Gå til innhold

Matematikk R1 og R2 på et halvår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut hva jeg vil studere til høsten, men mangler mattekompetanse. Jeg har nå kun p-matte, og vil trenge både matematikk R1 og R2 for å komme inn. I år har jeg jobbår etter vgs, så har mye tid til å jobbe med fagene!

Ønsker jo svært gjerne å gjøre dette nå, slik at jeg kan begynne å studere til høsten. Studiet har ikke våropptak, så jeg må vente 1,5 år fra nå dersom jeg ikke kommer inn til høsten -.-

Er dette i det hele tatt overkommelig? Jeg fikk 4 i p-matte, men da jobbet jeg svært lite.



Anonymous poster hash: 741de...97b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har funnet ut hva jeg vil studere til høsten, men mangler mattekompetanse. Jeg har nå kun p-matte, og vil trenge både matematikk R1 og R2 for å komme inn. I år har jeg jobbår etter vgs, så har mye tid til å jobbe med fagene!

Ønsker jo svært gjerne å gjøre dette nå, slik at jeg kan begynne å studere til høsten. Studiet har ikke våropptak, så jeg må vente 1,5 år fra nå dersom jeg ikke kommer inn til høsten -.-

Er dette i det hele tatt overkommelig? Jeg fikk 4 i p-matte, men da jobbet jeg svært lite.

Anonymous poster hash: 741de...97b

Vil du på NTNU? Kan jo bli mye jobb om du må ha 4 i R2 og ikke har hatt teoretisk matte før. Har du lett for å lære ellers? Hva er snittet ditt?

Anonymous poster hash: 0c082...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! Takk for svar :)

Oi, ser nå at jeg postet på feil underforum. Det var selvsagt meningen å legge tråden under "Karriere og utdanning".

Uansett! Ja, jeg vil på NTNU.

Forstår at det vil bli mye jobbing, ja. Ønsker helst å få karakter 4, men forstår jo at det er nærmest uoppnåelig. Tror jeg kan komme inn på det jeg vil med lavere karakter også.

Jeg lærer nok relativt fort ja. Arbeidet særs lite på vgs, men fikk ca 5 i snitt. Et karaktersnitt på 5 er ikke kjempehøyt, men i forhold til arbeidsinnsatsen så synes jeg ikke det er så verst.

Har forresten tatt et årsstudium (i et samfunnsvitenskaplig fag) på universitetet, hvor jeg jobbet mye. Så jeg vet at jeg kan "klare" å gjøre en ordentlig innsats når jeg vil :)

Ser for meg at den største utfordringen vil være at jeg ikke helt har en ordentlig "forståelse" for teoretisk matematikk, ettersom jeg kun har vært borti praktisk matte tidligere. Tipper det tar en stund å innarbeide denne forståelsen..?



Anonymous poster hash: 961fd...e0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gå en av sivilingeniørlinjene? Da er det krav om minimum 4 i R2. Kan være krevende å lære seg alene hvis du ikke har godt grunnlag fra før. Du må vel også ha fysikk 1? Det kan være lurt å ta dette ved en privatistskole, jeg tror de har kurs over et halvt år? Du er 94-modell? (tipper siden du skriver du har et år med studier og jobbår nå). Hvis ikke det lar seg gjøre på et halvt år er det vel ikke krise å bruke et år til slik at du er godt forberedt med matten til studiet :)



Anonymous poster hash: 0c082...56a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er overkommelig.- jeg hadde selv R1, R2 og FY1 på seks uker. endte opp med 89% score. Forbered deg på å jobbe mye, evt se på forkurs.



Anonymous poster hash: f4c50...01d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fysikk 1 allerede :) Det er ikke krav om karakter 4 i R2 på linjen jeg vil på. Skal sjekke ut Sonans/Bjørknes og se hva de tilbyr!



Anonymous poster hash: 961fd...e0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...