AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Syns du det er rimelig at mor til ditt bonusbarn kan kreve at barnefar og jeg ikke har lov til å legge ut bilder av oss tre, når hun og hennes samboer legger ut bilder av de tre hele tiden? F.eks familiebilder i studio, ferie bilder eller bare fra hverdagen. Anonymous poster hash: 6b95b...c60
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #2 Skrevet 15. januar 2015 Kan hun kreve det? Da hadde jeg som far krevd det samme tilbake. Anonymous poster hash: ac227...cee 12
Gjest celine Skrevet 15. januar 2015 #3 Skrevet 15. januar 2015 Hvem har foreldreansvaret? Har mor det alene, kan hun kreve det. 2
Berit Skrevet 15. januar 2015 #4 Skrevet 15. januar 2015 (endret) Nei det er ikke rimelig av henne når hun selv gjør det med sin nye samboer. Men hun har vel rett til det, akkurat som din samboer (far til barnet) har rett til å kreve at moren ikke legger ut bilde av deres barn. Jeg hadde akseptert hennes ønske. Endret 15. januar 2015 av Berit
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #5 Skrevet 15. januar 2015 Synes praksisen med å leggebut bilder av barn på nett er langt over streken i mange sammenhenger. Enten barnet er alene eller sammen med andre voksne. Anonymous poster hash: b1184...ab1 9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #6 Skrevet 15. januar 2015 Synes praksisen med å leggebut bilder av barn på nett er langt over streken i mange sammenhenger. Enten barnet er alene eller sammen med andre voksne.Anonymous poster hash: b1184...ab1 Det er jeg enig i, men pga mor tydeligvis ikke har problemer med å legge ut bilder selv, så virker det jo ikke som hun tenker på prinsipper rundt personvern etc. når hun nekter far å legge ut bilder. Men mindre TS og barnets far legger ut krenkende bilder og mangler sosiale antenner rundt hva som er greit å poste, så er hun derfor vanskelig og tverr. Ja, det er slik dobbeltmoral og smålighet som forsurer mang en familie. Anonymous poster hash: cd523...a3f
Solsikke84 Skrevet 15. januar 2015 #7 Skrevet 15. januar 2015 Om mor legger ut bilde av seg, stefar og barn så kan man sammenligne det med at far legger ut bilde av far, stemor og barn. Om stemor legger ut bilde og stefar legger ut bilde, så kan jeg forstå om mor/far reagerer. En ting er å ta bilder, fremkalle, forstørre, ramme inn.. Men å publisere bilder av barna på sosiale medier bør være forbeholdt foreldrene. Ts, be far legge ut bildene av dere tre lg tag deg. Så kan mor krangle med far om bildene. For i en krangel med deg så vil mor trumfe uansett hva hun selv legger ut, synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #8 Skrevet 15. januar 2015 Mor til bonusbarnet mitt legger ut om hele livet hans. Barnet er kronisk syk, mye inn og ut av sykehus. Så alle vet når han er på sykehus og hva som skjer når han er innlagt. Masse bilder med ledninger oppover armene osv. Så sorry, jeg som stemor legger ut bilder av mitt bonusbarn, ikke mange, men koselige bilder fra turer vi er på, familieselskap og lignende. Og det bryr meg midt bak kneet hva mor måtte mene om det.Anonymous poster hash: d01fa...6a1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #9 Skrevet 15. januar 2015 Jeg synes hun kan kreve det dersom det gjelder alle (tror hun har rett til det juridisk sett også, men er ikke sikker). Men dersom ikke avtalen gjelder alle så har hun ikke noe med å kreve det av dere.Anonymous poster hash: b87df...5c8
