Gå til innhold

Lønn som assistent på sykehjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min erfaring fra sykehjem er at det nesten aldri er problem å få nok vakter. Jeg var lur og foretrakk alltid å ta ekstra senvakter, da jeg ikke er et morgenmenneske og de vaktene som oftes var litt roligere også. Mye bedre betalt også. Jeg hadde vel også noe sånt som 50 kr kveld (etter klokka 17.00) og 45 kr på helg (etter 15.00 på fredager), og det var for 2 år siden. Så senvaktene i helgene er det jo bare lurt å takke ja til.

På mitt sykehjem var det sånn at det var en arbeidsplan på nettet som en kunne gå inn og melde opp interesse og se på ledige vakter. Jeg var lur og sjekket ofte om det var kommet nye vakter. Om en ville ha vaktene huket en av for de, så fikk en sms om man fikk tildelt vaktene eller ikke (Er jo gjerne flere om benet). Da kunne jeg sitte i ro og mak og velge de vaktene jeg synest passet best, uten det der presset man opplever om man blir ringt på telefon. Det skjedde selvfølgelig i krisetider at jeg ble oppringt om ekstravakter. Folk som har blitt syke på kort varsel, o.s.v.

Der jeg jobbet kunne en også ta nattevakter som ufaglært, og det er iallfall veldig godt betalt. Men det er ikke sikkert at det er tilfelle der du jobber.

Siste sykehjemsjobben jeg hadde så valgte jeg å takke nei til fast helgestilling. Min erfaring fra den forrige sykehjem er at det er så vanskelig å først få byttet helgene om det ikke er en helg som ikke passet. Så jeg valgte å jobbe uten noen fast stilling, men tok bare ekstravakter. Det ble det likevel nok av :)

Takk for et langt svar:)

Ja, jeg håper det er slik at man kan se ledige vakter på nettet, da er det så greit å planlegge:)

Jeg kommer til å ta mest senvakter ( det har jeg sagt fra om også), fordi jeg er hjemme med minsten som ikke har fått bhg enda. På ettermiddag er det ingen problem å jobbe..

Nattevakter er jeg ikke sikker på om jeg får ta, det ble i alle fall ikke nevnt på intervjuet. Men det hadde vært supert om jeg kunne det!

Begynner med opplæringsvakter nå denne uka, og er kjempespent på hvordan det blir! Gleder meg utrolig mye! 😊

Anonymous poster hash: 1e109...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for et langt svar:)

Ja, jeg håper det er slik at man kan se ledige vakter på nettet, da er det så greit å planlegge:)

Jeg kommer til å ta mest senvakter ( det har jeg sagt fra om også), fordi jeg er hjemme med minsten som ikke har fått bhg enda. På ettermiddag er det ingen problem å jobbe..

Nattevakter er jeg ikke sikker på om jeg får ta, det ble i alle fall ikke nevnt på intervjuet. Men det hadde vært supert om jeg kunne det!

Begynner med opplæringsvakter nå denne uka, og er kjempespent på hvordan det blir! Gleder meg utrolig mye! 😊

Anonymous poster hash: 1e109...815

Lykke til i ny jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 151 kr timen, 45 kveld, 50 ekstra for helg. Er 4. års medisinstudent, så kan være jeg får noe ekstra for det.

Hadde i utg.pkt 261000kr/år når jeg hadde gått 2 år på medisinstudiet :) Er en tung og krevende jobb, men dersom man trives med å gi til andre, så er det kanskje bedre å løpe rundt på sykehjem enn å løpe rundt på butikk. Dersom du ikke trives i din første jobb, så ikke la det gå utover motivasjonen til å søke andre steder. Noen steder har man ALDRI pause, og det er alltid for få på vakt, noen steder har man tid til trivielle ting, som å børste hår og klippe negler på pasientene mellom slagene, dvs en mye hyggeligere arbeidssituasjon :)



Anonymous poster hash: 950e6...755
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...