Gå til innhold

Hansker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har små hender og sliter med å få et godt grep på stanga når jeg har en del vekt på (gjelder markløft). Låsegrep funker ikke så godt og så har jeg en kronisk betennelse i tommelen.

Jeg synes det ser veldig harry ut med hansker, men innser at det kanskje er dette som må til? Nå føler jeg at jeg glipper stanga, men jeg vet jeg kan løfte mye tyngre på markløft, hadde det ikke vært for hendene mine. Vil hansker gi meg et bedre grep? Og får man de i små størrelser? Noen som har tips til hansker?

Anonymous poster hash: 7f147...24a
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du er mann så lar du være bruke hansker. Jenter får gjøre som de vil.

Du kan jo f. eks bruke reimer.

Endret av Charmander
Skrevet

Jeg er en dame :P med barnestørrelse i hansker. Synes det ser harry ut på alle, men lurer på om dette kan hjelpe meg. Jeg er ikke redd for træler. De har jeg nok av fra før ;)

Skrevet

Om du er mann så lar du være bruke hansker. Jenter får gjøre som de vil.

Du kan jo f. eks bruke reimer.

Det er da helt normalt å bruke treningshansker selv om man er mann? Får mye bedre grep og mer ut av treningen.

Anonymous poster hash: 3f3af...e69

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg eier og har prøvd hansker, men jeg synes virkelig ikke det hjelper noe særlig. Tror kanskje reimer er bedre. Eller så kan du se om senteret ditt har en olympisk damestang. De er tynnere og veier 5 kg mindre.

Skrevet

Vi har damestenger, men der er maksvekta 40 kg (om jeg ikke husker feil). Jeg løfter 60 kg nå og vil prøve en høyere vekt.

Jeg må få noen til å lære meg å bruke reimer da. Jeg tror det er noen på senteret.

Skrevet

Det er da helt normalt å bruke treningshansker selv om man er mann? Får mye bedre grep og mer ut av treningen.

Anonymous poster hash: 3f3af...e69

Får du det? Grepet ditt blir jo ikke noe sterkere av å bruke hansker framfor hender though.

Skrevet

Får du det? Grepet ditt blir jo ikke noe sterkere av å bruke hansker framfor hender though.

Grepet blir kanskje ikke sterkere men man får bedre friksjon? Jeg svetter jo veldig i hendene når jeg trener, og det gjør ikke mye bra for grepet det heller.

Skrevet

Flytende talkum på hendene? Det funker bra! Grepet blir bedre og jeg klarer å løfte mer i allefall

Skrevet

Flytende talkum på hendene? Det funker bra! Grepet blir bedre og jeg klarer å løfte mer i allefall

Har jeg ikke hørt om før. Er det på spray eller flaske? Høres ut som et greit forslag.

Skrevet

Har jeg ikke hørt om før. Er det på spray eller flaske? Høres ut som et greit forslag.

På flaske. Gni et par dråper i håndflatene, så dunster håndspriten vekk og talkumen sitter igjen. Lite søl og godt grep!

Skrevet

Men det kan forhindre at stangen sklir ut av fingrene. Hvis man er sterk nok i fingrene da.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Vi har damestenger, men der er maksvekta 40 kg (om jeg ikke husker feil). Jeg løfter 60 kg nå og vil prøve en høyere vekt.

Jeg må få noen til å lære meg å bruke reimer da. Jeg tror det er noen på senteret.

Det hørtes ut som en veldig lav grense, men jeg er rimelig sikker på at det i så fall er 40 kg per side.

Skrevet

Det hørtes ut som en veldig lav grense, men jeg er rimelig sikker på at det i så fall er 40 kg per side.

Nei jeg tror det er totalvekta på vektene. Står advarsel på stanga. Skal se om jeg fåt tatt bilde av det som står på.

Skrevet

Synes du heller burde trene håndledd og grep istedenfor å tøve med hansker og reimer.

Selv bruker jeg flytende kalk når jeg løfter tung markløft (260kg+)

Kjøper det på xxl

Skrevet

Nei jeg tror det er totalvekta på vektene. Står advarsel på stanga. Skal se om jeg fåt tatt bilde av det som står på.

Sjekka i dag og det er maks 40 kg på stanga. Så det går ikke. Damestenger er for pingler :P

Synes du heller burde trene håndledd og grep istedenfor å tøve med hansker og reimer.

Selv bruker jeg flytende kalk når jeg løfter tung markløft (260kg+)

Kjøper det på xxl

Ja jeg prøver å trene hendene mine. Jeg er en gammel klatrer og har derfor ødelagt noen nerver i den ene hånda. Noe som gir meg mye betennelser. Men jobber allikevel med grepet. Kjipt at noe slikt skal ødelegge for trening av resten av kroppen. Jeg synes markløft er moro og elsker den øvelsen. Men det begrenser seg pga hendene.

Gjest anonym2233
Skrevet

Jeg har bitte små hender selv, men da bruker jeg kritt(kalk/magnesium), som de har liggende på treningssenteret der jeg trener.

Fungerer godt på grepet :-)

Skrevet

Tren grepet. Du er ikke sterkere enn ditt svakeste ledd - og om du trener farmers walk vil grepet bli bedre (: Anbefaler også magnesium, enten flytende eller i pulverform. Jeg foretrekker pulverform, men flytende søler mindre :)

Skrevet

Sjekka i dag og det er maks 40 kg på stanga. Så det går ikke. Damestenger er for pingler :P Ja jeg prøver å trene hendene mine. Jeg er en gammel klatrer og har derfor ødelagt noen nerver i den ene hånda. Noe som gir meg mye betennelser. Men jobber allikevel med grepet. Kjipt at noe slikt skal ødelegge for trening av resten av kroppen. Jeg synes markløft er moro og elsker den øvelsen. Men det begrenser seg pga hendene. Anonymous poster hash: 7f147...24a

Vanskelig å si for meg hva du burde gjøre med den hånda, men! Wrist wraps og deadlifts er veldig omdiskutert. Noen mener at de får bedre grep, mens andre synes det er unødvendig. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd ut både flytende kalk samt wrist wraps. Koster ikke alverden og verdt å prøve mener da jeg. Hansker vil jeg da ikke tro har noe for seg på grunn av hånden din

Skrevet

Vanskelig å si for meg hva du burde gjøre med den hånda, men! Wrist wraps og deadlifts er veldig omdiskutert. Noen mener at de får bedre grep, mens andre synes det er unødvendig. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd ut både flytende kalk samt wrist wraps. Koster ikke alverden og verdt å prøve mener da jeg. Hansker vil jeg da ikke tro har noe for seg på grunn av hånden din

Jeg har gitt opp å få hjelp for nerveskaden, så jeg aner egentlig ikke selv hva jeg bør gjøre. Må sies at jeg sliter jo veldig med pull-ups og chin-ups siden jeg glipper tak her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...