Gå til innhold

Hvor finner jeg skolereglementet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Finnes det et felles skolereglement for skoler (VGs) i Norge? Er klar over at skolen jeg går på har et eget reglement. Vil bare sjekke om det er lov å sette fravær for å møte opp, men ikke delta i kroppsøving (sykdom). Så vidt jeg vet står det at man plikter å møte opp og delta i undervisningen, men sykdom/andre fysiske årsaker som forhindrer meg i å delta kan jeg jo ikke gjøre så mye med.



Anonymous poster hash: b6ac3...080
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har sykdom/andre fysiske årsaker så skal du ha rett på tilrettelagt undervisning.
Det kan være f.eks å gå deg en tur. Om skolen du går på har eget treningsrom. slik at du kan bruke det.

Jeg hadde gips og hoppet rundt på krykker i 4 måneder fra januar-mai, sies litt at jeg ikke kunne delta på fotball, styrketrening osv, så jeg fikk iallefall tilrettelagt kroppsøving.. *Gå en tur/Hoppe rundt på krykker :fnise: *

Har du lege erklæring?
Om du har en lege erklæring på at det er mye du ikke kan delta i, så må læreren finne ut hva du kan gjøre for noe. Eventuelt ta en prat med ham så finner dere ut en plan.

Broren min hadde tilrettelagt undervisning i Kroppsøvning.
Men han fikk velge selv hva han skulle få gjøre.
Han var på treningsstudio og trente opp ryggen sin etter ei ulykke som gjorde at han ikke kunne være med på den vanlige undervisningen. Det han gjorde var å vise at han "sjekket inn" på studioet og skrev ned hvilken øvelser han gjorde..Og leverte dette til læreren.

Kanskje noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...