Gå til innhold

Deres favorittfilm og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er deres favorittfilm(er) og hvorfor? Gjerne utdyp om dere har flere favorittfilmer. Når jeg tenker på "hvorfor" så mener jeg som i; hva gjør filmen så bra?

:)



Anonymous poster hash: 171ba...465
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Horatio Hornblower

Gone With The Wind er min favoritt film

Hvorfor fordi det er en fantastisk film med bra handling gode skuespillere.

noe bedre en det kan jeg ikke forklare det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter. Det er vel mer en favorittfilmserie. Grunnen til at jeg elsker disse filmene henger vel primært sammen med at jeg har vokst opp med de. Fantasyfilmer er min favorittsjanger der jeg kan leve meg inn i en helt annen verden. Så er filmmusikken, spesielt i de tre siste filmene, helt utrolig. Jeg elsker filmmusikk. De siste filmene er også veldig morsomme. Av alle filmene er den første og den nest siste (DH part 1) de jeg liker aller best.

På samme måte liker jeg Ringenes Herre, Hobbiten, Hunger Games og Pirates of The Caribbean, men ingenting slår Harry Potter. Ellers liker jeg også animasjonsfilmer veldig godt. Både morsomme (slik som Despicable Me, Istid, Hotel Transylvania etc.), men også eventyrlige og typisk Disney (som Brave, Frozen, Mulan, Legends of the Guardians, Up etc.).

Jeg er en skikkelig filmperson som dere sikkert forstår. :) De eneste sjangrene jeg virkelig ikke liker er skrekkfilmer og typiske amerikanske "collegefilmer".



Anonymous poster hash: d8f8c...8e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din favorittfilm da, TS?



Anonymous poster hash: d8f8c...8e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Ringenes Herre-trilogien. Er veldig glad i eventyrfilmer med sterke helteskikkelser og en godt oppbygd "verden". I denne trilogien er det mange helter å heie på, og mange todimensjonale bad guys å legge for hat. Pluss vakre, storslagne naturopplevelser. Jeg koser meg også med detaljene i byene vi får se, både interiør og selve bygningene. Er kanskje fordi jeg har sett filmen så mange ganger at historien og plottet nå kommer litt i bakgrunnen, nå er det detaljene jeg ser på.



Anonymous poster hash: bf6f3...386
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fanboys - fordi jeg ønsker av hele mitt hjerte at historien er sann

Lock, stock and two smoking barrels - fordi den er filmet og fortalt på en god måte

Og av nyere:
The Imitiation Game - fordi den fikk meg til å le og gråte om hverandre, og fordi historien er så fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Passion of the Christ: Elsker den filmen, samtidig som jeg synes den er utrolig fæl. Men skuespillerne, historien, musikken og effektene er så utrolig bra. Spesielt musikken i den filmen elsker jeg.

The Last Samurai: Igjen så er det historien og musikken i filmen som jeg elsker, hvilket er det viktigste for meg når jeg ser film. Dessuten er skuespillerne utrolig gode i rollene sine.

Ringenes Herre: Denne trilogien ser jeg mest sannsynlig en gang i mnd, minst. Kan ikke forklares hvorfor jeg elsker den utenom historien og skuespillerne, og ikke minst detaljene i filmen som anonym over her nevner!

Malena: Italiensk film som jeg virkelig liker pga historien. Dessuten er jeg veldig fan av Monica Bellucci (hun på avataren min :laugh: ).

I motsetning til vennene mine, som synes jeg er rar, så er jeg veldig opptatt av soundtracken i filmen. Hvis filmen ikke har god bakgrunnsmusikk så kan jeg ofte mislike å "høre" på filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Clue", en film basert på Cluedo spillet - fordi jeg elsker blandingen av det den har av komedie og en typisk krimfortelling. I tillegg til replikkene filmen har og de forskjellige karakterene. Med tre forskjellige mulige løsninger liker jeg spesielt den siste løsningen, som skal være riktig, med sluttreplikken den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringenes herre, hobbiten, og harry potter

Anonymous poster hash: 3378f...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Star Wars - A New Hope (1977)

Episk eventyr!

Action!

Bra set design!

Ikonisk design!

Relativt ukjente skuespillere i sin tid

Fantasifullt, men likevel tøft!

En film laget av mange talentfulle folk tydeligvis.

Helt fantastisk at noe slikt ble laget på søttitallet. :)

Oj oj glemte helt musikken.

Fantastisk flott musikk!

Atmosfære i bøttevis. Noe som også gjør det artig å se helt andre ting slik som dette:

www.youtube.com/watch?v=cM_sAxrAu7Q

Alien (1979)

En tilmålt mix av science fiction, skrekk, og noe ganske absurd sånn visuelt sett, med H.R. Giger's design.

Her er sikkert unødvendige forstyrrende element fraværende fra fortellingen, og man ender opp med å få en intens opplevelse av disse menneskene som så skjebnessvangert settes i kontakt med en fremmed livsform som dreper.

En ung Sigroueny Weaver i en alt for liten truse er også et pluss. :)

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...