Gå til innhold

Blir det bedre etter vgs?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den typiske stereotypen som bryr seg mest om festing og morro under VGS befinner seg også på en god del studier etter VGS. Så ikke ta noe forgitt.

Anonymous poster hash: fa8ef...a68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel... Strykprosent er vel regnet etter hvor mange som faktisk går opp til eksamen og stryker. Man får ikke gå opp til eksamen i Marinteknisk Drift hvis man har strøket på studiekravsprøver og innleveringer underveis. Mitt kull har hatt et frafall på 30% bare igjennom det første høstsemesteret, men det vises ikke på eksamensstatistikkene fordi de frafalne ikke har rett til å ta eksamen, og derfor aldri blir oppmeldt. Det er heller ikke tradisjonelle karaktersettinger, men sertifikatkrav fra STCW konvensjonen som bestemmer om du kan løse sertifikat eller ikke, dvs om du får bestått/ikke bestått.

Hvorfor er du anonym? Hvorfor kan du ikke diskutere dette uskyldige temaet under brukernavn, om jeg tør spørre?

Dette gjelder jo svært mange studier da. Slik er det også på mitt studie. Uansett er normalen at 10 prosent av de som møter på eksamen stryker. Det er flust av mennesker som faller fra i løpet av studieåret og som følgelig ikke tar eksamen. Disse kan naturlig nok ikke tas med i denne beregningen.

Den siste setningen var svært usaklig. AB-funksjonen er tilgjengelig for alle i de fleste underforum, og en trenger ikke å forsvare at en bruker AB-funksjonen. Det finnes nok av tråder for dette. Et lite tips er å fokusere på innholdet i innlegget, og ikke hvem som har skrevet det. Da blir det en mye mer saklig diskusjon. Nå er jeg heller ikke den brukeren du siterte nå nettopp.

Anonymous poster hash: bd8f9...2bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Strykprosent er vel regnet etter hvor mange som faktisk går opp til eksamen og stryker. Man får ikke gå opp til eksamen i Marinteknisk Drift hvis man har strøket på studiekravsprøver og innleveringer underveis. Mitt kull har hatt et frafall på 30% bare igjennom det første høstsemesteret, men det vises ikke på eksamensstatistikkene fordi de frafalne ikke har rett til å ta eksamen, og derfor aldri blir oppmeldt. Det er heller ikke tradisjonelle karaktersettinger, men sertifikatkrav fra STCW konvensjonen som bestemmer om du kan løse sertifikat eller ikke, dvs om du får bestått/ikke bestått.

Hvorfor er du anonym? Hvorfor kan du ikke diskutere dette uskyldige temaet under brukernavn, om jeg tør spørre?

Uansett er det bare 20 stk på hvert kull på marinteknisk drift i Vestfold. Det vil si at 1 person utgjør 5 prosent og mye mer enn på andre kull. Det vil si at 6 personer har sluttet eller falt fra. Prosentvis er det mye, men dersom man ser på hvor mange det er, er det jo veldig få. Alle studier overbooker også, så de har vel tatt inn et par flere for å utjevne frafallet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det bare 20 stk på hvert kull på marinteknisk drift i Vestfold. Det vil si at 1 person utgjør 5 prosent og mye mer enn på andre kull. Det vil si at 6 personer har sluttet eller falt fra. Prosentvis er det mye, men dersom man ser på hvor mange det er, er det jo veldig få. Alle studier overbooker også, så de har vel tatt inn et par flere for å utjevne frafallet.

Jaha, og hvor har du det ifra? Vi var 49 stk i klassen, altså utgjør hver person ca 2%. Det har uansett ingen relevans for diskusjonen,

(Dette blir forøvrig siste ord fra meg, da jeg ikke gidder å sløse bort tid på folk som ikke evner å skrive under brukernavn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nok ingen nerd, men jeg gjorde det jeg skulle. Det har gått veldig fint med meg. Men det har også gått fint med de som festet mye og gjorde lite lekser. Sykepleierutdanningen krever bare knappe 3 i snitt -hvis man tar til takke med å studere i en avkrok. Flaks for dem;) spørs hva du skal i framtiden

Anonymous poster hash: c4c30...a41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på overskriften: Ikke nødvendigvis.
Finnes utrolig mange umodne mennesker på universitetet, som henger igjen fra ungdomsskoletiden der de fryser ut andre mennesker og baksnakker. Opptatt av status og lignende.
Er ikke bare modne og reflekterte mennesker som tar høyere utdanning, som veldig mange tror.
Har sett ved flere anledninger ved seminarer at noen sier "kan vi ikke velge grupper selv?" fordi de absolutt må være med jentegjengen, og det er jo bare utrolig barnslig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha, og hvor har du det ifra? Vi var 49 stk i klassen, altså utgjør hver person ca 2%. Det har uansett ingen relevans for diskusjonen,

(Dette blir forøvrig siste ord fra meg, da jeg ikke gidder å sløse bort tid på folk som ikke evner å skrive under brukernavn)

Samordna.

Da bør du for øvrig slette brukeren din her på KG, siden her er det jo flust av AB-brukere. TS bruker jo også AB-funksjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange sånne på høyere utdanning, uansett linje. De forsvinner ganske fort da, så du trenger ikke takle dem så lenge. Det er også veldig mange som jobber knallhardt :) På høyere utdanning er det mer ettertraktet å jobbe hardt og få gode karakterer enn det er å ha den kuleste kjolen på fest. Folk blir oppriktig imponert av gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...