Gå til innhold

Problemer med å jobbe med et barn :-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min venninne opprettet en tråd for meg her inne ang. å mislike et barn. Tenkte jeg ville forklare nærmere.

En av grunnene til at dette barnet ikke blir så godt likt er nok fordi foreldrene hennes er helt for j..... Jenta er både søt og kan være grei (selv om hun er meget sta og vant til få få alt hun vil, akkurat når hun vil det).

Foreldrene maser, klager, skriver beskjeder i beskjedbok HELE tiden, enda dette er ting de som jobber der alle vet.

Mor kan f.eks skrive i kommunikasjonsbokan at vi må huske å vaske vekk all bæsjen dersom hun har avføring! Næææææh, er det sant? Skal vi ikke la det ligge igjen en liten klump?

Hun peser på leggerutiner konstant, enda hun selv ikke har peiling på hvordan ungen hennes er på natt når hun er i boligen. Hun blander seg inn i alt og klager på alt og alle, og det er stor gjennomtrekk i personalgruppa som jobber rundt jenta fordi de ikke orker foreldrene (mor).

Jeg ser ikke jenta så ofte og har henne (heldigvis) sjeldent, men jeg ser jo at de som er der konstant blir helt utslitte, og ender med å slutte fordi de er så sinte på måten de blir behandlet på.

Det at man misliker mor så sterkt går faktisk ut over ungen, selv om det sikkert ikke burde det. Alt ved ungen blir negativt når man ikke får annet enn kjeft for det man gjør. Til slutt ender man med å mislike den og unngå å være sammen med den.



Anonymous poster hash: c5e20...1a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du ikke passer til å jobbe med barn om du lar ditt forhold til foreldrene gå ut over barnet.

Men det er jo mange ansatte som har sluttet pga. denne moren. For meg er det ikke så stort problem da jeg veldig sjeldent jobber med henne og dermed ikke opplever å få klager for absolutt alt jeg gjør.

Anonymous poster hash: c5e20...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du ta kontakt med nærmeste overordnede og få igang tiltak



Anonymous poster hash: 27706...700
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du ta kontakt med nærmeste overordnede og få igang tiltak

Anonymous poster hash: 27706...700

Vi har prøvd. Men moren er nærmest vernet, siden hun har fått et barn med spesielle behov.

Jeg mener at man burde oppføre seg skikkelig mot de som jobber med sitt eget barn selv om man har problemer med å takle at situasjonen er som den er.

Hadde jeg hatt barn som trengte ekstra oppfølging så ville jeg jo vært hyggelige med de som tok seg av barnet mitt! Det tar jeg som en selvfølge! Man tråkker ikke på de menneskene som skal hjelpe seg!

Anonymous poster hash: c5e20...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om du ikke oppgir noe som gjør det mulig å identifisere dem du skriver om, bør du, eller iallefall venninna di tenke litt over hva dere publiserer på nettet. Evt. lese dere opp på Yrkesetikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne opprettet en tråd for meg her inne ang. å mislike et barn. Tenkte jeg ville forklare nærmere.

En av grunnene til at dette barnet ikke blir så godt likt er nok fordi foreldrene hennes er helt for j..... Jenta er både søt og kan være grei (selv om hun er meget sta og vant til få få alt hun vil, akkurat når hun vil det).

Foreldrene maser, klager, skriver beskjeder i beskjedbok HELE tiden, enda dette er ting de som jobber der alle vet.

Mor kan f.eks skrive i kommunikasjonsbokan at vi må huske å vaske vekk all bæsjen dersom hun har avføring! Næææææh, er det sant? Skal vi ikke la det ligge igjen en liten klump?

Hun peser på leggerutiner konstant, enda hun selv ikke har peiling på hvordan ungen hennes er på natt når hun er i boligen. Hun blander seg inn i alt og klager på alt og alle, og det er stor gjennomtrekk i personalgruppa som jobber rundt jenta fordi de ikke orker foreldrene (mor).

Jeg ser ikke jenta så ofte og har henne (heldigvis) sjeldent, men jeg ser jo at de som er der konstant blir helt utslitte, og ender med å slutte fordi de er så sinte på måten de blir behandlet på.

Det at man misliker mor så sterkt går faktisk ut over ungen, selv om det sikkert ikke burde det. Alt ved ungen blir negativt når man ikke får annet enn kjeft for det man gjør. Til slutt ender man med å mislike den og unngå å være sammen med den.

