Gå til innhold

artroskopi av kne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fått innkallelse til dette inngrepet, og vet vell ikke hva jeg begir meg utpå...

Er det noen som har hatt en slik operasjon som kan fortelle hvordan opplevelsen var?

Jeg er meget skeptisk til epidural bl annet og leste det ble enten epidural eller lokalbedøvelse.

Ønsker gjerne tilbakemelding hos noen som har gjort dette...



Anonymous poster hash: a3d77...346
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde dette for et par år siden. Selve inngrepet gikk veldig fint. Fort og greit. Jeg tror jeg fikk narkose - var i allefall ikke våken under operasjonen. Hm, litt merkelig, siden det er et såpass lite inngrep. Men jeg mener det var slik, altså. Kanskje for at man skal klare å holde seg helt i ro? Våknet opp og da var det to små sting på kneet, der de hadde gått inn.

Tiden etterpå var tøffere, kneet føltes veldig lealaust, måtte gå med krykker i flere mnd...



Anonymous poster hash: ef282...55b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok artroskopi i kneet en gang for lenge siden - i nittenhundreogmatmangel eller noe sånt..

Jeg sov under inngrepet, og kom meg fort etterpå :) Helt uproblematisk og ingenting å bekymre seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto det i innkallelsen av du skal ha epidural eller lokalbedøvelse?

Epidural blir som regel brukt ved gamle pasienter eller pasienter som ikke kan gå under generell anestesi pga allergi, pusteproblemer ol. Selvfølgelig er det risiko ved begge to.

Du vil få all informasjonen du trenger av operatøren som skal utføre inngrepet. Anestesi vil prate med deg om hvilken type anestesi som skal brukes. Vil anbefale deg å skrive ned alle spørsmål du lurer på, til dagen du skal opereres, så du ikke glemmer noe :)



Anonymous poster hash: 1d02a...bc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar allesammen!!

neida det sto det ikke i brevet, men jeg har vært og snakket med legen på sykehuset, for jeg vil jo gjerne ha narkose...er livredd for epidural.. men hvor lenge gikk dere på krykker etter inngrepet?

ts



Anonymous poster hash: a3d77...346
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...