Gå til innhold

Vondt i hælene

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste månedene har eg begynt å gå vesentlig mye mer på tur enn eg har gjort tidligere, fra omtrent to timer i uka til halvannen-to timer tilsammen per dag. Det blir litt gåing på asfalt før eg kommer til grusstiene.

Eg har skikkelige sko, men har likevel hatt mye vondt i hælene siden eg begynte å gå mer. Eg merker det litt når eg er ute og går, men spesielt mye når eg kommer inn igjen og går på sokkelesten på gulvet. Er det noen som har erfart dette og vet hva det er? Er det en tilvenningsfase, eller kan det være noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ha akillestendinitt?

Få legen til å se på dette.

Anonymous poster hash: 038a6...b4b

Skrevet

Er det under hælen eller bak?

Er det under kan det være plantar fascitt.

Skrevet

Det er under hælen, det føles egentlig som om eg har gått en hel dag med sko som ikke er egnet for å gå med en hel dag (som eg har gjort noen ganger på shopping f.eks). Men nå har eg jo gode sko, og eg går ikke hele dagen men har vondt i hælene likevel.

Eg skal lese om de tingene dere har nevnt, takk!

• 3 uker senere...
Skrevet

Ts her igjen!

Eg har prøvd å finne ut hva det kan være, eg har lest om de tingene nevnt over her men symptomene der passer ikke med det eg opplever.

Det er kun akkurat under hælen eg har vondt, ingen andre steder på foten. Det føles ut som om eg har gått en hel dag på messe eller butikker (altså hardt underlag) med sko som ikke har så god demping. Men eg har da sånn vondt i hælene hele tiden, selv nå når eg har gått i gode fjellstøvler i skogen i hele dagen. Det har ikke ført til sånne problemer før, dette begynte i fjor høst :P

Noan som har andre tips?

Skrevet

Hælspore er det første som slår meg. Gå til legen og spør om muligheten for sprøytebehandling, og evt røntgen

Anonymous poster hash: 09129...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...