Gå til innhold

Lån til oppussing av hus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man går fram for å få lån til oppussing?

Vi ønsker å ordne nytt bad, ny kjøkkeninnredning og litt andre småting.

Har 85% lån på boligen, ingen lån utover dette. Har 1,5mill i lån, takst på 1,75 mill...

Vi har desverre ikke så mye oppspart, men vi tjener 950 000 til sammen i året, så vi bør jo få lån uten problemer.

Men hvilket lån? Ser for meg at forbrukslån er utelukket, slike dyre lån har jeg aldri luktet på engang. Hva med byggelån? Går det an? Må vel ha forhåndstakst da? Regner med vi klarer oss med max 500 000 til oppussing.

Har ca 75.000 på bufferkonto, og den ønsker vi å beholde mtp uforutsatte utgifter osv..

Noen som kan forklare hvordan man får lån til oppussing på greiest mulig måte?

Anonymous poster hash: cc1ab...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må ha realkausjonist eller byggelån. Det er nemlig ikke nok verdi på boligen i dag til at dere får lånt opp 500.000,-. Alternativt må dere starte med å spare.

Anonymous poster hash: c471c...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte leilighet for noen år siden så fikk jeg samtidig lån til oppussing av leiligheten. De 200.000 jeg lånte ekstra til oppussingen var et eget lån som jeg mener het topplån, og hadde en rente 0,7% over huslånet.

Når jeg så var ferdig med oppussingen tok jeg en ny prisvurdering av leilighet som steg med 500.000 i verdi, og da fikk jeg "bakt" topplånet inn i huslånet som har den beste renten. Det var en del av avtalen når jeg tok lånet.

Dette var i SB1 Nord-norge i 2010, jeg tjente ca 400.000, leil. kostet 1.000.000 og jeg lånte 90% av verdien.

Men jeg vil anbefale deg å bare ta en telefon til banken din og prat litt med de så vil de kunne fortelle deg vilke alternativ de kan tilby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...