakke med henne videre. Barn blir syke. Slik er det. Når man er foreldre er det ens plikt å passe på barnet sitt, og når barnet er sykt trenger det en god, fysisk tilstedeværelse fra foreldrene. Som en person over her har som signatur: Ferdig snakka.

Anonymous poster hash: 16f07...f18

Hadde tidligere en annen sjef som ljeftet på meg pga en sykemelding. Hun trudde at jeg løy om nakkeplagene mine, jeg som ikke en gang måtte fortelle hvorfor jeg var sykemeldt, for det må man ikke. Men hun kjeftet huden min full. Mente at jeg løy for å kose meg hjemme, hun var sykepleier. Dette var ansikt til ansikt så jeg dro der fra gråtende (hadde levert sykemeldingen), og spenningene og smertene i nakken ble selvfølgelig verre den dagen. Når jeg flere mnd senere fikk influensa så hørte jeg på tlf at hun tvilte, jeg var borte i to dager og syk i helga.

For noen sjefer! Noen lyver om sykdom men ikke alle.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bra barnehagen er nøye med den regelen, og omgangssyke er jo veldig smittsomt. Ingen kan noe for at de blir syke, og det er jo ikke akkurat enkelt når man må være hjemme med et sykt barn i flere dager. Selvsagt skal du bry deg om regelen, og det bør også sjefen skjønne. Det er jo ikke noe særlig å ta med seg et sånt sykt barn på jobb heller. Når barnet kommer over på stor avdeling så blir vel regelen 24 timer og ikke 48? Sjefen har ingen rett til å være sur for at du må være hjemme og ta deg av et sykt barn

Nei er 48 timer for alle barn i vår barnehage.

• Liker 2
Skrevet

Jeg får veldig dårlig samvittighet men så får jeg en veldig irritert og sur sjef som spør en hel drøss med spørsmål og kommer med sure bemerkninger når jeg må være hjemme med sykt barn. Var ekstremt mye sykdom i høst og mot julen så jeg pådro meg så mye stress at jeg gikk ned veldig mye i vekt ufrivillig fordi det var så tøft å bli behandlet slik når jeg faktisk ikke hadde noe valg enn å være hjemme med mitt syke barn. Rart at noen sjefer reagerer som min har gjort når man faktisk tar i bruk rettighetene sine med syke barn dager.

Skrevet

Jeg er som regel veldig samvittighetsfull, men når barnet mitt er sykt så er det først og fremst mitt ansvar å ta vare på det. Eier ikke dårlig samvittighet for arbeidsgiver når det kommer til slikt. :)

Må legge til at jeg har en veldig grei og snill sjef, som aldri hadde kommet med en dårlig kommentar fordi jeg måtte bli hjemme. Det er slikt som skjer, det vet de fleste.

• Liker 1
Skrevet

Det er da like smittsomt på stor avdeling som på liten :P jeg har selv jobbet i barnehage der noen foreldre nektet og følge regelen. Jeg hadde omgangsyken 3!! Ganger på 3 mnd! Det er en grunn for at de har den regelen

Anonymous poster hash: 461a5...c4c

• Liker 3
Skrevet

Det er da like smittsomt på stor avdeling som på liten :P jeg har selv jobbet i barnehage der noen foreldre nektet og følge regelen. Jeg hadde omgangsyken 3!! Ganger på 3 mnd! Det er en grunn for at de har den regelen

Anonymous poster hash: 461a5...c4c

Ja, jeg har egentlig ikke peiling da jeg ikke har erfaring med barn i barnehage. Men jeg husker at ei venninne hadde det sånn med barnehagen hun hadde barna sine i. 48 timer på liten avdeling, og 24 timer på stor avdeling

Skrevet

Har aldri hatt dårlig samvittighet for sykt barn. Ikke en eneste gang.

Den 48-timers regelen ved oppkast/diare er nødvendig. Tenk så mange (stakkars) unger som kan blir smittet av svineriet dersom folk ignorerer regelen? Og hvor mange foreldre der igjen som må bli hjemme?

• Liker 3
Skrevet

Det beste du kunne gjort var å stille på jobb etterpå og gi sjefen din en god klem så du er sikker på at hun blir smittet. Kanskje hun tenker seg om 2 ganger neste gang.

Skrevet

Hadde det ikke vært for den regelen, så hadde enda flere barn blitt syke, og enda flere foreldre måtte vært hjemme fra jobb med sykt barn!! Kanskje grunnen til at barnet ditt ble syk nå var nettopp pga noen som var i barnehagen når de burde vært hjemme...

• Liker 1
Skrevet

Lite sidespor, men 48-timers regelen burde alle voksne arbeidstagere med kollegaer oppfylle også...

• Liker 7
Skrevet

Lite sidespor, men 48-timers regelen burde alle voksne arbeidstagere med kollegaer oppfylle også...

Det godtar i alle fall ikke min sjef.

Anonymous poster hash: 7ece9...5a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...