Gå til innhold

Luksusproblem, klarer ikke velge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, jeg vet jeg sikkert får masse dritt for dette innlegget, så tar det som anonym.

Saken er at jeg har møtt to gutter, liker begge to og begge liker meg.. Har ikke hatt sex med noen av dem enda, bare så det er sagt, men føler jeg snart må velge og jeg trenger hjelp rett og slett..

Gutt 1, la oss kalle han Per:

- Like gammel som meg(25 år)

- Bor i Trondheim, der jeg også kommer fra, men jeg bor i Oslo nå.

- Ingen utdanning, men skal ta bachelor fra høsten av i Trondheim. Jobber nå i butikk

- Det blir altså et langdistanseforhold i et par år med mindre jeg flytter hjem

- Bor alene i egen leilighet

- Virker litt umoden innimellom, men er også veldig søt og sjarmerende

- Foreldrene hans er omtrent naboer med foreldrene mine, godt gift og han har 5 skjønne søsken som jeg digger.

- Har et forhold på et par år bak seg, det ble slutt fordi de vokste fra hverandre

- Elsker å reise som meg

- Veldig kjekk, tror vi hadde fått fine barn om de arver hans gener :P

Gutt 2, la oss kalle han Pål:

- To år yngre enn meg, men virker veldig moden for alderen

- Jobber som rørlegger

- Bor i Oslo, men han bor hjemme hos sin mor pga dårlig økonomi

- Foreldrene er skilt, ingen kontakt med far og ingen søsken

- Ble mishandlet av sin far som ung og er preget av dette

- Vært i to dårlige forhold der han ble slått av dama si

- Blitt mye mobbet og blir veldig rar om jeg gir han komplimenter

- Blir ikke langdistanseforhold, veldig søt og snill mot meg. Vet ikke hva godt han skal gjøre..

- Elsker å reise som meg

- Ikke så kjekk, liksom, mannen i gata. Ikke stygg heller, men ja, hadde ikke snudd meg etter han om jeg ikke kjente han om dere skjønner.

Hva hadde du gjort? Jeg liker jo begge to, på hver sin måte.. Men vil ikke holde på med to samtidig.. Jeg er klar for å slå meg til ro og stifte familie.. Det tror jeg ikke Per er, vi har ikke snakket om det, men han tror ikke det blir noe problem med langdistanseforhold.. Han har en del penger på bok og tar seg gjerne en Oslotur som han sier. Synes også det er en fordel at han har orden på økonomien da jeg selv eier leilighet og har det helt ok med det jeg tjener..

Pål derimot bor jo hjemme enda, men han virker klar for familie.. Jeg vet bare ikke om jeg vil stifte familie med en som ikke har det økonomiske i orden om dere skjønner? Virker nok veldig kresen her nå, men jeg er så usikker!

Også er det jo litt det med familiehistorien til Pål som bekymrer meg.. Jeg har alltid ønska meg stor familie, og med Per så får jeg alt det og mer til.. Han bor i Trondheim, og jeg vil tilbake dit når jeg skal stifte familie for å være nær min egen slekt. Vet ikke om jeg får med meg Pål dit, har snakka litt om det, og han virka ikke negativ, men heller ikke positiv.. Bare nøytral liksom.

Åh, vet det er et luksusproblem, men ja.. Noen som har tips? Hva gjør jeg? Kan ikke drive sånn med begge i all evighet.. Vet ikke om det er slemt å ha sex med begge før jeg bestemmer meg heller, jeg er jo i grunn ikke sånn.. Men føler jeg er så "gammel" at jeg bør tenke litt på framtida mi.

Anonymous poster hash: 57fc6...14a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nummer 2. Langdistanseforhold funker sjelden. Om du kan flytte til Trondheim i løpet av kort tid ville jeg valgt nummer 1, da han virker mer ordentlig og har økonomien på plass.

• Liker 2
Skrevet

Okei, jeg vet jeg sikkert får masse dritt for dette innlegget, så tar det som anonym.

Saken er at jeg har møtt to gutter, liker begge to og begge liker meg.. Har ikke hatt sex med noen av dem enda, bare så det er sagt, men føler jeg snart må velge og jeg trenger hjelp rett og slett..

Gutt 1, la oss kalle han Per:

- Like gammel som meg(25 år)

- Bor i Trondheim, der jeg også kommer fra, men jeg bor i Oslo nå.

- Ingen utdanning, men skal ta bachelor fra høsten av i Trondheim. Jobber nå i butikk

- Det blir altså et langdistanseforhold i et par år med mindre jeg flytter hjem

- Bor alene i egen leilighet

- Virker litt umoden innimellom, men er også veldig søt og sjarmerende

- Foreldrene hans er omtrent naboer med foreldrene mine, godt gift og han har 5 skjønne søsken som jeg digger.

