Gå til innhold

Dere med kobberspiral - blødninger

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Tåler ikke hormoner, så skal sette inn kobberspiral snart. Jeg er litt bekymret for å få mer blødninger :-?

Fikk dere mer blødninger? Og i tilfelle ja, var det snakk om mye mer? Blør man mye når man først setter den inn..? Jeg blør egentlig veldig lite, og har ikke lyst å blø mer...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Har hatt kobberspiral og blødde mye. Spesielt i begynnelsen, når jeg hadde hatt spiralen en tid normaliserte det seg noe.

Hvilken mens jeg egentlig har vet jeg sannelig ikke - enten har jeg hatt hormonpåvirkning, vært gravid eller hatt kobberspiral. Men de få gangene jeg har hatt "vanlig" mens, så tror jeg den er relativt kraftig, og ble altså merkbart kraftigere av kobberspiralen.

Gjest gjest1
Skrevet
Har hatt kobberspiral og blødde mye. Spesielt i begynnelsen, når jeg hadde hatt spiralen en tid normaliserte det seg noe.

Hvilken mens jeg egentlig har vet jeg sannelig ikke - enten har jeg hatt hormonpåvirkning, vært gravid eller hatt kobberspiral. Men de få gangene jeg har hatt "vanlig" mens, så tror jeg den er relativt kraftig, og ble altså merkbart kraftigere av kobberspiralen.

Hm...har gått på p-piller i ørten år, så det er ikke umulig at mine små blødninger skyldes de... Hvor lang tid tok det før det stabiliserte seg? *susanne med de 1000 spørsmål*

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja jeg fikk kraftigere og uregelmessige blødninger.

Etter 9 mnd hadde jeg fått nok. (selv om enkelte mener at man må regne med slikt i opptil et år etter å ha satt inn kobberspiralen.)

Gjest gjesta
Skrevet

Vet sannelig ikke helt, det er noen år siden jeg fikk kobbersprial sist, har hatt hormonspiral som jeg ikke tålte og nå p-plaster, i mellomtiden. Men at det stabiliserte seg og avtok noe etter en fem-seks mnd tror jeg. Var stort sett fornøyd etter en tid, bortsett fra de to dagene det sto på som verst.

Skrevet

Jag hade kopparspiral innan jag blev gravid och var supernöjd. Jag tål inte heller hormoner.

Det smärtade i två-tre dagar direkt efter insättning men sedan hade jag stabila cykler. Jag hade cykler på 27 dagar och MINDRE blödning än tidigare. Hade även mindre mensvärk än utan.

Nu är ju jag lite "konstig" efter som kopparspiralens biverkningar brukar vara tvärt om...

När jag tog ut spiralen fortsatte menscykeln som tidigare men jag blödde lite mer de första dagarna och fick tillbaka de menssmärtor jag hade på dag 1.

Hoppas du blir nöjd, det är väldigt skönt när det fungerar. Inga piller att komma ihåg, inga kondomer att pilla med... ett skydd som är säkert och alltid är där.

Skrevet

Jeg har hatt spiral i 10 år, og satte nylig inn omgang 3 :-) Har utelukkende positiv erfaring med spiralen, og blør normalt. 4-6 dager. Mye 2 dager, og lite resterende.

Etter innsetting kan man blø i opptil 2 uker. Selv blødde jeg ca 6 dager! Men er jo ingenting å tenke på, da man kan ha spiralen i opptil 5 år!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg satte inn kobberspiral for 3 år siden. Det første halvåret blødde jeg i tid og utide. Noen ganger hadde jeg "mensen" i 12 dager...ble noe blek etterhvert ja.. Nå har jeg fast syklus. Mensen i 6 dager, dag 2 og 3 er det reine Niagarafossen...Så har jeg opphold i 22 dager. Ganske nøyaktig. Jeg tåler ikke p-piller er derfor usikker på om jeg tåler hormon spiralen. Har lyst til å bytte.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg fikk satt inn kobberspiral, og trodde jeg skulle blø i hjel!! Det er jo vanlig som noen sier her at en blør et par uker etter innsetting, men jeg blødde i månedsvis, jeg, så tilslutt sa legen at den bare måtte tas ut, for kroppen min ville tydeligvis ikke ha den.....Så det er MIN erfaring

Skrevet

Blødde en del etter den ble satt inn, og så hadde jeg ganske vondt de to første dagene :-( Fort en glemmer men jeg mener å huske at jeg fossblødde når jeg hadde mensen i begynnelsen(2 ganger tror jeg).

Nå har jeg regelmessig mens og blør vel i 5 - 6 dager. Der jeg blør ganske mye i 2 dager.

Skrevet

Det smärtade i två-tre dagar direkt efter insättning men sedan hade jag stabila cykler. Jag hade cykler på 27 dagar och MINDRE blödning än tidigare. Hade även mindre mensvärk än utan.

:Nikke: jeg og!

Gjest gjest1
Skrevet

Ah, ble noe beroliget nå, håper det går bra :) Takk for svar!

Gjest Anonymous
Skrevet

Min datt ut etter 3 uker. :-? Så jeg kan nok ikke si at er er fornøyd. :veldigsur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...