Lexandra Skrevet 15. januar 2015 #10 Skrevet 15. januar 2015 Nei det er ikke rimelig av henne når hun selv gjør det med sin nye samboer. Men hun har vel rett til det, akkurat som din samboer (far til barnet) har rett til å kreve at moren ikke legger ut bilde av deres barn. Jeg hadde akseptert hennes ønske. Hadde du virkelig respektert hennes ønske når det ikke ligger annet bak enn at hun ønsker å styre og terrorisere eksen ig hans nye partner? Dersom moren til barn virkelig ikke ønsket at bilder av barna ble lagt ut hadde hun selv ikke gjort det.. Ts : hvis det er ok for far at bildene legges ur ville jeg glatt oversett mor.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #11 Skrevet 15. januar 2015 Kan noen forklare meg hva denne tråden handler om, eller skal vi begynne å diskutere hvem som er best som primærforsørger i stedet for bilder av barn? Please, del tråden og slett det som er tidenes medt uvesentlige avsporing. Anonymous poster hash: e4652...d2f
Trixxiie Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 Dere sporer jo helt av.... Tråden gjelden utlegging av bilder - ikke angående foreldreansvar og rett ditt og datt. Syns i utgangspunktet likt skal være likt - begge parter bør være enige, og begge parter bør ha de samme reglene overfor hverandre. At dere skal nektes, men motparten ikke, er bare uttrykk for hersketeknikk - og tull. En annen ting er at man i dagens samfunn skal og bør være forsiktig med hva man legger ut på nett i det hele tatt, og spesielt av barn - som ikke kan samtykke. Jeg er i prosessen til å bli fosterforelder - og vil aldri legge ut noen bilder av eventuelt fosterbarn. Ikke bare av hensynet til barnet selv, men også foreldrene. Følsomt tema. Handler om å vise hensyn til syvende og sist. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #13 Skrevet 15. januar 2015 Uttrykket "mor til ditt bonusbarn" er motbydelig distanserende. De som forsøkes splittes er mor og barn.... Du vil ikke få noe støtte fra meg, nei.Anonymous poster hash: 32eaa...df0 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #14 Skrevet 15. januar 2015 Dere sporer jo helt av.... Tråden gjelden utlegging av bilder - ikke angående foreldreansvar og rett ditt og datt. Syns i utgangspunktet likt skal være likt - begge parter bør være enige, og begge parter bør ha de samme reglene overfor hverandre. At dere skal nektes, men motparten ikke, er bare uttrykk for hersketeknikk - og tull. En annen ting er at man i dagens samfunn skal og bør være forsiktig med hva man legger ut på nett i det hele tatt, og spesielt av barn - som ikke kan samtykke. Jeg er i prosessen til å bli fosterforelder - og vil aldri legge ut noen bilder av eventuelt fosterbarn. Ikke bare av hensynet til barnet selv, men også foreldrene. Følsomt tema. Handler om å vise hensyn til syvende og sist. Som fosterforelder har du heller ikke foreldreansvar og derfor ikke rett til å legge ut bilder. Ja, debatten skled noe ut, men om mannen til TS har foreldreansvar eller ikke er egentlig det avgjørende. Fra 2007 fikk alle som bor sammen ved fødsel automatisk foreldreansvar. Før den tid måtte foreldrene enes om det! Anonymous poster hash: 7162b...e35
Gjest C'est la vie:) Skrevet 15. januar 2015 #15 Skrevet 15. januar 2015 Jeg ville aldri lagt ut bilde av veslejenta. Det omhandler helst at jeg ikke ønsker at det skal legges ut bilder av barn generelt på nettet, da hun ikke er gammel nok til å ytre sin mening om det. Utover det vil jeg si at det er en grense jeg ikke ville trå over for moren, uavhengig om far sier ja. Jeg som stemor ville ikke gjort det.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #16 Skrevet 15. januar 2015 Har far og mor delt foreldreansvar, så holder det at den ene parten godkjenner at det legges ut bilde - altså, mor godkjenner for sin del, far for sin del. Da kan de ikke kreve/nekte noe ovenfor den andre. Så det er jo det som teller her da, om de har delt ansvar eller ikke. Har ikke far foreldreansvar, så kan mor nekte far å legge ut bilder, også av bare seg og barnet. Anonymous poster hash: f417e...7eb
