Gå til innhold

Eiendomsmegler anbefallinger


Betty2

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge huset mitt nå i køp av vinter/våren.
Jeg har skjønt at eiendomsmeglerene tar % betaling av den totale salsummen, også kommer andre kostnader (takst, fotograf, annonnsering etc) utenom.

Jeg lurer på om det er noen her som har solgt det siste året, som kan fortelle litt om hva de måtte ut med (hva ble totaltprisen) og hva fikk dere for den prisen (var megler med på visning, hvor mye måtte dere gjøre selv etc)

Har dere noen direkte anbefallinger om hvem jeg bør kontkte/ ikke kontakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke aktiv! Har solgt en leilighet og ett hus gjennom de for over ett år siden, og jeg sliter fortsatt med de, da de har gjort mye feil. Jeg valgte heldigvis eierskifteforsikring, det må jeg anbefale deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt noen ulike eiendomsmeglere og ha møter med dem. Sist jeg solgte hadde megleren visningene, jeg annonserte kun på finn.no og jeg fikk fastpris på meglerhonoraret. Det er i utgangspunktet en %-sats av salgsprisen. Fastpris kan selvsagt slå begge veier, men det er forutsigbart.

For min del er kjemi med megleren viktig i tillegg til at vedkommende kjenner området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet befinner det som skal selges seg?

Anonymous poster hash: 9e395...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er i Oslo så kan jeg anbefale Henrik Øygarden i Ihus eiendomsmekling. Han er jurist i tillegg til eiendomsmegler så man kan føle seg helt trygg. Han solgte vår leilighet for en meget bra pris og fremstår som veldig orofesjonell...

Anonymous poster hash: af58e...f64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er i Oslo så kan jeg anbefale Henrik Øygarden i Ihus eiendomsmekling. Han er jurist i tillegg til eiendomsmegler så man kan føle seg helt trygg. Han solgte vår leilighet for en meget bra pris og fremstår som veldig orofesjonell...

Anonymous poster hash: af58e...f64

Haha, han har vi også solgt med! Veldig proff fyr ja. Vi var også veldig fornøyde :D

Anonymous poster hash: 5d5fd...7c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i landet befinner det som skal selges seg?

Anonymous poster hash: 9e395...e67

Huset ligger 30 min kjøring fra Bergen sentrum. Men jeg er intresert i høre forlks erfaringer og pris nivå rundtom i landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge huset mitt nå i køp av vinter/våren.

Jeg har skjønt at eiendomsmeglerene tar % betaling av den totale salsummen, også kommer andre kostnader (takst, fotograf, annonnsering etc) utenom.

Jeg lurer på om det er noen her som har solgt det siste året, som kan fortelle litt om hva de måtte ut med (hva ble totaltprisen) og hva fikk dere for den prisen (var megler med på visning, hvor mye måtte dere gjøre selv etc)

Har dere noen direkte anbefallinger om hvem jeg bør kontkte/ ikke kontakte?

Har du en god bolig der du kan stå for alt som er gjort av arbeid grundig ville jeg holdt meg unna eierskifteforsikring.

Jeg solgte boligen selv i et bra område i Oslo og klarte jobben selv med god margin. Ble solgt for like mye som en flink eiendomsmegler mente han ville ha kunnet selge den for. Brukte null interiørdesignere og holdt det rent og enkelt uten lokke-pynt.

Suksess! :)

Anonymous poster hash: 95d4e...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Aktiv Laguneparken to ganger, og er svært godt fornøyd! De fikset alt, var presise, arbeidet ble utrolig godt utført og jeg solgte over takst på første visning. Ifm overtakelse hadde megler også stålkontroll (de som kjøpte var treig med å betale), og de ringte for å få tilbakemeldinger i etterkant. Min søster og mannen brukte også Aktiv Bergen Sentrum etter at Sparebanken Vest ikke klarte å selge deres leilighet, og den ble også solgt på første visning til over takst.

Kan ikke anbefale Garanti, kjøpe leilighet via dem og det var bare rot. Papirer som forsvant, feil i papirene, feil i prosepektet, tull med budgivning og en megler som var gått hjem da jeg skulle levere signerte papirer for overtaking (de jeg kjøpte av var vekkreist på overtakelsen).



Anonymous poster hash: 2d027...b44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Setter stor pris på alle tilbakemeldinger, skal absolutt sjekke opp i anbefalte selskaper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...