Gå til innhold

Hva spiser du i kveld?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvit saus med fiskepudding-biter, mais, gulrot og erter :)

Skulle ha dette i terteskjell, men det var utsolgt i alle butikker.

Men ble godt likevel ;)

Hvor gammel er du :sjokkert: ?

:hoho:

Godteri og annet snacks vel ;)

Sånn det skal være :danse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Big One -Den med extra ost, toppet med enda mer ost :fnise: jeg ELSKER smeltet ost :fnise:

Skrevet

Smågodt og Mr.Lee!

Anonymous poster hash: 54222...493
Skrevet

Hvor gammel er du :sjokkert: ?

Hvorfor spør du om det?

Gjest Citronella
Skrevet

Blåskjell med asiatisk vri. Dvs med koriander, sitrongress, hvitløk og kokosmelk. Riseddik og lime for syre.

Blåskjell er på sitt aller beste nå; løp og kjøp!

• Liker 2
Skrevet

Hjemmelaget tynn pizza med hjemmelaget tomatsaus, mozzarella og spekeskinke

Anonymous poster hash: b036a...514

Skrevet

Hjemmelaget nachos, ble godt gitt! Skal gjentas.

Skrevet

Hvorfor spør du om det?

Forbinder terteskjell med noe uspiselig som kun gamle folk klarer å få i seg (etter å ha lest en tråd her på kg). Ikke frekt ment altsåtuzki-bunny-emoticon-026.gif

• Liker 1
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Hjemmelaget nachos, ble godt gitt! Skal gjentas.

hvordan laget du den?
  • Liker 1
Skrevet

Blåskjell med asiatisk vri. Dvs med koriander, sitrongress, hvitløk og kokosmelk. Riseddik og lime for syre.

Blåskjell er på sitt aller beste nå; løp og kjøp!

Enig. :) Jeg hadde blåskjell i går, med fennikel, appelsin og safran (samt hvitvin og fløteskvett).

Anonymous poster hash: 32573...39c

Gjest Citronella
Skrevet

Enig. :) Jeg hadde blåskjell i går, med fennikel, appelsin og safran (samt hvitvin og fløteskvett).

Anonymous poster hash: 32573...39c

Høres veldig godt ut dette også! Våre blåskjell i kveld var digre og saftige. Og mye bedre enn de knøttsmå musklene man får på sommeren.

Skrevet

To pakker nudler, med stekte biter av julepølse som går ut på dato. Med ketchup og Dijon sennep på.

Skrevet (endret)

hvordan laget du den?

Ble litt improvisert, men skal prøve å gjengi :)

1 boks cherrytomater

1 pk kidney bønner, Go Green

1 rødløk

1 fedd hvitløk

1 paprika

1 boks mais

chilikrydder

spisskumin

løkpulver

oregano

paprikakrydder

salt

pepper

400g entrecote

revet norvegia ost

2 avokado

1 boks rømme

tortillachips

Finhakket løk, paprika og hvitløk. Freste paprikaen i en kjele med olje, så løken, tilsatte hvitløk og surret et par minutter til, bønnene kom i helt til slutt. Kjørte cherrytomatene med stavmikser og tok det oppi kjelen. Var litt mye væske så jeg kokte det inn så nachosen ikke skulle bli den suppa, var ikke noe væske igjen egentlig. Smakte til med de tørkede krydderene, men tok en del paprikakrydder, løkpulver og spisskumin. Salt, pepper, oregano og chili smakte jeg til. Maisen tok jeg i når alt var ferdig.

De 2 entrecotene fikk salt og pepper, stekte på hard varme i 2 minutter på hver side. De var helt rå i midten. Skjærte i strimler og delte disse i to. Blandet i kjelen med alt det andre før jeg tok det i en form. La i masse tortillachips rundt kanten og fylte på med ost i midten og over chipsen. Stekte i ovnen på 200 grader til osten såvidt var begynt å bli gylden, nesten 20 minutter.

Var utrolig godt. Var samboer som ikke ville ha kjøttdeig da vi var litt lei det, entrecote ble kjempegodt, men funker sikkert fint med mørbrad eller noe annet også.

Vi spiste med rømme og most avokado til :)

Edit: kan jo legge til, vi spiste oss stappmette, vil tro dette metter minst 4 godt sultne personer da litt over halvparten ble igjen.

Endret av debattanten
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Ble litt improvisert, men skal prøve å gjengi :)

1 boks cherrytomater

1 pk kidney bønner, Go Green

1 rødløk

1 fedd hvitløk

1 paprika

1 boks mais

chilikrydder

spisskumin

løkpulver

oregano

paprikakrydder

salt

pepper

400g entrecote

revet norvegia ost

2 avokado

1 boks rømme

tortillachips

Finhakket løk, paprika og hvitløk. Freste paprikaen i en kjele med olje, så løken, tilsatte hvitløk og surret et par minutter til, bønnene kom i helt til slutt. Kjørte cherrytomatene med stavmikser og tok det oppi kjelen. Var litt mye væske så jeg kokte det inn så nachosen ikke skulle bli den suppa, var ikke noe væske igjen egentlig. Smakte til med de tørkede krydderene, men tok en del paprikakrydder, løkpulver og spisskumin. Salt, pepper, oregano og chili smakte jeg til. Maisen tok jeg i når alt var ferdig.

De 2 entrecotene fikk salt og pepper, stekte på hard varme i 2 minutter på hver side. De var helt rå i midten. Skjærte i strimler og delte disse i to. Blandet i kjelen med alt det andre før jeg tok det i en form. La i masse tortillachips rundt kanten og fylte på med ost i midten og over chipsen. Stekte i ovnen på 200 grader til osten såvidt var begynt å bli gylden, nesten 20 minutter.

Var utrolig godt. Var samboer som ikke ville ha kjøttdeig da vi var litt lei det, entrecote ble kjempegodt, men funker sikkert fint med mørbrad eller noe annet også.

Vi spiste med rømme og most avokado til :)

Edit: kan jo legge til, vi spiste oss stappmette, vil tro dette metter minst 4 godt sultne personer da litt over halvparten ble igjen.

Oi dette må jeg lage, høres kjempegodt ut! Takk for oppskrift :)
  • Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget pizza :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Forbinder terteskjell med noe uspiselig som kun gamle folk klarer å få i seg (etter å ha lest en tråd her på kg). Ikke frekt ment altsåtuzki-bunny-emoticon-026.gif

Terteskjell er jo kjempegodt. Jeg spiser det med laks, hvit saus, gulrøtter og mais med salt og pepper på toppen. Jeg er for øvrig 19 år. Dersom du hadde skrevet dette om for eksempel blodpudding kunne jeg ha forstått det, men terteskjell??

Anonymous poster hash: e1cb2...66b

Skrevet

Terteskjell er jo kjempegodt. Jeg spiser det med laks, hvit saus, gulrøtter og mais med salt og pepper på toppen. Jeg er for øvrig 19 år. Dersom du hadde skrevet dette om for eksempel blodpudding kunne jeg ha forstått det, men terteskjell??

Anonymous poster hash: e1cb2...66b

Enig! Er selv 28 år. For meg er terteskjell med fiskepudding, hvit saus, reker og erter skikkelig lørdagsmat. Beste jeg visste da jeg var liten. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Spiste reker med majones og god loff :)

Gjest Ennasus
Skrevet

Spiste torsk med ovnsbakte grønnsaker og potet.

Ellers ble det jo litt sjokolade og potetgull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...