Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte litt idag på ting jeg ville gjort annerledes her hvis jeg kunne gjort det på nytt. Har vært hus eier i 4-5 år nå og man får jo mer erfaring med tida og/eller man skifter smak.

Hva ville du gjort annerledes med huset DITT?

Her er min liste:

Jeg ville malt alle tak og lister og dører (i hele huset) i samme hvit farge.

Ikke malt "walk in closet"-et i Caravan.

Ikke malt soveromstaket i samme farge som veggene.

Bestilt ferdig malt trapp istede for trehvit.

Ikke malt gangen oppå eggehvit (HELE gangen).

Ikke brukt vanilje som "hvit" farge.

Hatt hvit kjøkkeninnredning istede for grå.

Ikke kjøpt så mange mørke tunge møbler til stua (bombay.............)

Er fornøyd med huset og det ser jo fint ut, men det er bare ting jeg ville gjort anderledes NÅ. Plager meg ikke og alt det på lista kan jo endres på.

Anonymous poster hash: fc31a...931
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke malt stueveggene helt hvit (gud det er kjedelig i lengden!)
Ha laget kjøkkeninnredning hele veien rundt kjøkkenet, nå har jeg delt kjøkkeninnredning, en liten del på siden ved kjøleskapet og hele veggen på motsatt side, mens i mellom de veggene er det helt åpent. Er foreløbig fortsatt ganske fornøyd med hvordan kjøkkenet ser ut utennom det.
Fjernet det stygge gulvbelegget fra 60 tallet og lagt nytt gulv når jeg først var i gang med å pusse opp soverommet.

Skrevet

Hei!

Tenkte litt idag på ting jeg ville gjort annerledes her hvis jeg kunne gjort det på nytt. Har vært hus eier i 4-5 år nå og man får jo mer erfaring med tida og/eller man skifter smak.

Hva ville du gjort annerledes med huset DITT?

Her er min liste:

Jeg ville malt alle tak og lister og dører (i hele huset) i samme hvit farge.

Ikke malt "walk in closet"-et i Caravan.

Ikke malt soveromstaket i samme farge som veggene.

Bestilt ferdig malt trapp istede for trehvit.

Ikke malt gangen oppå eggehvit (HELE gangen).

Ikke brukt vanilje som "hvit" farge.

Hatt hvit kjøkkeninnredning istede for grå.

Ikke kjøpt så mange mørke tunge møbler til stua (bombay.............)

Er fornøyd med huset og det ser jo fint ut, men det er bare ting jeg ville gjort anderledes NÅ. Plager meg ikke og alt det på lista kan jo endres på.

Huff den er kjip. Men Bombay var jo fryktelig populært en periode, husket jeg også hadde så lyst på det. En venninne av meg sin mor møblerte hele stua og spisestua med bombay med matchende mørke persienner osv. Vi syns det var så fint og kult. Nå er jeg glad jeg ikke kom så langt.. Men sånn er det. Det kan jo ordnes etterhvert som du sier, du har ihvertfall ikke havna på shabby chic-kjøret ;)

Anonymous poster hash: feb20...b85

Skrevet

Huff den er kjip. Men Bombay var jo fryktelig populært en periode, husket jeg også hadde så lyst på det. En venninne av meg sin mor møblerte hele stua og spisestua med bombay med matchende mørke persienner osv. Vi syns det var så fint og kult. Nå er jeg glad jeg ikke kom så langt.. Men sånn er det. Det kan jo ordnes etterhvert som du sier, du har ihvertfall ikke havna på shabby chic-kjøret ;)

Anonymous poster hash: feb20...b85

Ts her. Ja, bombay var kjempe populær..for 10 år siden eller noe? Hehe. Mora til ei venninne av meg hadde også hele stua i bombay. Det var jo driiit kult da, med hvite vegger. Men nå har jeg "lita" stue så da blir det veldig dominerende og mørkt. Men får heller friske opp med puter, duker, tepper og pledd.

Shabby chic..Neei. ikke så veldig. litt kanskje men har en fin blanding av hummer og kanari :P

Skrevet

Ikke malt alle veggene i hvit-hvit, når alle listene er eggehvit som veggene var før.

Skrevet

Skulle lagt varmekabler på kjøkkenet før vi la nytt gulv.

Anonymous poster hash: a62b9...1ac
Skrevet

- Jeg ville kjøpt annen sofa, har en svart skinnsofa som jeg synes er stygg, men gubben nekter på å bli med å kjøpe ny før lillegull er blitt større. (Jeg har nemlig lyst på stoffsofa).

- Ville hatt større vaskerom. Det var det eneste rommet i hele huset vi ikke kunne gjøre endringer på når vi bygde, pga. plasseringa. Det er på 3,9 kvm!

- Ville lagt laminat på stua istedetfor parkett.. Hele stuagulvet er fullt av hakk etter lekebiler osv.

- Ville hatt mer BODplass!

- Ville hatt 1 soverom til i 1 etg. Pga. lite bodplass har vi brukt ene soverommet i 1 etg til matbod/teknisk rom. De 2 andre soverommene i 1.etg. er lillegull sitt soverom og vårt soverom. Det oppe blir brukt som gjesterom/kontor. Ved en evt. unge til, så er det uaktuelt at h*n har rom i en annen etg. enn oss....!

Ville hatt ei trapp som ikke hadde åpne trinn! Da kunne vi brukt det som lagringsplass! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...