Gå til innhold

Tvillingene har bursdag.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trulseline

Jeg er så heldig, at jeg er tante til et tvillingpar. De fyller snart 3 år. Problemet mitt er at jeg har ikke råd til å kjøpe gave til dem. Jeg går på attføring og har 4800 kr å leve for i mnd. Jeg er så redd for å såre dem, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Er det noen gode forslag i fra dere der ute?

( jeg bor veldig langt i fra dem. Det er lenge siden de har sett meg.)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kunne strikke noe til dem?

Det koster jo ikke all verden.

Eller sy ett par morsomme bamser?

Forklar situasjonen til barnas mor,så finner dere sikkert en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også tante til tvillinger (de er 12), og har litt problemer når det gjelder gaver. Jeg vil jo helst ikke gjøre forskjell på disse to og storesøsteren deres, men barnas mor vet at jeg ikke har det "sprekt" økonomisk. Så mine gaver blir respektert, store eller små.

Kjøp en CD/kassett med norske barnesanger - koster ca kr. 200,- - synes vi tanter skal være med å videreføre våre barndoms-minner. Prøysen er jo helt topp da, synes denne tanta her. icon_razz.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var student hadde jeg temmelig dårlig råd, og tre gudbarn som måtte få gaver til jul og bursdag. Det jeg ofte gjorde med stor suksess da var å kjøpe rimelige barnebøker. Leker får de fleste unger nok av, mens jeg har møtt på unger som ikke har eid en eneste bok når de har begynt på skolen. De fleste unger elsker å se på bildene i bøker, og/eller at noen leser for dem.

Mange bokhandlere (hvertfall her i Bergen) har noen rimelige og gode barnebøker. Dessuten trenger du jo ikke nødvendigvis å kjøpe en bok til hver av tvillingene?

Andre tips til gaver er f.eks. å klippe og lime bilder inn i en bok/album, og kanskje skrive litt til, eller lage et kosedyr til hver av barna.(tips til en god bok da er "Kosedyr" av Sue Quinn fra kolibri forlag)

Klem fra Tone S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du bor langt unna dem, hva med å ramme inn et bilde av deg selv og dem (et til hver). De har masse fine og billige rammer på f.eks. Europris, Nille ol.

Eller du kan lage ramme selv f.eks:

- kjøpe gulvliste (eller noe annet i tre) som du kutter opp og limer sammen. Så kan du male dem i fine farger

- skære ut ramme i litt stiv papp og kle med vatt og tøy utenpå. Går ann å bruke litt tykkere plastomslag (til ark) for å beskytte bildet.

Bare noen tanker.

Klem fra Sony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Unger bryr seg ikke så mye om hva de får, men at de blir husket er viktig. Vi har akseptabelt med penger, men kjøper ikke så dyre gaver til våre 3 barn likevel. Tror det blir viktigere å kjøpe/lage "det rette" til dem. Planlegg dette i god tid. Da kan du kjøpe ting på tilbud/salg. Spesielt bøker kan da være mulig å få tak i. I 3 årsalderen kan det være en ide å kjøpe fargebøker. Det blir liksom passe "årntli" selvom de små ikke greier å farge innenfor strekene. Småjenter i den alderen ville nok likt å få hvert sitt håndspeil eller lignenede. Man må bare være litt kreativ, så er det mulig å finne på noe for en billig penge. Ikke tenk at det må være dyrt for å være flott. Minne unger kan krangle om reklamefolderne fra lekebutikken eller isbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Heisann Trulseline:o)

Endelig klart å sulle meg inn her:razz

Hvordan står det til med deg?

Her går det bra...styrer nå på med...du vet*SS*

Tips til billigpresanger er faktisk å gå på Nille..der finner du faktisk fine leker til en billig penge..veeeldig billig.

Håper å høre snart fra deg*klemmer*

Klems Iselinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...