Gå til innhold

Legge ut bilder av bonusbarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som mor krever jeg at barna ikke avbildes med fars partner, dette har vi avtalefestet. Ingen andre enn faren og meg har lov til å legge bilder offentlig ut av barna, dette har vi også avtalefestet :-)

Anonymous poster hash: ce58f...459

Hvorfor har mora da rett til å ha bilde av barna med stefaren da når faren ikke får ha bilder av de med stemoren??

Og hvorfor dette hatet mot eksens nye kjæreste? Bli voksne for f...

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor til bonusbarnet mitt legger ut om hele livet hans. Barnet er kronisk syk, mye inn og ut av sykehus. Så alle vet når han er på sykehus og hva som skjer når han er innlagt. Masse bilder med ledninger oppover armene osv. Så sorry, jeg som stemor legger ut bilder av mitt bonusbarn, ikke mange, men koselige bilder fra turer vi er på, familieselskap og lignende. Og det bryr meg midt bak kneet hva mor måtte mene om det.

Anonymous poster hash: d01fa...6a1

Pass seg så du ikke gjør dette uten å spørre om lov . Ellers kan mødre fort hevne seg på kvinners vis.

• Liker 1
Skrevet

Ts her, trodde ikke jeg skulle få så mye tilbakemeldinger, men bare for å svare på noen av de tingene som jeg har lest gjennom nå. Begge to har delt ansvar og omsorgsrett på barnet. Så med andre ord far har like mye rett å bestemme hva som er okey, og ikke okey.

Grunnen til at jeg sier mor til bonusbarn er fordi vi ikke har noe særlig kontakt med hverandre da hun har vært vanskelig mot meg og far siden jeg kom inn i bilde. Og det begynner å bli lenge siden jeg ble sammen med far til barnet.

Ja hadde det vært sånn at mor ikke la ut noen bilder av barnet på facebook ect hadde det ikke vært noe problem. Problemet er at jeg, eller vi får andre regler enn det det gjelder for henne og da hennes samboer. Og dette er noe hun presiserer at ikke skal skje, viss hun vet vi skal på noen utflukter, eller ta bilder for noe spesielt for eksempel.

Anonymous poster hash: 6b95b...c60

Hun er bare vanskelig fordi hun ikke takler at faren til barnet har en ny partner, dvs deg. Jfr den idiotiske diskusjonen her på KG om steforeldres rett eller ikke rett til å kalle barn bonusbarn.

Det hele bunner i ren og skjær sjalusi, kontrollbehov og maktsyke.

Samme regler skal gjelde for begge familier.

Jeg har vært stemor/bonusmor for barn siden de var 5 - og har også etter brudd måttet forholde meg til ekspartners nye kjæreste - med egne barn.

Alt har gått greit - brudd er brudd - man må alle være voksne etterpå og mest av alt klare og strebe etter å ta hensyn til barna.

Alle foreldre som ikke klarer og akseptere at eksen inngår nytt forhold, og dermed gjør alt for å saboterere ny partner og forhold- skamme seg!!!

Egoistiske pissunger!

• Liker 2
Skrevet

Hun er bare vanskelig fordi hun ikke takler at faren til barnet har en ny partner, dvs deg. Jfr den idiotiske diskusjonen her på KG om steforeldres rett eller ikke rett til å kalle barn bonusbarn.

Det hele bunner i ren og skjær sjalusi, kontrollbehov og maktsyke.

Samme regler skal gjelde for begge familier.

Jeg har vært stemor/bonusmor for barn siden de var 5 - og har også etter brudd måttet forholde meg til ekspartners nye kjæreste - med egne barn.

Alt har gått greit - brudd er brudd - man må alle være voksne etterpå og mest av alt klare og strebe etter å ta hensyn til barna.

Alle foreldre som ikke klarer og akseptere at eksen inngår nytt forhold, og dermed gjør alt for å saboterere ny partner og forhold- skamme seg!!!

Egoistiske pissunger!

Klarte dere ikke å være voksne før så må du ikke tro at dere blir modne over natten bare fordi dere fant en annen.

Du tillegger folk motiver du ikke vet noe om...du vet ikke om andre er sjalu. For alt vi vet så var det gjerne kvinnen som initierte bruddet og grunnen til at man fremstår som en med stort kontrollbehov (hvilket ikke er negativt!) er gjerne at moren vil forsikre seg om at ste-kvinnen ikke utøver dårlig innflytelse på morens barn!! Ikke merkelig det, hun er moren og vil beskytte barna mot dårlig innflytelse og ufin atferd.

