AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Hvor lenge etter at man har sydd er det vanlig å fjerne sting? Var et ganske dypt kutt. Anonymous poster hash: c8885...cea
Gjest Veritaserum Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 1-2 uker, er det ikke det? Trur 1 uke, men det har du vell fått beskjed om?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 1-2 uker, er det ikke det? Trur 1 uke, men det har du vell fått beskjed om? Nei, de sa ingenting, og nå har det gått to uker. Ikke fått beskjed om ny time før i slutten av neste måned, så da må jeg vel nedom legekontoret å gjøre dette? Anonymous poster hash: c8885...cea
Gjest StarBar Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Spørst hvor det er, men jeg har aldri fjernet sting før 2 uker. I kneet måtte jeg vente tre uker. Hør med legesenteret, eventuelt legen som ga deg stingene.
Gjest Veritaserum Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Nei, de sa ingenting, og nå har det gått to uker. Ikke fått beskjed om ny time før i slutten av neste måned, så da må jeg vel nedom legekontoret å gjøre dette? Anonymous poster hash: c8885...cea ring å hør. Stingene gror fast dersom de er i for lenge. Jeg har tatt de 1 eller 2 uker etter, begge gangene jeg sydde ihvertfall....
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 ring å hør. Stingene gror fast dersom de er i for lenge. Jeg har tatt de 1 eller 2 uker etter, begge gangene jeg sydde ihvertfall.... Ja, jeg har sydd en gang før og da hørte jeg aldri noe. Endte med at de måtte grave ut det ene stinget. Tenkte jeg kanskje skulle være litt tidligere ute nå.. Hvor vanlig er det med sånn tråd som løser seg opp av seg selv? Anonymous poster hash: c8885...cea
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Normalt sett trenger du ikke time for sting fjerning. Hvor raskt sting blir tatt varierer etter hvor stingene sitter, hva som er sydd og hvordan området som er sydd ser ut. Fra 7 til 14 dager er vanlig praksis. Mer enn 14 dager børnikke sting stå, fordi det blir styggere arr etter på etter stingene. Ta deg en tur på legekontoret i morgen.Anonymous poster hash: c0d48...ac6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Takk for svar! Anonymous poster hash: c8885...cea
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Obs er det sydd med tråd som løser seg opp av seg selv, skal ikke stingene fjernes før de henger og slenger.Anonymous poster hash: c0d48...ac6
Gjest Veritaserum Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Ja, jeg har sydd en gang før og da hørte jeg aldri noe. Endte med at de måtte grave ut det ene stinget. Tenkte jeg kanskje skulle være litt tidligere ute nå.. Hvor vanlig er det med sånn tråd som løser seg opp av seg selv? Anonymous poster hash: c8885...cea er ikke sikker hvor vanlig det er, for jeg hadde sting bak ørene Så se aldri. Men det er vell bare sting som har "grodd ut" av kroppen, altså kroppen skyver det ut eller noe. Så lenge det ikke etterlater store, åpne sår, så er det ingen fare. Og ikke pilk, la det være. og ja, utgraving av sting betyr det har grodd inn i arret. Og da har de vært inne for lenge.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. januar 2015 #12 Skrevet 15. januar 2015 (endret) Tok en føflekk på siden av kneet for et par måneder siden. 10 dager for det opprinnelige kuttet som var ganske lite (5 sting). Da det var en grunn til at den ble tatt så ble det å ta mer av det omkringliggende vevet på sykehuset noen få uker senere. Større kutt og flere sting. Da var beskjeden å vente 2 uker (14 dager). Stingene tar du enkelt selv dersom de er på et sted du kan se greit. En spiss liten saks og en flat pinsett er alt som trenges. Kok saksen og pinsetten først (bokstavelig talt kokes i en kjele med vann), og klipp under knuten på den ene siden (ikke klipp på begge sider for da sitter du med knuten i pinsetten og tråden blir vanskelig å få tak i Du har kontroll på at stingene sys og knytes ett og ett? - de henger ikke sammen. Endret 15. januar 2015 av Lille-pus
melatonin Skrevet 15. januar 2015 #13 Skrevet 15. januar 2015 Hos oss tar vi sting etter 10 dager. Hvis såret ikke er grodd sitter de lenger ellers sys om igjen.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #14 Skrevet 15. januar 2015 Ringte sykehuset og det var ca 10 dager som var vanlig, så da stikker jeg ned til fastlegen i morgen. Takk for svar alle sammen! Anonymous poster hash: c8885...cea
MJF Skrevet 16. januar 2015 #15 Skrevet 16. januar 2015 Vanlig er 10-14 dager. Jobber på sykehuset og det er praksisen vår.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå