Gå til innhold

Luksusproblem, klarer ikke velge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synest det er litt overraskende at du vurderer å stifte familie med Pål. Han har mye bagasje og det virker ikke som han orden på ting i livet heller.

Spørsmålet er jo om du også vil flytte tilbake til Trondheim eller ikke om et par år. Om du satser på Pål så må du vel regne med å bli i Oslo.

Planen er å flytte tilbake til Trondheim ja, har bare jobb i Oslo i to år så.

TS

Anonymous poster hash: 57fc6...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bare litt høy på deg sjæl midt oppi dette luksusproblemet ditt.

Du er ikke tiltrukket nok av noen av disse to, og jeg tror som extra over her at du ender opp med nr. 3, Askeladden.

Du om det ;) Jeg spør bare om deres tanker, og du skal få synes hva du vil for meg :)

Jeg er nok mest tiltrukket av Per, men som sagt, varer det?

TS

Skrevet

Jeg tipper oddsen heller mot Askeladden jeg og.

Skrevet

Jeg hadde uten tvil gått for Per. Et forhold blir fort veldig komplisert når man har med seg mye bagasje, slik som Pål har.

Skrevet

Jeg hadde uten tvil gått for Per. Et forhold blir fort veldig komplisert når man har med seg mye bagasje, slik som Pål har.

Er akkurat det jeg frykter jeg å.

TS

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon som deg. En som bor 2 timer unna, og en som bor i min hjemby. Jeg var så forvirret, og hadde så dårlig samvittighet, men jeg gjorde mitt valg og det falt på han som bodde lenger unna. Nå er vi kjærester, og har det fantastisk sammen.

Jeg husker at jeg prøvde å satse på han som bodde i min hjemby, men etter jeg endte ting med han som bodde to timer unna, forstod jeg at jeg hadde gjort en kjempe tabbe. Jeg hadde rett og slett sterkere følelser for han som bor lenger unna. Gråt meg selv i søvn hver natt, til jeg ikke klarte mer og avsluttet med han som bor i min hjemby, og fortsatte med han som bor to timer unna.

Nå er Trondheim lenger unna enn kun to timer, men jeg vil at du skal tenke over hva du virkelig vil. Hvem kan du se for deg en fremtid med? Hvem er du mest "forelsket" i? Hvis du hadde avsluttet med "Per", ville du blitt lei deg, eller ville du blitt mer lei deg hvis du avsluttet med Pål?

Lykke til!

Anonymous poster hash: a5460...569
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon som deg. En som bor 2 timer unna, og en som bor i min hjemby. Jeg var så forvirret, og hadde så dårlig samvittighet, men jeg gjorde mitt valg og det falt på han som bodde lenger unna. Nå er vi kjærester, og har det fantastisk sammen.

Jeg husker at jeg prøvde å satse på han som bodde i min hjemby, men etter jeg endte ting med han som bodde to timer unna, forstod jeg at jeg hadde gjort en kjempe tabbe. Jeg hadde rett og slett sterkere følelser for han som bor lenger unna. Gråt meg selv i søvn hver natt, til jeg ikke klarte mer og avsluttet med han som bor i min hjemby, og fortsatte med han som bor to timer unna.

Nå er Trondheim lenger unna enn kun to timer, men jeg vil at du skal tenke over hva du virkelig vil. Hvem kan du se for deg en fremtid med? Hvem er du mest "forelsket" i? Hvis du hadde avsluttet med "Per", ville du blitt lei deg, eller ville du blitt mer lei deg hvis du avsluttet med Pål?

Lykke til!

