Gå til innhold

Depresjon


Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler meg langt nede, har en veldig bra jobb og orker ingenting, føler meg som en stor skuffelse. Er i tillegg 50 prosent sykemeldt. Ikke energi til noe som helst, ikke til å være sosial, ligger bare på sofaen under ett pledd og snakker ikke med samboeren min heller. Orker ikke. I tillegg sliter jeg med mat, kaster den opp igjen, skal ikke ha mat i magen, føler meg dehydrert og sliten, har en BMI på 16, vet at det betyr at jeg er undervektig, men det føles ikke slik. Hvordan skal jeg ta tak i dette? Jeg orker ikke gå til psykolog lenger, har gjort det et år, det hjelper ikke! Jeg har forsøkt medisiner, det hjelper ikke. Og nå bare raser det med maten, fortsetter dette er jeg et vrak om 3 måneder. Hva skal man gjøre i en slik situasjon? Når man føler at man har gitt opp seg selv?

Anonymous poster hash: cbaa1...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg langt nede, har en veldig bra jobb og orker ingenting, føler meg som en stor skuffelse. Er i tillegg 50 prosent sykemeldt. Ikke energi til noe som helst, ikke til å være sosial, ligger bare på sofaen under ett pledd og snakker ikke med samboeren min heller. Orker ikke. I tillegg sliter jeg med mat, kaster den opp igjen, skal ikke ha mat i magen, føler meg dehydrert og sliten, har en BMI på 16, vet at det betyr at jeg er undervektig, men det føles ikke slik. Hvordan skal jeg ta tak i dette? Jeg orker ikke gå til psykolog lenger, har gjort det et år, det hjelper ikke! Jeg har forsøkt medisiner, det hjelper ikke. Og nå bare raser det med maten, fortsetter dette er jeg et vrak om 3 måneder. Hva skal man gjøre i en slik situasjon? Når man føler at man har gitt opp seg selv?

Anonymous poster hash: cbaa1...bed

Jeg sliter selv med depresjon og vet hvor vondt det er. I min omgangskrets virker alle så lykkelige, og det får meg til å føle meg enda mer mislykket. Men etter å ha meldt meg inn på KG så føler jeg meg ikke lenger så alene om å ha vonde tanker, det er mange som sliter og man er ikke alene :kghjerte::hug:

Anonymous poster hash: 63079...d66

  • Liker 1
Skrevet

Sliter med det samme. Vet ikke hva jeg skal gjøre selv, så jeg har ikke noen gode råd. Helt forferdelige greier

Skrevet

Sliter med det samme. Vet ikke hva jeg skal gjøre selv, så jeg har ikke noen gode råd. Helt forferdelige greier

:hug:

Anonymous poster hash: 63079...d66

Skrevet

Den eneste som kan gjøre dere friskere er dere selv. Medisiner og terapi kan gi dere en liten dytt i riktig retning, men jobben må dere ta selv. Tving dere opp av sofan og oppsøk hjelp. Finn gleder i livet. Dere har to armer og to bein, ett pledd å ligge under, en sofa, mat i kjøleskapet, tak over hodet, internet og PC. Dere er mye mere heldige enn veldig mange andre.



Anonymous poster hash: ccd28...8dd
  • Liker 1
Skrevet

Vil tro at det gjerne kan være prekært, hvis man er vanskelig stillt med tanke på pengeøkonomi, eller varianter av dette, eller at det kan være andre og flere andre underliggende problem, som ligger og skurrer

Skrevet

Finnes det noen gode forum for mennesker med depresjon/angst? Har prøvd å lete uten særlig hell, finner kun enkle tråder på dette forumet.

Jeg har veldig behov for noen å prate med, men mitt bosted og arbeidssituasjon gir ikke særlig rom for å oppsøke psykolog/tilsvarende. Det å lette brystet og finne noen å dele tankene med hadde gjort godt.

  • Liker 1
Skrevet

Finnes det noen gode forum for mennesker med depresjon/angst? Har prøvd å lete uten særlig hell, finner kun enkle tråder på dette forumet.

Jeg har veldig behov for noen å prate med, men mitt bosted og arbeidssituasjon gir ikke særlig rom for å oppsøke psykolog/tilsvarende. Det å lette brystet og finne noen å dele tankene med hadde gjort godt.

Det er mange som er fornøyd med sidetmedord :hjerte: Der kan man skrive inn direkte (anonymt) til frivillige som jobber for å hjelpe andre eller i forum for å nå flere.

:hug:

Anonymous poster hash: 63079...d66

Skrevet

Føler meg langt nede, har en veldig bra jobb og orker ingenting, føler meg som en stor skuffelse. Er i tillegg 50 prosent sykemeldt. Ikke energi til noe som helst, ikke til å være sosial, ligger bare på sofaen under ett pledd og snakker ikke med samboeren min heller. Orker ikke. I tillegg sliter jeg med mat, kaster den opp igjen, skal ikke ha mat i magen, føler meg dehydrert og sliten, har en BMI på 16, vet at det betyr at jeg er undervektig, men det føles ikke slik. Hvordan skal jeg ta tak i dette? Jeg orker ikke gå til psykolog lenger, har gjort det et år, det hjelper ikke! Jeg har forsøkt medisiner, det hjelper ikke. Og nå bare raser det med maten, fortsetter dette er jeg et vrak om 3 måneder. Hva skal man gjøre i en slik situasjon? Når man føler at man har gitt opp seg selv?

Anonymous poster hash: cbaa1...bed

Høres ikke noe særlig ut. Det kan være lurt å ikke avskrive medisiner helt. Har du prøvd forskjellige? Man kan fort få dårlige erfaringer med de, hvis de ikke virker, og man får dårlige bivirkninger av de, men det fins så mange forskjellige! Min situasjon kan minne om din på mange måter. Har gått mye til psykolog, uten å føle at det hjelper. Kan innleggelse være aktuelt for deg? Ønsker deg alt det beste! :hug:

Anonymous poster hash: 6b496...3d9

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen gode forum for mennesker med depresjon/angst? Har prøvd å lete uten særlig hell, finner kun enkle tråder på dette forumet.

 

Jeg har veldig behov for noen å prate med, men mitt bosted og arbeidssituasjon gir ikke særlig rom for å oppsøke psykolog/tilsvarende. Det å lette brystet og finne noen å dele tankene med hadde gjort godt.

Psykiatriforumet på doktoronline kan kanskje hjelpe? Der er det en psykiater som svarer gratis på spørsmål.

Anonymous poster hash: 1b7e6...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen gode forum for mennesker med depresjon/angst? Har prøvd å lete uten særlig hell, finner kun enkle tråder på dette forumet.

 

Jeg har veldig behov for noen å prate med, men mitt bosted og arbeidssituasjon gir ikke særlig rom for å oppsøke psykolog/tilsvarende. Det å lette brystet og finne noen å dele tankene med hadde gjort godt.

Mental helse har et nettsted som heter sidetmedord. Der kan du lette ditt hjerte, finne likesinnede og utveksle erfaringer.

Anonymous poster hash: 1b7e6...6dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...