Skrevet

Uttrykket "mor til ditt bonusbarn" er motbydelig distanserende.

De som forsøkes splittes er mor og barn....

Du vil ikke få noe støtte fra meg, nei.

Anonymous poster hash: 32eaa...df0

Er det virkelig nødvendig å henge seg opp i? Ordleggelse??

Anonymous poster hash: fe070...596

Skrevet

Er det virkelig nødvendig å henge seg opp i? Ordleggelse??

Du har ikke fått med deg at begrep, retorikk, ord...er makt?

Skrevet

Ts her, jeg kom inn i bildet etter at mor og far hadde gått fra hverandre, så jeg er ikke grunnen til samlivsbruddet. De gikk ifra hverandre fordi barnet ikke var planlagt og de var heller ikke sammen på det tidspunktet. Han trodde hun gikk på prevansjon, men det gjorde hun ikke. Etter å ha vært "sammen" i litt over etter år etter at barnet ble født bestemte min samboer for å gå, han elsket henne ikke og det var vanskelig for han å bo og leve sammen med henne da det ikke var noe følelser inne i bildet annet enn at hun var mor til hans barn. Så han valgte å gå når barnet var ett år gammel, mor fikk da ny kjæreste kort tid etterpå, og han flyttet inn ganske raskt også. Veldig uheldig situasjon selvfølgelig.

Men som sagt hadde det vært like regler for hver sin side hadde det ikke irritert meg sånn, men det at det skal være forskjellig for vår del enn hennes syns jeg ikke noe om. Det er jo like mye min samboers barn som hennes. Og det er jo ikke sånn at jeg har tenkt å legge ut bilder i hytt og pine heller, men heller det å ha muligheten om vi skulle gjøre noe koselig som vi har lyst til å dele med familie og venner. Hans side av familien vil jo se bilder av barnet og oss like mye som hennes familie syns det er koselig å se bilder.

Skrevet

Og for å legge til, jeg ser ikke på meg selv som en dårlig person. Jeg prøver så godt jeg kan for at barnet skal ha det bra hos oss. Jeg står tidlig opp med barnet når det våkner, lager frokost, hjelper til med dusjing, vasker klær og planlegger hva vi skal gjøre de dagene barnet er her. Leser bøker om kvelden når barnet skal legge seg og gir klemmer og susser når barnet vil ha kos.

Jeg er absolutt ikke en av de stemødrene som ikke liker sitt ste/bonus barn og er kjempe glad i stebarnet mitt og gleder meg alltid til det er vår tur til samvær.

-ts

Skrevet

Som mor krever jeg at barna ikke avbildes med fars partner, dette har vi avtalefestet. Ingen andre enn faren og meg har lov til å legge bilder offentlig ut av barna, dette har vi også avtalefestet :-)

Det er det drøyeste jeg har lest. Regner med dette også gjelder for eventuelle partnere du har/får deg?

Greit at kun mor/far legger ut, om de skal legge ut i deg hele tatt, men hallo. Å ikke bli avbildet sammen med? Du høres ut som sykelig sjalu.

Anonymous poster hash: aebd0...a7c

• Liker 2
Skrevet

Så lenge mor legger ut egne bilder så kan hun ikke nekte far det samme. Helt utrolig hvor dårlig fornuft og oppfattelsesevne enkelte får når de lar følelsene få ta overhånd!! Jeg går jo ut fra at mannen din har sagt det samme til mor så hva er mors argumenter egentlig?

• Liker 1
Skrevet

Som mor krever jeg at barna ikke avbildes med fars partner, dette har vi avtalefestet. Ingen andre enn faren og meg har lov til å legge bilder offentlig ut av barna, dette har vi også avtalefestet :-)Anonymous poster hash: ce58f...459

Pass seg så du ikke gjør dette uten å spørre om lov . Ellers kan mødre fort hevne seg på kvinners vis.Anonymous poster hash: ce58f...459

Virkelig? Litt av et regime. Lurer på hva mer dere har i kontrakten?!? Hvorfor kan ikke barna avbildes med fars partner? Hva hvis de skal ta familiebilde, får ikke barnet ditt lov til å være med da? Håper virkelig dette gjelder for deg og din partner også, ikke bare far og stemor.

Slapp av, far sier det er greit at jeg legger ut bilder, han legger ut fler bilder enn meg. Er det ikke greit så får han fortelle meg det.

Anonymous poster hash: d01fa...6a1

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Daenerys, mod.

Skrevet

Du har ikke fått med deg at begrep, retorikk, ord...er makt?

Ingen retorikk i det du skriver...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...