Gå til innhold

Brudepiker og brudesvenner -noen spm.


Huldra

Anbefalte innlegg

Har lyst til å ha brudepiker og svenner i bryllupet. Iværtfall mine egne to barn. Han er 5 år og hun 2 år når bryllupet blir å gå av stabelen. Dessuten har jeg flere tante og gudmor barn som jeg kunne tenke meg å bruke.

Mitt spørsmål er som følger... hva koster det å leie klær til disse? Og blomstene? Hva med den lille puten jeg hadde håpet prinsen vår kunne ha ringene våre på? Noen som har prøvd dette med å strø roseblader der vi skal gå? Er dette lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte; hva er deres erfaring med å bruke så små barn? Går det bra? Skal barna gå foran eller etter meg og pappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en brudepike på 7 år, og en brudesven på 2 år. Disse gikk inn til vielsen sammen med min forlover, og det gikk kjempefint. Lillemann var litt urolig under middagen, men brudepiken tok han med seg ut på rusletur, han satt litt på forskjellige fang så det løste seg helt perfekt!!!

Når festen begynte sovnet han, og våknet etter noen timer, og da danset de og koste seg på lik linje med oss andre. Ser ikke noe problem i å ha med seg barn i bryllup etter dette hvertfall........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseblader er lov, men de ser vel helst at dere bruker falske blader... Sånne som man kjøper i hobbybutikker, tilbords, glassmagasinet osv.. Dette er det to grunner til:

1) Ekte blader kan sette flekker på gulvteppet når du trør på dem.. Saften kan da sette flekker!

2) Etter vielsen er det ofte litt dårlig tid til neste par skal inn, og noen må jo plukke opp disse bladene.. HVis de er ekte og du har tråkket på den og de ligger knødd nedi teppet, så tar det lang tid og det er vanskelig å få opp..

Dette sa iallefall kirketjeneren når jeg spurte

Brudepikekjoler kan du kjøpe billig på www.ebay.com eller i innvandrerbutikker... Vi skal kjøpe våres gjennom ebay.. Mye fint der!

Du kan vel bruke så mange brudepiker/svenner som du vil, tror jeg.. Men det kan jo og bli for mange! Har sett en vielse der de hadde 5 stk.. De gikk da inn etter brudeparet for å ikke se ut som en mur forran dem...

Vet ikke om dette hjalp deg så mye jeg... :roll:

Lykke til iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kontakt RanneiH. Hun er kjempegrei og hun skaffer det meste !!

Vi skal ha tre svenner og tre brudepiker og har kjøpt klær til dem mye rimligere enn det koster å leie her til lands !!!

Anbefales !! :D

Cammilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

vi skal ha vår datter og våres niese og nevøer...det blir 2 jenter og 5 gutter...gleder oss masse...tror det er bare pent jeg...og de virker da ikke som en mur forrann bruden/brudeparet...de er da mindre enn oss og dessuten går det an og organisere dem litt....vi skal kjøpr kjoler og dresser gjennom RanneiH, og tror jeg skal kjøpe ringpute og bolmsterkurv oxo...god ide med de falske blomstene.....syns det er så søtt nå disse små tullene går og strør blomster på vår vei.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte brudepikekjole på Ebay.

Vi hadde vår sønn på 6 år som svenn og vår datter på snart 3 som brudepike. De var egentlig eksemplariske under vielsen, men minsten begynte å gråte da orgelet begynte å spille. Forloveren min kom oss i møte, tok henne på armen og gav henne til farmor. Der sovnet hun i hennes armer til vielsen var over.

Det er greit å ha en backupplan i tilfelle rottefelle.

Vi hadde barnevaktene som skulle ta dem med seg etter vielsen i kirken, sånn at de evt. kunne ta med seg ungene ut hvis det ble bråk, men presten mente at det kunne bli mer forstyrrende enn å la dem være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt RanneiH. Hun er kjempegrei og hun skaffer det meste !!

Vi skal ha tre svenner og tre brudepiker og har kjøpt klær til dem mye rimligere enn det koster å leie her til lands !!!  

Anbefales !!   :D  

Cammilla

Hvem er dette? Og hvor for jeg kontakt med henne?

Klem fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...