Anonymous poster hash: a5460...569

Takk for langt og utfyllende svar :)

Jeg tror faktisk jeg hadde blitt mer lei meg av å avslutte med Per, samtidig så føler jeg nesten at han er for bra for meg om du skjønner? Bruker ikke så mye mer enn tre timer til Trondheim med fly heller, pappa er pilot så flyr omtrent gratis også.. Men er jo redd for at han skal droppe meg midt i studietiden sin da.. Tror jeg må snakke ordentlig med han når han kommer.. Og jeg skal jo uansett tilbake til Trondheim om max 2 år, kunne ikke tenkt meg å bo i Oslo resten av livet. Så sånn sett ser jeg nok mer en fremtid med Per.

TS

Skrevet

Per er den eneste av de to som er "aktuell på papiret" for min del. Pål ville jeg holdt meg langt unna. Mitt tips: Forsøk å date Per litt. Fungerer det ikke, så gå videre til en tredjemann.

Anonymous poster hash: d4b51...2b2
Skrevet

Planen er å flytte tilbake til Trondheim ja, har bare jobb i Oslo i to år så.

TS

Akkurat ja. Da skjønner jeg ikke egentlig helt hvorfor du vurderer Pål? Det hele vil bli ganske så komplisert? Tror du han er villig på å flytte seg om 2 år? Og om han skulle flytte med deg, så legger du i det hele tatt et ganske stort press på deg for fremtiden, for da er du på en måte litt forpliktet til å holde med Pål.

Det virker i det hele tatt veldig avslappet med Per. Det er kanskje litt tidlig å spørre Per direkte om han er klar for å etablere seg, men du kan jo spørre han forsiktig om han ser for meg barn om noen år, så legger du ikke like stort press på han. Det er klart at det er viktig å ha en felles visjon for fremtiden, men om du ordlegger på en måte som tilsier at du egentlig nå er klar for å etablere deg, så legger du et veldig stort press som kan virke litt avskrekkende.

Om det bare blir et avstandsforhold i 2 år og dere begge har gode muligheter for å reise og treffe hverandre ofte, så synest jeg ikke det egentlig er noe problem. Jeg synest at Per virker det beste alterantivet per nå. Jeg ville brukt tid på å bli kjent med han. Det virker ikke på meg som du taper mye på Pål, annet en at han virker klar for å etablere seg. Men du, det er det mange andre menn som vil være også.

Skrevet

Akkurat ja. Da skjønner jeg ikke egentlig helt hvorfor du vurderer Pål? Det hele vil bli ganske så komplisert? Tror du han er villig på å flytte seg om 2 år? Og om han skulle flytte med deg, så legger du i det hele tatt et ganske stort press på deg for fremtiden, for da er du på en måte litt forpliktet til å holde med Pål.

Det virker i det hele tatt veldig avslappet med Per. Det er kanskje litt tidlig å spørre Per direkte om han er klar for å etablere seg, men du kan jo spørre han forsiktig om han ser for meg barn om noen år, så legger du ikke like stort press på han. Det er klart at det er viktig å ha en felles visjon for fremtiden, men om du ordlegger på en måte som tilsier at du egentlig nå er klar for å etablere deg, så legger du et veldig stort press som kan virke litt avskrekkende.

Om det bare blir et avstandsforhold i 2 år og dere begge har gode muligheter for å reise og treffe hverandre ofte, så synest jeg ikke det egentlig er noe problem. Jeg synest at Per virker det beste alterantivet per nå. Jeg ville brukt tid på å bli kjent med han. Det virker ikke på meg som du taper mye på Pål, annet en at han virker klar for å etablere seg. Men du, det er det mange andre menn som vil være også.

Tror nok det er det beste jeg også. Jeg er ikke klar for barn riktig enda, vil jo selvsagt være sikker på at den jeg får barn med er "den rette". Skjønner godt at han ikke vil ha barn før han er ferdig med studier og har fast jobb :)

Skal snakke med Pål og si at det ikke funker for min del, tror han kommer til å bli ganske nedfor siden jeg er den første jenta som ikke har slått han.. Men, ja, det må gjøres.

Takk for alle svar i tråden folkens, jeg ble utrolig nok klokere på valget mitt.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...