- Har et forhold på et par år bak seg, det ble slutt fordi de vokste fra hverandre

- Elsker å reise som meg

- Veldig kjekk, tror vi hadde fått fine barn om de arver hans gener :P

Gutt 2, la oss kalle han Pål:

- To år yngre enn meg, men virker veldig moden for alderen

- Jobber som rørlegger

- Bor i Oslo, men han bor hjemme hos sin mor pga dårlig økonomi

- Foreldrene er skilt, ingen kontakt med far og ingen søsken

- Ble mishandlet av sin far som ung og er preget av dette

- Vært i to dårlige forhold der han ble slått av dama si

- Blitt mye mobbet og blir veldig rar om jeg gir han komplimenter

- Blir ikke langdistanseforhold, veldig søt og snill mot meg. Vet ikke hva godt han skal gjøre..

- Elsker å reise som meg

- Ikke så kjekk, liksom, mannen i gata. Ikke stygg heller, men ja, hadde ikke snudd meg etter han om jeg ikke kjente han om dere skjønner.

Hva hadde du gjort? Jeg liker jo begge to, på hver sin måte.. Men vil ikke holde på med to samtidig.. Jeg er klar for å slå meg til ro og stifte familie.. Det tror jeg ikke Per er, vi har ikke snakket om det, men han tror ikke det blir noe problem med langdistanseforhold.. Han har en del penger på bok og tar seg gjerne en Oslotur som han sier. Synes også det er en fordel at han har orden på økonomien da jeg selv eier leilighet og har det helt ok med det jeg tjener..

Pål derimot bor jo hjemme enda, men han virker klar for familie.. Jeg vet bare ikke om jeg vil stifte familie med en som ikke har det økonomiske i orden om dere skjønner? Virker nok veldig kresen her nå, men jeg er så usikker!

Også er det jo litt det med familiehistorien til Pål som bekymrer meg.. Jeg har alltid ønska meg stor familie, og med Per så får jeg alt det og mer til.. Han bor i Trondheim, og jeg vil tilbake dit når jeg skal stifte familie for å være nær min egen slekt. Vet ikke om jeg får med meg Pål dit, har snakka litt om det, og han virka ikke negativ, men heller ikke positiv.. Bare nøytral liksom.

Åh, vet det er et luksusproblem, men ja.. Noen som har tips? Hva gjør jeg? Kan ikke drive sånn med begge i all evighet.. Vet ikke om det er slemt å ha sex med begge før jeg bestemmer meg heller, jeg er jo i grunn ikke sånn.. Men føler jeg er så "gammel" at jeg bør tenke litt på framtida mi.

Ikke for å være ufin eller negativ, men jeg tror at du ender opp med en tredjemann.

• Liker 5
Skrevet

Nummer 2. Langdistanseforhold funker sjelden. Om du kan flytte til Trondheim i løpet av kort tid ville jeg valgt nummer 1, da han virker mer ordentlig og har økonomien på plass.

Jeg blir nok ikke å flytte til Trondheim igjen før om 1-2 år..

TS

Skrevet

Ikke for å være ufin eller negativ, men jeg tror at du ender opp med en tredjemann.

Haha, nesten så det kanskje hadde vært det beste.. Droppe begge to.. :P

TS

Skrevet

Haha, nesten så det kanskje hadde vært det beste.. Droppe begge to.. :P

TS

Hvis det er den innstillingen du har så burde du kanskje droppe begge. Jeg synes forøvrig veldig synd på nr. 2 Pål slik du forklarer han med traumer som barn og misshandling i sine forrige forhold.

Ikke sår noen av dem i vært fall. Velg en, eller dump begge. Hvem har du best kjemi med? Hvem får deg til å smile mest? Og husk at utseendet vil fallere...

Anonymous poster hash: 8b144...51f

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er den innstillingen du har så burde du kanskje droppe begge. Jeg synes forøvrig veldig synd på nr. 2 Pål slik du forklarer han med traumer som barn og misshandling i sine forrige forhold.

Ikke sår noen av dem i vært fall. Velg en, eller dump begge. Hvem har du best kjemi med? Hvem får deg til å smile mest? Og husk at utseendet vil fallere...

Er jo det som plager meg litt.. At jeg kanskje syns litt synd på Pål på en måte.. Utseendet burde ikke telle, jeg vet det, men ja.. Jeg har i grunn god kjemi med begge, Pål prater mer enn Per.. Pål tar nok også mer kontakt enn Per, kanskje litt for mye? Jeg vet ikke jeg..

Per er en sånn type som ikke blir såra tror jeg, eller, han kommer ikke til å si noe.. Men da jeg sa at jeg var usikker på langdistanseforhold ble han veldig gira på å overbevise meg om at det ikke var noe problem..

