Gå til innhold

Hvordan stelle håret til 2åringen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

har ei på 2 år som akkurat nå begynner å få hår..Dvs hun har tynt hår, i ulike lengder, det lengste er akkurat under ørene. Krøller noen stedet og "dreads" i bakhodet. Jeg grer håret med babybørste og masse balsamspray, men tre minutter senere ser hun helt gjerninger igjen 😂

Det nærmeste jeg fant på Google er dette:

http://www.heart.co.uk/photos/cute/18-june-2014/

Vi skal til frisøren imorgen for å prøve å rette opp litt, men hvordan får jeg frisøren til å klippe sånn at hun fremdeles har litt hår igjen, og ikke ser ut som en gutt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn sveis har treåringen her også :P

Si til frisøren at du vil ha det jevnet litt, med så mye lengde igjen som mulig, og en jentete sveis? Eller rett fram: Jeg vil ikke at hun skal bli seende ut som en gutt.

Anonymous poster hash: 4f4ad...dbe

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg får si det og satse på at frisøren har magiske evner 😄

Skrevet

Jeg har forresten funnet ut at det beste trikset er å gjøre minst mulig med håret hennes. Grer det ca daglig, bruker sjampo max en gang i uka (skyller som regel bare gjennom med vann), og balsam max en gang i mnd. Håret er 15 cm langt nå, men krøller seg så det står max 3 cm ut fra hodet. Skikkelig Annie-sveis :P

Som sagt, gjør minst mulig med håret og aksepter at det ofte vil se ut som et skjærereir - for det blir virkelig flott når det omsider får litt lengde :)

Anonymous poster hash: 4f4ad...dbe

Skrevet

Barn må jo ikke ha langt hår for enhver pris. Det er faktisk mye finere med kort hår på småjenter enn pistrete tynt hår i ulike lengder. Det blir jo langt og jamt med tida.

• Liker 1
Skrevet

Langt hår kan i alle fall vi se langt etter...såvi får gjøre det beste ut av de tynne krøllene som er der 😄

Skrevet

Jeg har maaaasse krøller . Sånn nesten afro . Når jeg var liten , så ble det flettet . Vasket en gang i uken og flettet på plass når det var vått.

Skrevet

Jeg hadde slikt hår som jenta deres. Mamma fikk aldri bukt med flokene, så hun måtte klippe meg kort til jeg var 4. Led ikke av den grunn. :)

Anonymous poster hash: 20220...47b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...