Gå til innhold

Hvor mye leser du for barnet ditt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

både synger og leser for han, men han er bare 2 mnd. så får vel ikke med seg så mye, men det er så koselig!

Anonymous poster hash: b33b5...2ad
Videoannonse
Annonse
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Vi synger og leser for barnet, 5 år. En av oss leser boken og den andre synger (siden hun vil at begge skal legge henne... :) ). Vi pleier å bruke rundt 30 minutter på dette. :)

Skrevet

Jeg leste for barna mine hver kveld da de var små. Sang også.

Skrevet

Vi leser en liten bok eller et kapittel hver kveld, ungen er 4 år og det tar 5-10 min.

Skrevet (endret)

Det varierer, men gjennomsnittlig er det nok ganske mye. Noen ganger halvannen time til sammen om dagen, andre ganger bare et kvarter. Vi leser hver dag. Jeg er skikkelig lesehest selv, så det faller naturlig for meg.

Barn 5 år, forresten. Vi har lest siden hun var baby, og hun foretrekker ofte det fremfor TV.

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er en lesehest, og det er helt sikkert fordi min mor leste for meg hver kveld under hele min barndom. Harry Potter, tzatsiki og muttern, astrid lindgren, gummitarzan... så mange gode bøker min mor leste for meg. Så utrolig gode minner :) skal definitivt lese for mine egne barn, og skape de samme gode minnene.

Skrevet (endret)

Leser en barnebok eller to hver kveld i forbindelse med legging. Gjerne utenom også. Fin aktivitet om man trenger å slappe av :-) Alder 4 og 6

Endret av Jade
Skrevet

Leser fra mein kampf til min sønn nå, han er 8 og storkoser seg. Ellers eventyr.

Anonymous poster hash: 0f073...168
Skrevet

Jeg så aldri poenget med å lese for eldstemann da han var baby. Tror han var halvannet før vi bladde i bøker jevnlig. Før det hadde han ikke tålmodighet til noe særlig, for da ville han bare bla, og jeg syns det var kjedelig, selv om man hører at man kan lese med barna fra de er babyer. Men vi fikk en sånn Vrimleby-bok, og det var omtrent den eneste boka som gjaldt fram til han var 2. Da kunne vi peke på ting og jeg fortalte små historier om det vi så. Nå er han 3 og det siste halvåret har han blitt veldig interessert i mer intrikate historier. Han elsker å bli lest for, og det går litt i perioder hvor mye, men det er ikke uvanlig at vi leser en time etter middag f.eks.

Skrevet

Leser hver kveld. Hender også vi leser på formiddagen/etter middag.

Skrevet

Jeg er en lesehest, og det er helt sikkert fordi min mor leste for meg hver kveld under hele min barndom. Harry Potter, tzatsiki og muttern, astrid lindgren, gummitarzan... så mange gode bøker min mor leste for meg. Så utrolig gode minner :) skal definitivt lese for mine egne barn, og skape de samme gode minnene.

Ja, det er noe helt spesielt med bøker fikk høre som barn, jeg har lest alle for mine egne. Får lyst til å gi dem den samme kjærligheten til historiene. :)

Nå leser vi Harry Potter for yngstemann på 8, har kommet til siste boka. :( (og sett filmene) Når jeg leser blir det ca 30 min, når mannen leser opptil en time og helst sovner han på puta til guttungen. Kjempekoselig rutine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...