Gå til innhold

Nye Uføresatser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heia,trygda er jo gått opp så vi kan betale samme skatt som en arbeider.Men var inne på nav nå og etter skatt får jeg 2000 mer ut og er 50% uføre,regnet med de hadde ordna riktig skattekort men syntes dette var lite.Andre som har sjekket sin og hva mener dere? Har jeg misforstått? Anonymous poster hash: 268df...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, om du får 2000 kroner mer utbetalt er du nok en av de heldige. Det andre har postet her tidligere er at de fleste har gått ned, fra 400 til 3000 utbetalt pr mnd. Personlig gikk jeg ned 2100 kroner i mnd med den nye regelen, men kanskje det er det de mener med at de skal lønne seg å jobbe da, at de som ikke er 100% ufør, men feks 50% vil få mer utbetalt, mens veldig mange av de som er 100% ufør vil gå ned.



Anonymous poster hash: 4a3cf...c97
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Gikk ned fra 5470kr hver 14. dag, til 5254kr hver 14. dag.

Hurra ...

Min saksbehandler sa at det mest sannsynlig hadde noe med en gjeld jeg har, men syns det er helt horribelt at jeg nå kanskje ikke klarer å betale ned på gjelden jeg har :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned fra 5470kr hver 14. dag, til 5254kr hver 14. dag.

Hurra ...

Min saksbehandler sa at det mest sannsynlig hadde noe med en gjeld jeg har, men syns det er helt horribelt at jeg nå kanskje ikke klarer å betale ned på gjelden jeg har :/

Hvis du har utbetaling hver 14. dag er det aap og ikke uføretrygd du har. Og for aap er det ikke kommet nye regler! Men du har mest sannsynlig fått litt høyere skattetrekk i år enn i fjor, det ser du på skattekortet ditt på altinn. Der ser du også grunnlaget for hvorfor skatten er satt til det den er, inntekt, gjeld og fradrag.

Anonymous poster hash: 5fc65...c14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned fra 5470kr hver 14. dag, til 5254kr hver 14. dag.

Hurra ...

Min saksbehandler sa at det mest sannsynlig hadde noe med en gjeld jeg har, men syns det er helt horribelt at jeg nå kanskje ikke klarer å betale ned på gjelden jeg har :/

Men, har du tatt med at du vil få mer i juni og desember - og sett på hva du får i snitt? Ikke sikkert du går i minus om du ikke har tatt høyde for det :)

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har gått ned eller opp i trygda ?

Anonymous poster hash: 268df...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hello Kitte

Hvis du har utbetaling hver 14. dag er det aap og ikke uføretrygd du har. Og for aap er det ikke kommet nye regler! Men du har mest sannsynlig fått litt høyere skattetrekk i år enn i fjor, det ser du på skattekortet ditt på altinn. Der ser du også grunnlaget for hvorfor skatten er satt til det den er, inntekt, gjeld og fradrag.

Anonymous poster hash: 5fc65...c14

Nei, jeg får uføretrygd, men jeg har bedt om å få utbetalinger hver 14. dag for jeg syns det er lettere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidliger nevnt, så blir det nå 1,5 måneder som utbetales skattefritt, mot 1 måned tidligere. Og en nedgang på 350 kr/måned må man faktisk klare. Hvordan skal man ellers klare de små "krisene" som oppstår, altså når man må kjøpe noe nytt for gammelt er ødelagt eller utslitt?



Anonymous poster hash: a3112...b3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Som tidliger nevnt, så blir det nå 1,5 måneder som utbetales skattefritt, mot 1 måned tidligere. Og en nedgang på 350 kr/måned må man faktisk klare. Hvordan skal man ellers klare de små "krisene" som oppstår, altså når man må kjøpe noe nytt for gammelt er ødelagt eller utslitt?

Anonymous poster hash: a3112...b3f

Jeg klarer aldri kriser med min økonomi. Går noe i stykker så må jeg krysse fingrene for at noen skal gi bort noe gratis.

Nå har jeg heldigvis en mann som stepper inn og gjerne har felles økonomi, men før jeg traff han så hadde jeg aldri råd til nye vintersko eller en ny vaskemaskin om det jeg hadde gikk i stykker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt under 500 kr mindre utbetalt i mnd. Men når jeg regner fri skatt i juni og halv i desember, blir det ca 1000-1500 kr mindre pr år. Regner med at det kanskje jevner seg ut når skatten for hele året blir regnet ut. Antar jeg ligger litt høyt i prosent trekk. Tror jeg kommer ut omtrent som før,



Anonymous poster hash: a3786...fa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...