Gå til innhold

Nabokatten plager meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare vær klar over at naboene dine sannsynligvis vil legge deg for hat.

Men stakkars pus, da.



Anonymous poster hash: 88f15...3fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her.

Ringte først til politiet, de skulle hjelpe med hendvendelse til mattilsynet, for brudd på loven. Ringte derreter til den lokale dyrebeskyttelsen, som sa at hvis mattilsynet/politiet synes det var greit å ta katten, skulle de ta vare på den til jeg har mulighet til å ta den inn :)

Ringte også til dyrlegwn, som sa at hun måtte komme ned med en gang! Akkurat nå ligger hun hos dyrlegen med alvorlig lungebetennelse, påbegynende øyeinfeksjon, infeksjon i operasjonssåret og MYE met :( Uff, nå må hun være hos dyrlegen i minst en uke til..

Anonymous poster hash: 085ec...89e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Ts her.

Ringte først til politiet, de skulle hjelpe med hendvendelse til mattilsynet, for brudd på loven. Ringte derreter til den lokale dyrebeskyttelsen, som sa at hvis mattilsynet/politiet synes det var greit å ta katten, skulle de ta vare på den til jeg har mulighet til å ta den inn :)

Ringte også til dyrlegwn, som sa at hun måtte komme ned med en gang! Akkurat nå ligger hun hos dyrlegen med alvorlig lungebetennelse, påbegynende øyeinfeksjon, infeksjon i operasjonssåret og MYE met :( Uff, nå må hun være hos dyrlegen i minst en uke til..

Anonymous poster hash: 085ec...89e

fyfader stakkars stakkars katt! naboene dine skulle hatt grisebank!

all ære og heder til deg TS! jeg blir rørt når noen går så langt som deg for å ta vare på en katt! (selv om det skulle vært en selvfølge)

du står ikke bare å ser på i tilfelle eierne kan bli furtne på deg, du bryr deg mer om katten. veit ikke hva jeg skal si for å rose deg nok jeg altså :) du har et stort hjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Ringte først til politiet, de skulle hjelpe med hendvendelse til mattilsynet, for brudd på loven. Ringte derreter til den lokale dyrebeskyttelsen, som sa at hvis mattilsynet/politiet synes det var greit å ta katten, skulle de ta vare på den til jeg har mulighet til å ta den inn :)

Ringte også til dyrlegwn, som sa at hun måtte komme ned med en gang! Akkurat nå ligger hun hos dyrlegen med alvorlig lungebetennelse, påbegynende øyeinfeksjon, infeksjon i operasjonssåret og MYE met :( Uff, nå må hun være hos dyrlegen i minst en uke til..

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Fy faen, takk og lov for deg :) Jeg blir så sint, men samtidig så glad for at det finnes mennesker som deg!

Anonymous poster hash: d9c53...386

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får tilbake litt av troen på menneskeheten når jeg leser om folk som deg, TS. Så fantastisk gjort! :blomst:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for noen mennesker! Beklager språket, men ååååh jeg blir så sinna. Tusen takk for at du finnes TS, du har antagelig reddet livet til denne stakkars pusen! Nyoperert katt gå rundt ute med åpent sår! Midt på vinteren! Fy søren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk jobb. Egentlig burde tidligere eier betale for dyrelegeregning med mer. Håper eier får sin straff. Er sjeldent jeg har hørt politiet reagere så positivt som her, flott. Pass forresten på å sjekk om hun er chippet, dumt om hun er registrert i deres navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk jobb. Egentlig burde tidligere eier betale for dyrelegeregning med mer. Håper eier får sin straff. Er sjeldent jeg har hørt politiet reagere så positivt som her, flott. Pass forresten på å sjekk om hun er chippet, dumt om hun er registrert i deres navn.

de har sikkert ikke tatt seg bryet kjenenr jeg sånne dyre eiere rett.

Anonymous poster hash: 441ef...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her..

