AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Leter etter erfaringer og historier rundt somatiske/uforklarlige smerter men synes det er litt vanskelig å orientere meg på nettet. Er det noen her som har erfaringer rundt dette? Min venninne lever i et smertehelvete, vært utredet på alle mulige måter men leger finner ingen forklaring. Hennes smerter har derfor blitt definert som "somatiske" av hennes fastlege. Hun har lenge hatt mild angst og depresjon som har blitt forsterket etter at smertene oppstod. Fastlege mener at rette behandling er å gå den psykiske veien, akseptere smertene, lære å leve med dem også vil de etterhvert bli bedre. Men jeg synes det er så utrolig rart at en persons psykiske tilstand kan forverre smerter såpass mye. Så mye at en blir totalt invalid og heller ønsker å dø. Håper det er noen her som har historier, linker, artikler eller hva som helst som kan lære meg å forstå dette bedre. Slik at jeg kan bli bedre i stand til å hjelpe min venninne. Anonymous poster hash: 4b2a1...27c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Det er veldig vanlig at psykiske plager slår seg ut i fysiske, søk på somtisering eller psykosomatisering. Anonymous poster hash: 0e30f...c14
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Psykosomatisk. Hun har all rett til en second opinion om hun ønsker det. Anonymous poster hash: 900fd...2e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå