Gå til innhold

Jeg-en periodespiser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Knekkebrød med norwgia og grønne epler i skiver :sikle:

Videoannonse
Annonse
Gjest Cuddly
Skrevet

Akkurat nå på brødskiva: Hvitost og kaviarmix.

Ellers: gulrøtter i bunt :sikle:

Og dillene skifter med ujevne mellomrom, og er absolutt tilstede, både i godteri og mat!

Skrevet

Enda så utrolig som det høres ut er jeg periodespiser samtidig som jeg blir utrolig fort matlei. Enkelte ting kan jeg ha helt dilla på. Begynner jeg å tenke på pasta med smelta ost må jeg bare spise det, ellers får jeg jammen meg ikke sove om natta engang fordi jeg blir liggende våken og ha lysst på. Har lysster som en gravid, de merkeligste ting jeg bare MÅ ha på de merkeligste tidspunkt. Og når jeg først har dilla på noe kan jeg spise det både tidlig og seint i ukesvis. Couscous med kyllingbuljong og salt for eksempel. Eller avocado med salt og pepper. Men å spise det samme til middag to dager på rad er helt utenkelig. Må stadig finne nye oppskrifter og teste ut nye ting, kan heller la være å spise enn å spise noe jeg ikke har lysst på. Heldigvis holdre mannen min ut med meg, og er faktisk glad for at vi stadig vekk har så mange nye retter :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja. Tror kroppen sier fra om hva den trenger.

kjæresten min sin kropp sier fra at den vil ha cola og potetgull... Det skyldes vel at man lager seg en ond sirkel ved store sukkerinntak (evt salt/fett) - blodsukkersvigningene blir mye større og merkbare enn om en ikke helte i seg en halvkilo sukker...

Men ellers er jeg enig, i perioder hvor jeg har spist lite kjøtt får jeg plutselig behov for egg, feks. Eller broccoli (pga jerninnholdet,kanskje). Og fisk, ofte:)

Skrevet

Kjenner meg igjen der ja.

Får helt oppheng i en eller flere ting, og spiser ikke annet helt til jeg ikke tåler synet av matvaren lengre.

Skrevet

Jeg kan også bli sånn. Sist så fikk jeg dilla på steinfrie, grønne druer.

Jeg har dilla på nulder for tiden. Vel, dilla og dilla, men jeg MÅ spise nudler etter at jeg har stått opp.

Det er bare det ene måltidet der. Hopper jeg over det, så er det liksom som om noe mangler.

Jeg har hatt dilla på kylling, skinke med agurkskiver på, skinkesteik, leverpostei med rødbeter på, skinke og hvitost med agurkskiver på, servelat.......

Har hatt mine perioder med godteri og. Inntil for et par uker siden så gikk det i popcorn hele tiden. Jeg bare måtte ha det.

Men det har begynt å roe seg ned nå med snopet. Tror kroppen min er så godterilei og jeg får ikke det enorme søtsuget så mye som jeg fikk før.

Skrevet

Har hatt dilla på gulrøtter i det siste. Etter at jeg slutta å røyke har jeg spist nesten en pose med gulrøtter daglig...

Har også hatt dilla på loff med havbris fiskepostei på. I vår hadde jeg en lang periode hvor jeg hadde konstant lyst på tortillachips med rømme- og salsadip. ( :sikle: )

Skrevet

Her har det stort sett gått i rips og vaniljesaus i det siste, klarer bare ikke å la vær :ler:

Gjest Embla s
Skrevet

Men det ultimate (når man først er en periodespiser) må jo være at matdillene er sunne..

Jeg har hatt en After-eight periode, en DimSum (små kinesiske dampede retter med sterk chilisaus) periode (blakket meg på å spise ute opp til tre ganger i uken :wink: ) Peppes Chef's sallad-periode (!), for ikke å snakke om tortilla-chips med sterk chunky salsa (en pose og et glass chunky salsa hver kveld i ett år..) For litt siden var det melon med skinke som gjaldt, og nå for tiden er jeg i slutten av en Dr Öetker pizza med mozzarella og pesto-periode.

*venter spent på neste mat-raptus* (håper det blir noe skrekkelig sunt som jeg kan lage selv med minimal innsats) :wink:

Skrevet
....Dr Öetker pizza med mozzarella og pesto-periode.
Skrevet

Nja, vil vel egentlig ikke kalle meg selv en "fast" periodespiser, men det var en stund jeg spiste stort sett bare yoghurt av en eller annen grunn.

Skrevet

Jeg er periodespiser når det gjelder godis! Jeg eeelsker godis...

En periode kan det være Dundersalt som er tingen (helt til jeg blir sår i ganen), så kan det være Caramello, Saltsild, smågodt, New Energy....Og så videre...

Skrevet

Har det sånn med pålegg i stor grad... i perioder spiser jeg ikke annet enn forskjelllige kremoster.. En venninne introduserte meg for en hjemmelget druesalat, som jeg siden lagde til stadighet og puttet på brødskiven, samme hva som lå på skiven fra før.... For litt siden spiste jeg bare roastbiff med remolade og sprøløk..nam..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...