Gå til innhold

Røde hender og føtter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har noe lignende? Beina mine blir lillarøde når jeg står oppreist/går osv uansett. Tenkt på Reynauds syndrom, men det skal vel ikke være sånn hver gang jeg reiser meg opp? Snuser, hvis det kan ha noe med det å gjøre. Takk for svar😊



Anonymous poster hash: 2a9fe...703

post-37809-0-67293700-1421612754.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt og snus, nikotin fucker til sirkulasjonen din, noe som dette er et lysende eksempel av



Anonymous poster hash: 7dbe3...38b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de veldig klamme også? I så fall kan det komme av økt aktivering av det sympatiske nervesystemet. Hvis de ikke er klamme, er det nok noe annet,

Anonymous poster hash: bb801...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært ekstra rød på hender og føtter, men sant det har blitt verre med snusing. Men siden jeg alltid har hatt dette tenker jeg det må være noe annet :)

Jeg får veldig fort klamme hender og føtter ja, både i aktivitet og i hvile.



Anonymous poster hash: 2a9fe...703
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært ekstra rød på hender og føtter, men sant det har blitt verre med snusing. Men siden jeg alltid har hatt dette tenker jeg det må være noe annet :)Jeg får veldig fort klamme hender og føtter ja, både i aktivitet og i hvile. Anonymous poster hash: 2a9fe...703

Jeg hadde selv klamme hender og føtter (hyperhidrose), men i ekstrem grad, så det hindret meg sosialt og yrkesmessig. Da ble hendene og føttene røde og iskalde også, rett og slett en slags rødme (en del er jo plaget med dette i ansikt). Jeg ble operert med endoskopisk thorakal sympatektomi (ets) for hendene. Da forsvant rødmen. Jeg ble også operert for føttene. Men dette var ekstreme greier.

Det jeg imidlertid også har god erfaring med er et preparat som heter Dridase, for fikk litt tilbakefall etter operasjon. Det må skrives ut av en hudlege. Det gir tørre, varme hender, og ingen rødme. Et alternativ fastlegen kan skrive ut er Egazil, men det virket ikke like godt for min del.

Anonymous poster hash: bb801...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...