TS

Skrevet

Er jo det som plager meg litt.. At jeg kanskje syns litt synd på Pål på en måte.. Utseendet burde ikke telle, jeg vet det, men ja.. Jeg har i grunn god kjemi med begge, Pål prater mer enn Per.. Pål tar nok også mer kontakt enn Per, kanskje litt for mye? Jeg vet ikke jeg..

Per er en sånn type som ikke blir såra tror jeg, eller, han kommer ikke til å si noe.. Men da jeg sa at jeg var usikker på langdistanseforhold ble han veldig gira på å overbevise meg om at det ikke var noe problem..

TS

Det å synes synd på noen er ikke det beste utgangspunktet for å inngå et forhold med vedkommende. At du kan empatisere med han er en annen ting.

Skrevet

Det å synes synd på noen er ikke det beste utgangspunktet for å inngå et forhold med vedkommende. At du kan empatisere med han er en annen ting.

Ja, var vel det jeg mente.

TS

Skrevet

TS

Hmmm... Vi kvinner har jo en tendens til å like dem som ikke er helt begeistrert for oss, slik at vi faktisk må kjempe litt. Høres ut som Per fanger din oppmerksomhet litt mer enn Pål, da Per tar litt mindre kontakt osv.

Hvordan er personligheten dems da? Hvis du setter alt det praktiske bort, og tenker kun kjemi. La oss si de var ansiktsløse. Hvem hadde du da likt best?

Skrevet

Hmmm... Vi kvinner har jo en tendens til å like dem som ikke er helt begeistrert for oss, slik at vi faktisk må kjempe litt. Høres ut som Per fanger din oppmerksomhet litt mer enn Pål, da Per tar litt mindre kontakt osv.

Hvordan er personligheten dems da? Hvis du setter alt det praktiske bort, og tenker kun kjemi. La oss si de var ansiktsløse. Hvem hadde du da likt best?

Ligger kanskje litt der ja, at jeg må kjempe litt for å holde på Per. Er jo kanskje også litt redd for at han finner noen på studiet sitt, har jo studert selv og vet hvordan det kan være.

Hvis jeg går kun etter utseende uten å tenke på ansikt så ser de nesten identiske ut, så der går det ikke an å velge :P Pål er flinkere til å snakke om følelser og sette ord på ting. Per tar ting litt mer som det kommer.. Nå kommer Per å besøker meg neste helg og skal være her hele helga.. Skal treffe Pål til uka.. Jeg får velge etter det..

Jeg er bare så redd for å velge feil. At jeg velger en også funker det ikke, og da blir jeg sikkert å angre på at jeg ikke valgte den andre..

TS

Skrevet (endret)

Satre sa følgende:

"Vi er, dypest sett, ansvarlige for oss selv. Vi er, opphavet til oss selv. Gjennom våre valg, våre handlinger og vår mangel på handling, skaper vi i siste instans oss selv. Vi kan ikke unngå dette ansvaret, denne friheten. Vi er dømt til frihet".

Kanskje du ble klokere nå? :opplyser:

Endret av extra
Skrevet

Du får se hvem av dem som ikke blir sur over å bli inngående beskrevet på KG ;)

( ikke vondt ment, men du skriver jo så detaljert at de er nødt til å kjenne seg igjen hvis de finner tråden. )

Anonymous poster hash: 8e68a...ed3
  • Liker 3
Skrevet

Tviler på at de henger på KG for å si det sånn.

TS

Skrevet

Jeg er bare så redd for å velge feil. At jeg velger en også funker det ikke, og da blir jeg sikkert å angre på at jeg ikke valgte den andre..

TS

Jøss.. De ligger langflate etter deg begge to altså? I og med at du gir uttrykk for at du kan "velge"?

Anonymous poster hash: 06da9...cc5

Skrevet

Pål vil gi det et meningsfylt liv.

Per vil gi deg et overfladisk liv.

Anonymous poster hash: 40958...ed2
Skrevet

*deg

Anonymous poster hash: 40958...ed2
Skrevet

Jeg stemmer for Pål!

Anonymous poster hash: ad467...646

Skrevet

Jeg synest det er litt overraskende at du vurderer å stifte familie med Pål. Han har mye bagasje og det virker ikke som han orden på ting i livet heller.

Spørsmålet er jo om du også vil flytte tilbake til Trondheim eller ikke om et par år. Om du satser på Pål så må du vel regne med å bli i Oslo.

Skrevet (endret)

Du er bare litt høy på deg sjæl midt oppi dette luksusproblemet ditt.

Du er ikke tiltrukket nok av noen av disse to, og jeg tror som extra over her at du ender opp med nr. 3, Askeladden.

Endret av -Fiona-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...