AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #21 Skrevet 18. januar 2015 Eneste jeg vil si er: Husk at det er MYE lengre mellom hver destinasjon enn det ser ut som på kartet. Vi brant oss VELDIG. Anonymous poster hash: 9de9a...668 Hvis man bruker appen/nettsiden på forhånd så kan man se hvor lang reisetid det er mellom steder. Jeg opplevde omvendt av deg, at det var kortere reisetid fra land til land enn jeg trodde... Anonymous poster hash: 98555...014
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2015 #22 Skrevet 18. januar 2015 Hvis man bruker appen/nettsiden på forhånd så kan man se hvor lang reisetid det er mellom steder. Jeg opplevde omvendt av deg, at det var kortere reisetid fra land til land enn jeg trodde... Anonymous poster hash: 98555...014 Reisetiden varierer veldig. Paris til Bern tar vel drøye 4 timer med TGV, men det er jo ikke dekket av interrailbillettene. Med vanlig tog tar det alt fra drøye 7 til 10,5 timer - og det avhenger av at man rekker omstigningene. Wien og Budapest er derimot bare 3 timer unna hverandre med vanlig tog. Anonymous poster hash: 585e2...ff6
Aviale Skrevet 18. januar 2015 #23 Skrevet 18. januar 2015 Mitt råd er å sjekke om det faktisk lønner seg å i det hele tatt kjøpe interrail-billett. I Frankrike og Italia må du betale nesten like mye for setereservasjoner som for en egen billett. Jeg reiste på interrail der i sommer og fant ut at det ble billigst uten interrail-billett, for ikke å snakke om mye enklere (jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle reservere plass på tog med interrail-billett i Italia, og i Frankrike var de fulle). Man kan helt klart risikere at alle interrail-reservasjonene på et tog er fullbooket slik at dere må betale full pris, men det er vel ikke like vanlig i april da. Et tips kan være å vurdere å droppe Bern, og heller ta nattoget Thello som går Paris-Venezia, se info her. Man kan også ta TGV Paris-Torino eller videre til Milano på ca 6 timer (kostet rundt 700 da jeg dro i høysesongen). Jeg ville sjekket hvor mye strekningene i Italia koster tilsammen på Trenitalia sin side, og så evt plusset på med et par dagers interrail-pass til de andre landene, det vil nok lønne seg. Trenitalia sin side er lett å bruke og dere kan finne billige billetter om dere kjøper i forveien - da jeg bestilte var business class like billig som vanlig standard-klasse. Når det gjelder pris, så kommer det veldig an på mye forskjellig. Jeg reiste i 17 dager i sommer, Paris - Cinque Terre - Sorrento - Roma - Venezia og betalte 10 000. Fikk tak i billige flybilletter, bestilte togene og hotellene på forhånd (jeg er en planlegger og reiste alene). Med lommepenger brukte jeg 15k til sammen. For øvrig vil jeg si at 5 steder på 17 dager var mer enn nok. Jeg tok ikke nattog, så brukte ekstra tid der, men det var slitsomt nok. Pass på å legg inn minst en eller to dager der dere kan sove lenge og ta det rolig. Et siste tips fra meg: Bruk sekk, ikke koffert! På alle togene i Italia er bagasjehyllene over setene, og det er helt håpløst med noe annet enn en sekk etter min mening.
Blomst89 Skrevet 16. juni 2015 #25 Skrevet 16. juni 2015 (endret) Ja, gi oss gjerne en oppdatering! Jeg og samboeren min reiser på 5 ukers interrail om under en uke, og planen er ca 1 uke i Belgia (inkl. Rock Werchter-festivalen), 8 dager i Tyskland og ca 3 uker i Italia. Gleder meg! :D Vi endte forresten opp med å ikke kjøpe noen interrail-billett (så det blir interrail-tur uten selve interrail-billetten), da det var billigere for vår reise å kjøpe togbilletter på bahn.com og trenitalia.com enn det en 5 ukers interrail-billett ville ha kostet oss. Bruker totalt ca 300 euro på togbilletter, og bare en 10 dager i løpet av 22 dager-billett koster jo €280. Vi har kjøpt alle billettene for oppholdet i Tyskland (veldig billige billetter også!), samt billett fra Belgia til Tyskland og Tyskland til Italia. Resten kjøper vi underveis, da lokaltogbillettene i Italia er like billige enten de kjøpes samme dag eller en uke i forveien. Totalt kommer fly (Oslo - Brussel og Milano - Oslo med SAS ungdomsbilletter) og alle togbillettene til å koste oss under 4000 kr. PS: Kan forklare reiseruten vår nærmere om noen er interessert, men vil ikke kuppe tråden helt med mine reiseplaner sånn uten videre. Endret 16. juni 2015 av Blomst89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå