Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #21 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg må helt ærlig si at så lenge du har en nogenlunde stor leilighet og et stort klatre stativ til katten din så tror jeg den ikke har vondt av og være innekatt.. Man holder da hester i stallen og de har så mye mindre plass og være på enn katt i leilighet.. Det finnes jo også katter som ikke liker og være ute, som rett og slett er redd for og være ute.. De har jo bare godt av og være inne de da.. Selv om det kanskje ikke er dere naturlige miljø.. Tenk på str til en katt og str på leiligheten.. De fleste leiligheter vile faktisk blitt som store haller for oss og leve i.. Så lenge katten blir aktivisert og har alltid noe den kan gjøre tror jeg ikke katter har noe imot og være innekatter..
Gjest niomi Skrevet 13. oktober 2006 #22 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg hadde hatt kjempeproblemer om det kom utekatt i oppgangen vår, for jeg er hyperallergisk mot katter. Derfor bruker jeg mye medisiner når jeg vet at sannsynligheten er stor for å treffe på pus (som siden jeg prøver å unngå den, kommer hoppende opp i fanget og ansiktet mitt). Men jeg vil ikke måtte bruke sterke allergimedisiner hver gang jeg skal ut fra leiligheten min bare fordi jeg kan møte på ei katte i oppgangen, da medisinene faktisk har bivirkninger. Heldigvis bor vi i et borettslag hvor ingen har utfordret regelen om "kun små dyr som gnagere, og da med alle naboenes velsignelse". Blir dyrehold tillatt, håper jeg virkelig det er mulig å sette inn en klausul om bare innekatter, evt. at katter må holdes i bånd. For å bo i blokk er en spesiell boform, hvor man kommer veldig tett på naboene, og trappeoppganger er fellesareal, ikke en beboers private gang/kattetråkk.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #23 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg hadde hatt kjempeproblemer om det kom utekatt i oppgangen vår, for jeg er hyperallergisk mot katter. Derfor bruker jeg mye medisiner når jeg vet at sannsynligheten er stor for å treffe på pus (som siden jeg prøver å unngå den, kommer hoppende opp i fanget og ansiktet mitt). Men jeg vil ikke måtte bruke sterke allergimedisiner hver gang jeg skal ut fra leiligheten min bare fordi jeg kan møte på ei katte i oppgangen, da medisinene faktisk har bivirkninger. Heldigvis bor vi i et borettslag hvor ingen har utfordret regelen om "kun små dyr som gnagere, og da med alle naboenes velsignelse". Blir dyrehold tillatt, håper jeg virkelig det er mulig å sette inn en klausul om bare innekatter, evt. at katter må holdes i bånd. For å bo i blokk er en spesiell boform, hvor man kommer veldig tett på naboene, og trappeoppganger er fellesareal, ikke en beboers private gang/kattetråkk. ← Du tar aldri buss eller annen offentlig kommunikasjon?
Gjest niomi Skrevet 13. oktober 2006 #24 Skrevet 13. oktober 2006 Du tar aldri buss eller annen offentlig kommunikasjon? ← Har fortsatt til gode å se katter på vanlig kollektivtransport, ja. Evt. bare i kattebur, og det går greit. Bare å sette meg litt langt unna, det. Men jeg har faktisk fått katt satt av Nor-Way-buss. Det var da katt uten bur som svinset rundt og som eier etter anmodning fra sjåfør om å holde den i fanget hele tiden, fortsatt lot den gå løs. Det endte da med at både katteeier og kjæledyr gikk av. Nor-Way har faktisk innsett at dette er et problem, og nekter å ta med kjæledyr, da de ikke har noe eget lasterom for de. Unntaket er naturligvis hjelpe-, fører- og politihunder, men det har jeg til gode å se. Og hunder er jeg heldigvis ikke allergisk mot. På tog er det ikke noe problem, for der er det flere vogner, og aldri noe problem å få byttet vogn dersom det er katt i vogna.
MiniMjau Skrevet 17. oktober 2006 #25 Skrevet 17. oktober 2006 http://www.boligjegeren.no/faq/default.asp...y=3579&Key=4466 Hva er "gode grunner" ref. ballpunkt 1? At den som flytter inn i en blokk allerede har katten i sitt eie? En kan vel ikke kreve omplassering eller avliving?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå