Gå til innhold

Bryllupsvalsen og øvrig musikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags musikk danset dere til eller skal dere danse til?

Skal dere ha musikk under middagen og ellers utenom festen?

Anonymous poster hash: c8985...8d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke gift selv, men jeg har spilt i mange bryllup, så jeg tør påstå at jeg er kvalifisert til å svare.

Hvis du og din tilkommende liker en spesiell type musikk som kan passe i et bryllup, så velg en musiker/et ensamble/et band som kan spille den typen musikk. På www.finn.no har de en kategori som heter småjobber, der har de en underkategori som heter "Fest og arrangementer". Der er det en del som averterer etter musikere til ulike anledninger.

Hvorvidt levende musikk vil gjøre festen bedre eller ei avhenger av hva slags forhold dere og gjestene deres har til musikk. Jeg har spilt i alt fra svært vellykkede bryllup der folk har danset og hatt det gøy hele kvelden, i slike bryllup er det en del som kan elementære danseformer som vals, swing etc. Dessverre har jeg også spilt i noen bryllup der vi har vært helt malplassert, noen ganger fordi folk bare vil prate med slektninger de ikke har sett på lang tid, eller fordi mange av gjestene foretrekker en annen sjanger enn jeg og bandet mitt spiller, og heller danser når DJ-en setter på musikk i pausene våre.

Før du annonserer på Finn kan du jo si her hva slags musikk du kan tenke deg, så kan jeg oppgi kontaktinfo hvis det er innenfor det jeg og bandet mitt spiller. (Det enkleste er hvis du ikke trykker på anonym, slik at jeg kan sende deg en PM. Jeg skriver som PM fordi jeg ikke vil annonserer at jeg også er musiker, da blir jeg plutselig ikke så anonym.)

Anonymous poster hash: 91220...c93
  • Liker 1
Skrevet

Hei!
Samme musiker som svarer her igjen, jeg ville bare legge til en liten ting. Med tanke på bryllupsvalsen har du/dere kanskje en idé om hva dere ønsker. Mitt band spiller en aldeles nydelig vals som mange har syntes er enda finere enn den de opprinnelig hadde tenkt, så hør med bandet hva de kan.

Musikk under middagen er en dårlig idé. Det må være lavmælt musikk av typen strykekvartett, det passer omtrent alltid mye bedre å ha musikken når middagen er ferdig og festen begynner. Uansett om det skulle bli mitt band eller et annet band, eller om dere går for et bryllup uten levende musikk, vil jeg ønske dere hjertelig til lykke!

Skrevet

Hei!

Samme musiker som svarer her igjen, jeg ville bare legge til en liten ting. Med tanke på bryllupsvalsen har du/dere kanskje en idé om hva dere ønsker. Mitt band spiller en aldeles nydelig vals som mange har syntes er enda finere enn den de opprinnelig hadde tenkt, så hør med bandet hva de kan.

Musikk under middagen er en dårlig idé. Det må være lavmælt musikk av typen strykekvartett, det passer omtrent alltid mye bedre å ha musikken når middagen er ferdig og festen begynner. Uansett om det skulle bli mitt band eller et annet band, eller om dere går for et bryllup uten levende musikk, vil jeg ønske dere hjertelig til lykke!

Jeg lurer på hva andre skal ha jeg da..

Anonymous poster hash: c8985...8d4

Skrevet

Vi skal ha litt klassisk musikk som spilles ute når gjestene ankommer. Rolig pianomusikk under middagen, til festen så lager vi spilleliste med litt diverse musikk. Sang til vielse, vals og til vi går opp midtgangen får folk vite her etter bryllupet.

Skrevet

Pappaen min spiller enda i bandet de startet som ungdommer, de skal spille for oss (ikke pappa da, han skal slippe denne dagen). De har spillt i mange brylluper før og vet sånn ca hva som slår ann i brylluper. Blir liksom en blanding av kjente slagere også har vi sakt hva slags musikk vi liker så de legger inn litt ekstra av dette. Vi ønsker at det skal være lettbent musikk som de fleste kan høre på. Vil tro dette gjelder de fleste som spiller til slike tilstelninger?

Anonymous poster hash: cc287...8a6

• Liker 1
Skrevet

Vi spurte gjestene hva de foretrakk av musikk og lagde en spilleliste ut fra det, så var vi sikre på at alle fikk litt av sin musikksmak spilt i løpet av festen ;)
Vi er ikke helt typen til strykekvartett og piano, så vi kjørte enkelt og greit "DJ-stil" på musikken på festen.
Under middagen ble det ikke spilt musikk, ikke når gjestene kom heller. Vi hadde riktignok vielse og fest på samme sted, så den første musikken gjestene fikk høre var inngangsmarsjen.

Og bryllupsvalsen vår var en sang som fikk oss til å gråte første gang vi hørte den live sammen.

Anonymous poster hash: abd80...ea9
Skrevet

Dere som ikke giftet dere i kirken og derfor ikke hadde orgel. Hva gjorde dere? Musikkanlegg? Leie noen til akkurat dette? Vi vil prøve å få til vielsen utendørs.

Skrevet

Dere som ikke giftet dere i kirken og derfor ikke hadde orgel. Hva gjorde dere? Musikkanlegg? Leie noen til akkurat dette? Vi vil prøve å få til vielsen utendørs.

Jeg har vært i utendørsbryllup en gang, da hadde de en som spillte gitar og ei som sang. Vet ikke hvor de fikk tak i de, men tror de var sånn som spillte i brylluper rundt omkring for de var ikke med på festen eller noe. Da hadde de musikkanlegg med spillelister.
Skrevet

Vi skal og ha bryllup ute, skal ha anlegg. Må si at jeg ikke skal ha de vanlige bryllupsmarsene, er det ikke orgel der så trenger jeg ikke akkurat å spille orgelmusikk synes jeg! Kjenner ingen som kan spille eller..

Skrevet

Hva slags musikk danset dere til eller skal dere danse til?

Skal dere ha musikk under middagen og ellers utenom festen?

Vi danser til Chris Medina - What are words. Det er liksom "vår" sang.

Vi har musikk under middagen ja (bakgrunnsmusikk), og på festen.

Anonymous poster hash: 2196d...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...