Gå til innhold

Innlagt på psykiatrisk - medisinering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med depresjon, og er ganske langt nede for tiden. Jeg klarer ikke å se lyst på noenting, og alt er et ork. Jeg vet at om jeg ikke får skikkelig hjelp snart så kommer jeg ikke til å klare mer. Jeg skal til legen min på mandag,og vi har snakket om innleggelse men jeg er veldig skeptisk,samtidig som jeg kan se at det hadde kanskje vært det beste for meg.

Jeg har ingen erfaring med psykiatrisk avdeling og lurer egentlig på om noen kan fortelle litt om sine erfaringer? Og kan man være innlagt uten å gå på anti-depressiva? Jeg har gått på det siden august, men syns ingenting om det. Føler meg helt på siden av meg selv,jeg blir så likegyldig. Håper noen snille sjeler der ute kan gi meg svar på noe av det jeg lurer på :)

Anonymous poster hash: 55b36...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på avdeling, og egentlig fylke også.

DPS (voksenpsyk), som er åpent er en veldig "grei" plass. Man får tilsyn etter hva legene mener man behøver. (vanligste er 1 gang i timen) Man får gå ut (på utsiden), men må melde i fra om man skal lengre. Det er frokost, lunsj, middag og kvelds. Noen får på rommet, men de fortrekker man spiser med de andre. Mange har daglige gårturer eller andre aktiviteter som de helst ser du er med på. Det er også morgenmøte med alle pasienter hvor man forteller om man har planer for dagen og får vite hvem som er kontakten for dagen (to kontakter, en morgen en kveld).det stelles også i stand mat og "kos", leker og sånt om ønskelg kan man delta. ellers er det generelt stille og folk er der for å slappe av.

akkutt (lukka) er annerledes. Kan være mye støy og veldig syke folk. Men også et sted man gjerne ikke er lenge på. Der er de strengere, og man får ikke gå ut. Mer tilsyn og lite som skjer. Der sjekker de også alle ting du har. (På dps, varierer dette fra sted til sted). man kan også få fastvakt der (noen som sitter der HELE tiden, noe som er sjeldent på dps).

På ungdomsavdeling er det en blant av disse to, men tviler på at du er ungdom(?) Om du er, kan du si ifra så skal jeg fortelle mer om det.

Når det kommer til medisiner, blir du og legen enige om dette. Ingen kan tvinge deg til å bruke noe du ikke syns funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være innlagt om du går på medisiner eller ei.



Anonymous poster hash: 88797...a0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om målet ditt er å bli frisk burde du gå med på behandlingen legen mener er best for deg uavhengig om den inkluderer medisinering eller ikke. Om du ikke liker de medisinene du går på så be om å få bytte merke.



Anonymous poster hash: edd24...20d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...