Anonymous poster hash: c5e20...1a2

Jeg jobber selv med barn med spesielle behov.

Og at du går ut i ett forum med dette er hårreisende. Det skal faktisk ikke mye til før noen drar kjensel på hvem denne jenta er. Og du har tross alt taushetsplikt selv om du ikke nevner navn. Men denne har du brutt om jentas pårørende kjenner igjen det som blir skrevet.

Du skriver at du heldigvis(!!) ikke har henne så ofte....herregud tenker jeg! Se å få deg en annen jobb!

Anonymous poster hash: b9bcb...d4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg synes ikke noe om at du skriver om dette her heller. For de fleste av oss voksne skjønner at man skal gå til sin overordnede med dette på tomannshånd.

Det er en barnehage du jobber i vil jeg tro? Jeg har vanskelig å tro at ansatte der slutter der på grunn av en konkret forelder. De fleste voksne klarer å skille person og sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om at du skriver om dette her heller. For de fleste av oss voksne skjønner at man skal gå til sin overordnede med dette på tomannshånd.

Det er en barnehage du jobber i vil jeg tro? Jeg har vanskelig å tro at ansatte der slutter der på grunn av en konkret forelder. De fleste voksne klarer å skille person og sak.

Det er vist en bolig (avlastningsbolig virker det som)

Anonymous poster hash: b9bcb...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne opprettet en tråd for meg her inne ang. å mislike et barn. Tenkte jeg ville forklare nærmere.

En av grunnene til at dette barnet ikke blir så godt likt er nok fordi foreldrene hennes er helt for j..... Jenta er både søt og kan være grei (selv om hun er meget sta og vant til få få alt hun vil, akkurat når hun vil det).

Foreldrene maser, klager, skriver beskjeder i beskjedbok HELE tiden, enda dette er ting de som jobber der alle vet.

Mor kan f.eks skrive i kommunikasjonsbokan at vi må huske å vaske vekk all bæsjen dersom hun har avføring! Næææææh, er det sant? Skal vi ikke la det ligge igjen en liten klump?

Hun peser på leggerutiner konstant, enda hun selv ikke har peiling på hvordan ungen hennes er på natt når hun er i boligen. Hun blander seg inn i alt og klager på alt og alle, og det er stor gjennomtrekk i personalgruppa som jobber rundt jenta fordi de ikke orker foreldrene (mor).

Jeg ser ikke jenta så ofte og har henne (heldigvis) sjeldent, men jeg ser jo at de som er der konstant blir helt utslitte, og ender med å slutte fordi de er så sinte på måten de blir behandlet på.

Det at man misliker mor så sterkt går faktisk ut over ungen, selv om det sikkert ikke burde det. Alt ved ungen blir negativt når man ikke får annet enn kjeft for det man gjør. Til slutt ender man med å mislike den og unngå å være sammen med den.

Anonymous poster hash: c5e20...1a2

Håper du får sparken.

Anonymous poster hash: 7b975...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får sparken. Anonymous poster hash: 7b975...f01

enig

Anonymous poster hash: eb1c4...a5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort om såmye idenne beskrivelsen at det er umulig åkjenne igjen.

Og har jobbet imange boliger ogbarnehager og slike barn og foreldre finnes ihver eneste en av de. Bare ikke så ekstremt kanskje.

Anonymous poster hash: c5e20...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøje meg så mye pes TS fpr, da. Jeg ville tatt det opp på nytt med overordnede. Kan vedkommende være litt konfliksky overfor moren? Uansett er det jo viktig at man har en god kommunikasjon og samarbeid med pårørende. Men man kan trenge noen i ryggen om dette er en veldig vanskelig mor. Dere burde bli ivaretAtt i fht arbeidsmiljø. Høres ut som dere er mer overlatt til dere selv, fordi arbeidsgiver heller ikke orker å ta en konflikt med mor.

Anonymous poster hash: c57d9...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik vil det alltid være steder man jobber med mennesker. Det er alltid noen som er vanskelige. Jeg har møtt en god del. La det ikke gå utover bruker og forhold deg nøytralt til foresatte. Luft frustrasjon hos leder og kollegaer.

Anonymous poster hash: aaf61...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik vil det alltid være steder man jobber med mennesker. Det er alltid noen som er vanskelige. Jeg har møtt en god del. La det ikke gå utover bruker og forhold deg nøytralt til foresatte. Luft frustrasjon hos leder og kollegaer.Anonymous poster hash: aaf61...572

Frustrasjonen vår er luftet for leder MANGE ganger, men det eneste som skjer er at folk slutter eller blir sykemeldte. Har aldri vert så mye sykefravær før.

Ser at jeg fårveldig mye pes her, men å jobbe et sted hvor man bare for kjeft er ganske slitsomt, særlig når det ikke er noe man gjør galt!

Hvordan hadde dere likt å komme på jobb hver dag og det første dere måtte gjøre var å lese side opp og side ned om hvordan du skal gjøre de enkleste ting, og som du selv tar som n selvfølge at alle gjør? Da får du jo på følelsen av at du ikke gjør noe som helst riktig.

Eks: Hvodan hadde du, som barnehageansatt følt deg dersom det ene barner hadde kommeta med en lapp fra mor annenhver dag hvor det sto at du måtte passe på å vaske vekk all bæsjen og at du måtte huske å vaske hendene DINE så så mange ganger hver dag?

Hadde du synted det var greit i lengden?

Anonymous poster hash: c5e20...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du får sparken. Anonymous poster hash: 7b975...f01

Jaja, får jeg sparken, så får de snart problemer med bemanningen. De fleste som har sluttet pga. Denne moren har slutter fordi de blir psykisk syke av å jobbe i et slikt miljø. Jeg hadde nok gjort klokt i å slutte jeg, også, men hver gang noen slutter er det som å helle bensin på bålet! Da er det jo nye som må inn og det blir ikke sett på som positivt blandt foreldrene, for å si det mildt.

Noen har gått så langt som å kalle det psykisk terror mot de ansatte. De blir jo syke av det!

Tenk deg å bli hakket på HVER ENESTE DAG, selv om alt du gjør er etter boka!

Tenk deg at du skifter bleie påen unge på tirsdag ettermiddag, og du VET at stumpen til ungen var gullende ren, også kommer ungen med lapp til deg fra mor dagen etter hvor det står at "Dere MÅ huske på å få vekk all bæsj etter avføring. Ellers kan ............bli sår". Denne lappen ang akkurat dette får du opptil fem ganger i MÅNEDEN!

Anonymous poster hash: c5e20...1a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv forelder til barn med spesielle behov. Ikke at jeg krevde så mye i bhg. men ble møtt av ei som jeg fra dag 1 ikke likte oss. Hun var rett og slett sur mot meg. Ikke nok med det, jeg tok opp ting i bhg. som ingen andre i nærmiljøet visste(at vi som foreldre hadde problemer i forholdet). Det endte opp med at vi ble meldt til barnevernet anonymt, med masse antagelser som ikke stemte med oss. Det kom også opp at foreldre har ustabilt forhold. Og andre ting jeg reagerte på som gjør meg sikker på at var henne. Vi ble uansett utsjekket fra saken, men ikke noe behagelig dette. Vi flyttet til nytt sted, til en flott bhg. der både vi og min sønn ble ivaretatt på en bra måte. Selv om hun du beskriver hørtes krevende ut, vil jeg bare si at som forelder til barn med spesielle behov, er man veldig sårbar, og kan fort bli overbeskyttende.

Anonymous poster hash: ae2ec...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jaja, får jeg sparken, så får de snart problemer med bemanningen. De fleste som har sluttet pga. Denne moren har slutter fordi de blir psykisk syke av å jobbe i et slikt miljø. Jeg hadde nok gjort klokt i å slutte jeg, også, men hver gang noen slutter er det som å helle bensin på bålet! Da er det jo nye som må inn og det blir ikke sett på som positivt blandt foreldrene, for å si det mildt.

Noen har gått så langt som å kalle det psykisk terror mot de ansatte. De blir jo syke av det!

Tenk deg å bli hakket på HVER ENESTE DAG, selv om alt du gjør er etter boka!

Tenk deg at du skifter bleie påen unge på tirsdag ettermiddag, og du VET at stumpen til ungen var gullende ren, også kommer ungen med lapp til deg fra mor dagen etter hvor det står at "Dere MÅ huske på å få vekk all bæsj etter avføring. Ellers kan ............bli sår". Denne lappen ang akkurat dette får du opptil fem ganger i MÅNEDEN!

Anonymous poster hash: c5e20...1a2

Denne moren virker da også til å ha "spesielle" behov. Det er ikke normalt å oppføre seg sånn. Har du noe inntrykk av henne på andre områder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...