Gå til innhold

Jeg-en periodespiser

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er slik at jeg kan få helt dilla på en matvare, og da spiser jeg knapt annet i lange tider. En stund var det Brie som ble spist i alle sammenhenger, en annen tunfisksalat på brød. I vår bortimot levde jeg på knekkebrød med tunfiskpostei og egg. Hver dag.

Nå for tiden er det grønne epler og cottage cheese som gjelder, og delvis Pepsi Max Cool Lemon. Sambo ler av meg, og sier at jeg ikke er helt god. I dag til frokost spiste jeg f. eks en halv boks cottage cheese med bringebærsyltetøy, i går cottage cheese og tunfisk.

Ellers er kapers og artisjokker absolutte must hos meg, og har vært det det siste halvåret.

Er det flere som er slik? Som får totalt dilla på en matvare i en periode?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fighter
Skrevet

Ja. Tror kroppen sier fra om hva den trenger.

Skrevet

Er også en slik periode-spiser. Forrige mnd var det brødskiver med hvitost til alle måltider utenom middag. Nå har jeg superdilla på frokostgrøt med kanel og sukker. Spiser det både til frokost og kveld. Ellers varierer jeg veldig lite i middagsveien også. Det går i kyllingsalat, stekt ris med kylling eller annet kjøtt og pasta med et eller annet tilbehør.

Kanskje ikke så sunt å spise det samme hele tiden, men det får så være... :wink:

Har også perioder som jeg drikker veldig mye melk, og perioder jeg ikke drikker melk i det hele tatt....

Skrevet

Jeg er også periodespiser.

Husker en gang for et par år siden.. da spiste jeg nesten bare bananer i et par uker. Ble til slutt lei og rørte ikke bananer på flere måneder.

Akkurat nå har jeg dilla på fruktsalat og kiwi.

Er nettopp ferdig med en kort brunostperiode og en kokt egg-periode.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, jeg også er sånn.

Slitsom for kjæresten. han blir fortere lei

Skrevet

Er sånn jeg også. Nå for tida går det i knekkebrød med makrell i tomat, det har det vært en god stund alt. Er også inne i en periode med pastasalat til lunsj så godt som hver dag.

Skrevet

Jeg er også sånn, har alltid vært sånn. Soulmannen syns at jeg er litt kjedelig ja. ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Ja. Tror kroppen sier fra om hva den trenger.

Hehe...kroppen min trenger tydeligvis jordbær for tiden :P Og før det trengte den vannmelon. Kjekt at kroppen bare ser ut til å trenge gode ting :wink:

Skrevet

Jeg er også sånn, ikke på all mat, men "tilleggstingene". Får sånne diller i så stor grad at jeg blir mobbet for det. Men blir litt sur nå jeg blir beskyldt for å være gravid... :-?

Skrevet

Kroppen min trenger veldig Noblesse sjokolade om dagen......

Jeg er tidenes største periodespiser, men jeg har en sykdom som heter Hypothyreose som gjør at jeg har veldig lavt stoffskifte. Derfor bør jeg passe litt på..... :oops:

Gjest Fighter
Skrevet

Har dere det sånn også at dere kan ha veldig lyst på noe, for så å ikke ville ha mer etter bare en liten smakebit? Det hender jeg har avsindig lyst på jordbær, kjøper meg en kurv og spiser to bær. Det samme med makrell i tomat, boksen bare roper på meg i butikken men når pålegget kommer på brødskiva vil jeg gjerne bare ha halve.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hehe.. Det hender jeg handler med tom mage.. og da får jeg lyst på de merkeligste ting.. JOrdbær klarer jeg alltid og spise uansett.. Verre med alt det andre dilldallet som går ned i handlevogna da..

:)

Derfor er det ALLTID mat før butikk :)

Skrevet

hm..har ingen sånne "diller" jeg da :tunge1:

Tydeligvis litt unormal i dette selskapet, ja :ler:

Skrevet
Jeg er slik at jeg kan få helt dilla på en matvare, og da spiser jeg knapt annet i lange tider. En stund var det Brie som ble spist i alle sammenhenger, en annen tunfisksalat på brød. I vår bortimot levde jeg på knekkebrød med tunfiskpostei og egg. Hver dag.

Nå for tiden er det grønne epler og cottage cheese som gjelder, og delvis Pepsi Max Cool Lemon. Sambo ler av meg, og sier at jeg ikke er helt god. I dag til frokost spiste jeg f. eks en halv boks cottage cheese med bringebærsyltetøy, i går cottage cheese og tunfisk.

Ellers er kapers og artisjokker absolutte must hos meg, og har vært det det siste halvåret.

Er det flere som er slik? Som får totalt dilla på en matvare i en periode?

Akkurat som jeg skulle sagt det selv :)

Skrevet

Kjenner meg igjen, jeg er den ultimate periodespiser.

Var også hektet på bananer en stund, jeg og. Nå vil jeg ikke røre en igjen, er sååå lei...

Når det gjelder pålegg har jeg vært innom, leverpostei, brunost, jordbærsyltetøy, philadelphia.....

Har hatt en suppeperiode, grøtperiode, pastaperiode... Nei, huff, dette blir altfor langt og kjedelig :tunge1:

:ler: Jeg er en merkelig, merkelig person

Gjest Ethereal
Skrevet

For tida er jeg vill etter appelsinjuice, grønne epler, cola light (Vel, ganske permanent), og cottage cheese---som jeg ikke likte før for inntil en måned siden.

En stund da jeg bodde alene, gikk det mye i nudler, tunfisk og pesto, det ultimate måltidet for en som trener mye, og er lat.

Skrevet

Ja, jeg er så absolutt en periode-spiser. hadde en periode i vår der jeg spiste mye yoghurt. så en periode med brød med brunost. nå er det rundstykker med fårepølse eller leverpostei.

Spiser som regel en matvare helt til jeg er så lei av den at det tar flere uker eller måneder før jeg rører den igjen. variasjon er ikke et ord for meg.

Skrevet

Jeg har dilla på grønne epler, druer, moreller, knekkebrød med brunost, knekkebrød med kremost, skinke og agurk, knekkebrød med leverpostei og agurk.

OGså cola light, selvfølgelig :sjarmor:

Skrevet

Jeg spiser fruktsalat flere ganger i døgnet for tiden.

Håper at jeg altdi blir lei, ettersom jeg endelig har fått dilla på noe sunt :-)

Dessuten drikker jeg appelsinjuice når jeg først skal ha noe å drikek med smak i (ellers vann og farris).

Skrevet

Jepp, jeg er sånn, men det gjelder stort sett bare pålegg, ikke middagsretter og slikt. Spiser det samme et par uker, og så bytter. Pusen er faktisk akkurat like dan når det gjelder våtfôr, spiser en type mat noen uker før hun plutselig vil ha noe annet. Akkurat nå er påleggdilla naturell smøreost med agurk og tomat, salt og pepper på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...