Fikk istad beskjed av vet'en at noen skulle passe på lille jenta et par ganger i timen.

Nå har jeg nettopp fått en telefon om at tilstanden hennes bare blir verre :( De har tilkalt noen ganske erfarne som kommer i morgen tidlig, i mellomtiden prøver de å holde liv i denne stakkars jenta :( Alt håp går i at hun klarer seg til i morgen..

Uff, tenk hva som hadde skjedd hvis ikke jeg hadde tatt henne inn i går..

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her..

Fikk istad beskjed av vet'en at noen skulle passe på lille jenta et par ganger i timen.

Nå har jeg nettopp fått en telefon om at tilstanden hennes bare blir verre :( De har tilkalt noen ganske erfarne som kommer i morgen tidlig, i mellomtiden prøver de å holde liv i denne stakkars jenta :( Alt håp går i at hun klarer seg til i morgen..

Uff, tenk hva som hadde skjedd hvis ikke jeg hadde tatt henne inn i går..

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Dersom hun blir verre, vil det være mest humant å la henne slippe. Husk at hun ikke skjønner noe av hva som skjer med henne, noe hun blir kjempestresset av i tillegg til stresset ved å være syk og hos durlegen.

Anonymous poster hash: 48a51...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun blir verre, vil det være mest humant å la henne slippe. Husk at hun ikke skjønner noe av hva som skjer med henne, noe hun blir kjempestresset av i tillegg til stresset ved å være syk og hos durlegen.

Anonymous poster hash: 48a51...d50

De prøver jo, er jo mulig de lykkes. Regner med at dyrlegene vil ta de riktige beslutningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Det er ikke mitt valg å la henne slippe. Dyrlegen må nesten bestemme det, siden det ikke er min katt. De kommer til å gjøre alt de kan for å redde henne!

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg håper så inderlig at det går bra med frøkenpusen, og at du har mulighet til å overta henne eller at mattilsynet ser det nødvendig å omplassere henne.

Gå ute i denne kulda med lungebetennelse og infiserte sting etter operasjon er jo galskap!

Godt det ikke er mine naboer, jeg hadde kaldkvelt hele gjengen..... :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vær klar over at naboene dine sannsynligvis vil legge deg for hat.

Men stakkars pus, da.

Anonymous poster hash: 88f15...3fb

Jeg hadde sett på det som en stor ære å bli hatet av den type folk.

Flott jobb, TS. Håper det går bra med pusen!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mulighet er også å prøve å finne oppdretteren slik at de eventuelt kan ta den tilbake, eller sørge for at disse menneskene ikke kan skaffe seg en ny rasekatt i hvertfall.

Facebook er et nyttig redskap, og hvis du sender meg mere info på PM er jeg medlem i Norsk Rasekattforum der.

Og tusen takk for at du har tatt vare på denne lille stakkaren! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med pus?

Skal få en mere detaljert oppdatering senere i kveld, men tok en tir innom istad for å høre hvordan det gikk, og hun hadde ikke blitt bedre, men hun hadde ikke blitt noe verre heller :) Hun blir ihvertfall tatt gidt vare på der nede, får alt hun trenger av smertestillende og medisiner osv. :) Håper virkelig alt dette havner på forrige eier sin regning! Hun har vært der i under 24 timer, og regninga er allerede på 10k!

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksempel på at det ikke lønner seg å ta en fremmed katt inn i huset sitt.. Den kommer tilbake igjen.



Anonymous poster hash: e7de1...31b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksempel på at det ikke lønner seg å ta en fremmed katt inn i huset sitt.. Den kommer tilbake igjen.

Anonymous poster hash: e7de1...31b

med mindre man nsker seg en katt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her,

Hun gjør det bittelitt bedre, men dyrlegen sa at hvert eneste lille framskritt er bra nok :)

Har også fått beskjed om at i morgen sendes det ut noen fra mattilsynet, og en fra politiet som skal snakke med eier :)

Anonymous poster hash: 085ec...89e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...