AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #1 Skrevet 18. januar 2015 Jeg er en jente på 21 år. Jeg oppdaget at jeg hadde en kul i brystet i ste. Kulen er ca 1 cm i diameter, og jeg kan liksom flytte på den. Er hjemme alene, får ikke sove og er så redd. Noen som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 2341b...664
Jafar Skrevet 18. januar 2015 #2 Skrevet 18. januar 2015 Jeg mener det at du kan flytte på den er et godt tegn. Sjansene er nok veldig store for at det ikke er noe farlig, med tanke på alder og det fakturm at den kan flyttes på. Men sjekk det ut, bare for å være helt sikker. Det skal nok gå bra skal du se.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #3 Skrevet 18. januar 2015 Takk for svar, håper det. Har hatt mye kreft i familien, så blir naturligvis litt redd.Anonymous poster hash: 2341b...664
Gjest Blomsterert Skrevet 18. januar 2015 #4 Skrevet 18. januar 2015 Jeg er en jente på 21 år. Jeg oppdaget at jeg hadde en kul i brystet i ste. Kulen er ca 1 cm i diameter, og jeg kan liksom flytte på den. Er hjemme alene, får ikke sove og er så redd. Noen som har opplevd lignende?Anonymous poster hash: 2341b...664 Så lenge du kan flytte på den,er det mest sannsynlig en kjertel. Tror du uroer deg uten grunn
Gjest Winza Skrevet 18. januar 2015 #5 Skrevet 18. januar 2015 For sikkerhets skyld, visst jeg var deg ville jeg dratt til legen for å vite sikkert. Søskenbarnet mitt hadde nylig en klump i halsen tror jeg det var og dem ble bekymret men det viste seg at det bare var en betennelse
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #6 Skrevet 18. januar 2015 Mandag morgen ringer du til fastlegen din og får en hastetime. Det er vanlig praksis både fordi kuler skal undersøkes og fordi du skal få sjelefred raskest mulig. Du vil bli sendt på mamografi, ultralyd og kanskje en fnac. Da tar de ommde er usikre ut en prøve fra kulen ved hjelp av en sprøyte. Anonymous poster hash: c7788...d31
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #8 Skrevet 18. januar 2015 Vi har også mye (bryst)kreft i familien, og jeg har selv hatt en del kuler. Opererte ut en kul i for noen år siden, jeg kunne kjenne den ganske tydelig. Men, jeg har hatt den følelsen i ettertid også, uten at det har vært noe spesielt. Synes uansett sett du Vær sjekke deg og gå til legen å få en henvisning til mammografi. Bedre å sjekke en gang for mye..Anonymous poster hash: 60848...ed9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #9 Skrevet 18. januar 2015 Jeg hadde kul i brystet da jeg var 16 år. Den kunne flyttes på. Legen sa det var en cyste.Og den forsvant av seg selv etter en liten stund. om den ikke hadde forsvunnet, så hadde de fjernet den. Men den var helt ufarlig. Anonymous poster hash: 4efad...0c4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #10 Skrevet 18. januar 2015 Du kjenner nok enten en cyste eller en kjertel. Ring legen din og få det undersøkt. Kuler i brystene skal alltid sjekkes. Om du ønsker det kan legen din henvise deg til brystdiagnostisk senter for en UL. Siden du er så ung blir det ikke tatt mammografi med mindre radiologen må supplere om UL er usikker Anonymous poster hash: 0bade...0f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå