AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Vi har et boliglån med god rente og god sikkerhet (ca 50 %). Inntekter kunne finansiert minst dobbelt så mye i lån. Vi skal kjøpe ny bil, og ønsker å øke boliglånet for å gjøre dette, ettersom renta der er lavere. Mitt spørsmål: Er det i praksis bare å kontakte banken og be om ekstra lån? Vil de vite hva det skal brukes til, så lenge vi uansett er innenfor svært god sikkerhet og klart har betjeningsevne, eller vil de sannsynligvis i et slikt tilfelle bare betale ut uten spørsmål?Anonymous poster hash: ccbd4...2c8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #2 Skrevet 15. januar 2015 Vi har et boliglån med god rente og god sikkerhet (ca 50 %). Inntekter kunne finansiert minst dobbelt så mye i lån. Vi skal kjøpe ny bil, og ønsker å øke boliglånet for å gjøre dette, ettersom renta der er lavere. Mitt spørsmål: Er det i praksis bare å kontakte banken og be om ekstra lån? Vil de vite hva det skal brukes til, så lenge vi uansett er innenfor svært god sikkerhet og klart har betjeningsevne, eller vil de sannsynligvis i et slikt tilfelle bare betale ut uten spørsmål?Anonymous poster hash: ccbd4...2c8 Jeg har prøvd dette og fikk beskjed om at bioliglån er ment bare for bolig. Jeg kunne få låne mer (av de 60% jeg allerede betaltened på lånet), men da måtte jeg vise takst fra byggfolk som skal utgjøre jobben, og senere sende alle kvitteringer om byggmaterialer. Så jeg forstod at man kan øke sit boliglån bare hvis man igjen bruker disse pengene på samme bolig. Anonymous poster hash: ca655...840
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #3 Skrevet 15. januar 2015 Vi økte boliglånet vårt for å betale gammel forbruksgjeld mannen hadde, så det er mulig å låne på boligen og bruke pengene til noe annet. Anonymous poster hash: 34fd6...114
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #4 Skrevet 15. januar 2015 Skal være fullt mulig å refinansiere å få bilen innbakt. Sannsynligvis må du ha verdivurdering eller takst av nyere dato, max 1-2 år gammel. Men da burde dere betale ned bilen i samme tempo som dere ville gjort med et vanlig billån. Selv om renta på huslånet er lavere enn et ordinært billån, vil vinninga gå opp i spinninga om dere har 25 år igjen på huslånet og dermed betaler bilen også på 25 år. Om du skjønner.Anonymous poster hash: 3ffe1...983 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #5 Skrevet 15. januar 2015 Jeg gjorde det da jeg skulle kjøpe min bil. Tok kontakt med rådgiveren min i banken og han ordnet alt, jeg tror ikke jeg hadde trengt å si hva de pengene skulle brukes til men jeg gjorde nå det. Fast inntekt og lånet er nå bare 17% av verdien på bolig. Vet ikke om det hadde gått like greit om jeg hadde hatt et større lån fra før av. Anonymous poster hash: 6acf9...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå