Gå til innhold

Hvilket bestikk samler dere på?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fått sølvbestikket "Anitra" hos bestemor helt siden jeg ble født. Så nå begynner jeg å få det meste. Men til bryllupet ønsker vi oss også "Parant" fra Gense. Det skal vi i utgangspunktet bruke til hverdagsbestikk, da det vi har fra før begynner å bli rimelig slitt...

3.august

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mange som samler på et Hardangerbestikk! Ville nesten trodd at flere samlet på sølv.

:) Selv valgte vi stålbestikket Trento, fordi det er stilig og passer til servicet vårt. Dessuten er det jo så utrolig mye billigere enn sølv :blunke: Vi fikk i tillegg Hardangerbestikket Renessanse til 6 til vårt bryllup. Vi har snakket om å bytte det, men det er pent, og kan jo fint brukes, selv om det kanskje er litt for pent til hverdags. Vi har i alle fall ikke byttet det og kommer nok til å beholde det.

Skrevet

Vi samler på Ramona fra Hardangerbestikk og har ønsket oss mer av dette til bryllupet. Bruker dette kun til fine anledninger. Vi har ikke ønsket oss sølvtøy, satser heller på å få fullt opp av dette.

Skrevet

Vi begynnte å samle på Nora nå til bryllupet (Hardangerbestikk), i tillegg har vi teskjeer i telesølv og en annen type. Vi fikk også bestikk i Nina til 6 personer, men jeg tror vi bytter slik at vi har kun Nora. Det går vel greit å bytte, selv om man ikke gjør det i samme butikk som det er kjøpt???

Skrevet

Vi samler på Herregårdstinn. Passer kjempe bra til både hverdag og fest, og ikke minst til vår stil. :kul:

Skrevet

Vi samler på Anitra sølvbestikk og Inka stålbestikk. fikk fem kakespader i sølv til bryllupet...

Skrevet

Vi sparer på Lilje i sølv og Nora fra Hardanger bestikk. Begger er enkle og klassiske bestikk, som kler de fleste serviser.

Var så heldige å få mye av begge deler til den store dagen 29.juni, så nå har vi nesten komplett sølv, men mangler fremdeles en del av Nora.

Til dere som ennå ikke har giftet dere: dere kan bare glede dere!!!!!! Jeg svever fremdeles rundt på en rosa sky :blunke:

Skrevet

Ser det er mange som sparer på ulike bestikk, hva er egentlig meningen med det?

Skrevet

Cecilie B: Sikkert fordi man vil ha forskjellige bestikk til høytidelige og mindre høytidelige selskaper :) det kan jeg jo skjønne på en måte, men selv syns jeg at Hardanger-bestikket uansett type er fint nok til fine selskaper også :) Så jeg kommer nok aldri til å ønske meg noe sølvbestikk.

Skrevet

Jeg skjønte jo egentlig det ;)

Jeg bare trodde at det var veldig gammeldags.

Orker ikke tanken på å sitte å pusse sølv før store dager :-?

Skrevet

Nå finnes det så mye fancy ting til å putte i oppvaskvannet, at det er slutt på pussing av sølvtøy til jul.

Vi har middagsbestikk til 12 i Ramona fra Hardangerbestikk. Det er flott og moderne.

Ellers så har vi sølv til kaffe/dessert. (Dvs. isskjeer, teskjeer, kakegafler og kakespader) Dette er opphøyet rose.

Har også en middagskniv i opphøyet rose, så vi vil kanskje ønske oss slik at vi har middagsbestikk til 6. (Ønsker ikke mer). Synes det er greiere med Hardangerbestikket.

Skrevet

Vi samler på Nora fra Hardangerbestikk. Synes det er det fineste jeg da.

Skrevet

Cecilie B: heeeelt sikkert derfor jeg for alt i verden ikke vil ha sølvtøy også :) Tror vi heller mest mot å bytte det andre Hardanger-bestikket til Nora jeg. Det er det som var best å holde i også syns vi begge. Pluss at det var stilig uten alt for mye "dill" :)

• 2 uker senere...
Gjest Anonymisert_120626
Skrevet

Vi samler på Triad fra Gense. Et utrolig stilig stålbestikk og godt å bruke. Ligger et bilde på hjemmesiden deres (til Gense) men jeg liker ikke det bilder...veldig utydelig og urettferdig mot et så flott bestikk. Men jeg digger det bestikket :lol:

Skrevet

Heisann!!

Vi skal ønske oss "Admiral" bestikk fra Hardangerbestikk!! Ser Hardangerbestikk er blitt mer og mer populært....jeg og min samboer er veldig enig i at Hardangerbestikk er bedre enn sølvbestikk for oss...men selvfølgelig...hver sin smak og mening....er litt sjarm da jeg selv kommer fra Hardanger og at min svigerinne faktisk jobber i Hardangerbestikk....

Lykke til alle sammen!!

Gjest Fru Smurfa
Skrevet

Heisann!

Giftet oss 22. juni og vi fikk mye bestikk. :kgsmil:

Hadde fra før Hardanger-bestikk i serien Nina til 6 personer.( Syns dette var et fint alternativ til vanlig sølvbestikk som vi ikke hadde.)

Ønsket oss enda et sett med bestikk til 6, så vi totalt kunne dekke til 12 gjester.

Etter bryllupet viste det seg at vi hadde fått hele fire kofferter, så vi totalt hadde til 30 gjester.......... :lol: .............. Vel, byttet inn tre av disse selv om vi syns det var litt dumt å måtte gjøre det... Hadde jo helst håpet på ikke å få dobbelt av noe som helst. Derfor hadde vi lagt ut liste på Til Bords.

Fikk også endel andre pene ting i Nina-serien som;påleggsgafler, øse, osthøvel, serveringssett osv.

I tillegg ønsket vi oss Tele-sølv og fikk endel av det. Både kniver, gafler, skjeer, teskjeer osv.

Døpte datteren vår samme dag. Ønsket oss teskjeer i Drage-sølv til henne. Syns det er så pent.

Tenk, hun fikk 11 stykker... Var helt overveldet! :sjokk:

Klem fra Fru Smurfa!

Skrevet

Vi samler på "Nina" fra Hardanger Bestikk.... Nydelig...

Skrevet

Syns egentlig det finne mange fine typer bestikk, men mitt valg ble Opphøyet Rose. Et elegant og "rent" bestikk. Personlig er jeg ikke glad i for mye dikkedarier :D og heller ikke rent sølv. Er det flere enn meg som syns det blir en merkelig smak av f.eks. et kakestykke når man spiser med sølv???

Mara

Gjest Anonymous
Skrevet

Ramona fra Hardanger-bestikk. Det er bestselgeren til Hardanger og det er egentlig litt dumt, da det er så mange som har det ! Men jeg syns det er vakkert, så da så.

Skrevet

Vi bruker hardangerbestikket Ramona til hverdags, men ønsker oss tinn bestikk til fest.... er heller ikke så begeistret for sølv....

Sølv er noe man arver.... når den tid kommer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...