Berit Skrevet 15. januar 2015 #17 Skrevet 15. januar 2015 (endret) Hadde du virkelig respektert hennes ønske når det ikke ligger annet bak enn at hun ønsker å styre og terrorisere eksen ig hans nye partner? Dersom moren til barn virkelig ikke ønsket at bilder av barna ble lagt ut hadde hun selv ikke gjort det.. Ts : hvis det er ok for far at bildene legges ur ville jeg glatt oversett mor.. Ja, det hadde jeg. Om hun hadde aldri så mye stygge baktanker om terrorisering og det å styre eksen og sin nye partner. I hvertfall dette at det handler om at hun ikke vil at dere skal legge ut bilder av dere og barnet. Hva så? Har du/dere så sterkt behov for å legge ut bilder av dere tre da? Hvis denne moren er så ille hadde jeg gjort det jeg kunne for å ha minst mulig med henne å gjøre. Å legge ut bilder som hun mener dere ikke skal, hadde bare provosert henne enda mer til å "terrorrisere". Holder det ikke med at bare hun viser at hun er teit og velger å "skrike høyt"? Hold dere for god til å føre "krig" om en så liten minibagatell. Og hva med barnets vilje om å bli lagt ut? Like greit å ikke legge ut bilder av barn. Endret 15. januar 2015 av Berit
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #18 Skrevet 15. januar 2015 Ts her, trodde ikke jeg skulle få så mye tilbakemeldinger, men bare for å svare på noen av de tingene som jeg har lest gjennom nå. Begge to har delt ansvar og omsorgsrett på barnet. Så med andre ord far har like mye rett å bestemme hva som er okey, og ikke okey. Grunnen til at jeg sier mor til bonusbarn er fordi vi ikke har noe særlig kontakt med hverandre da hun har vært vanskelig mot meg og far siden jeg kom inn i bilde. Og det begynner å bli lenge siden jeg ble sammen med far til barnet. Ja hadde det vært sånn at mor ikke la ut noen bilder av barnet på facebook ect hadde det ikke vært noe problem. Problemet er at jeg, eller vi får andre regler enn det det gjelder for henne og da hennes samboer. Og dette er noe hun presiserer at ikke skal skje, viss hun vet vi skal på noen utflukter, eller ta bilder for noe spesielt for eksempel. Anonymous poster hash: 6b95b...c60
Zienna Skrevet 15. januar 2015 #19 Skrevet 15. januar 2015 Ts her, trodde ikke jeg skulle få så mye tilbakemeldinger, men bare for å svare på noen av de tingene som jeg har lest gjennom nå. Begge to har delt ansvar og omsorgsrett på barnet. Så med andre ord far har like mye rett å bestemme hva som er okey, og ikke okey. Grunnen til at jeg sier mor til bonusbarn er fordi vi ikke har noe særlig kontakt med hverandre da hun har vært vanskelig mot meg og far siden jeg kom inn i bilde. Og det begynner å bli lenge siden jeg ble sammen med far til barnet. Ja hadde det vært sånn at mor ikke la ut noen bilder av barnet på facebook ect hadde det ikke vært noe problem. Problemet er at jeg, eller vi får andre regler enn det det gjelder for henne og da hennes samboer. Og dette er noe hun presiserer at ikke skal skje, viss hun vet vi skal på noen utflukter, eller ta bilder for noe spesielt for eksempel. Anonymous poster hash: 6b95b...c60 Når det er slik at mor og far har 50/50 må de komme til enighet om slikt. Da bestemmer ikke den ene mer enn den andre. Det er et viktig prinsipp i alle saker når man har delt omsorg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #20 Skrevet 15. januar 2015 Syns du det er rimelig at mor til ditt bonusbarn kan kreve at barnefar og jeg ikke har lov til å legge ut bilder av oss tre, når hun og hennes samboer legger ut bilder av de tre hele tiden? F.eks familiebilder i studio, ferie bilder eller bare fra hverdagen.Anonymous poster hash: 6b95b...c60 Som mor krever jeg at barna ikke avbildes med fars partner, dette har vi avtalefestet. Ingen andre enn faren og meg har lov til å legge bilder offentlig ut av barna, dette har vi også avtalefestet :-)Anonymous poster hash: ce58f...459 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå