AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Hvor gammelt barn og hvor lenge? Anonymous poster hash: 1a787...7ce
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Hvor gammelt barn og hvor lenge? Anonymous poster hash: 1a787...7ce
Nicoline86 Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Leser hver kveld i sengen før han sovner. Han er syv og vi leser vel ca 10-20 min.
Tante-Sofie Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Leser minimum 1 bok hver kveld, har gjort det siden han var rundt 1 år. Han velger selv bok, og noen ganger velger han en som tar 5 minutter og andre ganger kan vi lese i 20 min. Han kjenner selv hvor trøtt han er og hvor lang bok han orker. Han er forresten 4 år nå. Ofte leser vi en bok eller to sammen mens vi spiser frokost eller etter bhg. også. Endret 14. januar 2015 av Tante-Sofie
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Har et barn på 7 år. Leser ikke for henne så ofte etter at hun lærte å lese selv. Anonymous poster hash: 31b56...6e3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Har en femåring. Leser en bok, eller et eventyr hver kveld. Bytter på annenhver dag om det er vi foreldrene, eller ham som skal velge bok. Har alltid nok av bøker hjemme, både hans private og lånebøker fra biblioteket. Anonymous poster hash: 906c9...105
BlendaSensitive Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 2,5 år hef. Svært variert! Visse dager og perioder leses det hele tiden omtrent. Så kan det gå flere dager uten lesing. Det er etter barnets initiativ som regel.
anniewal Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Vi leser bok hver kveld, ca 10 min. Vi foreslår også å lese bok flere ganger om dagen, men det varierer hvor lyst poden har. Noen dager er han helt hekta og vi leser opptil ti bøker på en dag, og andre dager blir det en-to. Barnet er to år og vi har lest siden han var 6 mnd omtrent. Han har en god del bøker, men vi låner også masse på biblioteket.
GammelKaktus Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Vi leser som regel alltid mellom 1-5 bøker om dagen, alt etter hva han vil. Lllegutt er 3 Har lest for han siden han ble født, jeg er en litt sær bokelsker, så når jeg fikk han så begynte jeg å lese det meste jeg leste høyt. Så han har hørt mye merkverdig Begynte vel å lese mer direkte for han fra han var 6 mnd
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Har en på 2,5, og vi leser alltid en bok på sengen hver kveld. I tillegg blir det fort ytterligere 2-3 bøker i løpet av dagen, han er veldig glad i å bli lest for, så det hender ofte at han kommer med en bok og ber oss lese.Anonymous poster hash: de0a0...836
Zienna Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Min sønn er voksen og selv pappa nå. Vi leste til ham hver kveld, eller vi diktet "eventyr". Nå gleder det meg å se at han gjør det samme med sine to små, 2 og 5 år. Han leser først, og så synger han til dem. Bruker en halv time. 1
Dyregod Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 Leser for datteren min hver kveld, og gjerne utenom det også. Hun elsker bøker og har gjort det siden vi introduserte henne for det ved 5 mnd alder. Hun er nå halvannet år.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 4 år, jente. Hun har ikke helt funnet lesegleden, så vi leser på sengen kanskje 1-3 ganger i uken når hun har lyst - noen ganger 3 minutter, andre ganger så "mye" som 10 minutter. Liker best å prate og lage fortellinger og historier selv, så det blir mest av det. Er selv skikkelig lesehest, så jeg håper jo at hun kan finne gleden etterhvert da. Anonymous poster hash: 9908d...9d7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Hvor gammelt barn og hvor lenge?Anonymous poster hash: 1a787...7ce altfor lite Anonymous poster hash: 1057c...38d
Wildberry Skrevet 15. januar 2015 #15 Skrevet 15. januar 2015 Jeg har ikke barn, men blir glad over å se at så mange leser! Har selv gode minner av at både min far og min mor leste for meg da jeg var lita. Vi hadde klare regler på dette, da. Hvis jeg var vrang og brukte lang tid før jeg kom meg i seng, så ble det mindre tid til lesing. Det fungerte, for hvis jeg somlet så mistet jeg viktig lesetid. 1
MarianneE Skrevet 15. januar 2015 #16 Skrevet 15. januar 2015 Datteren vår er 7 og jeg leser høyt for henne hver kveld.
Ciara Skrevet 15. januar 2015 #17 Skrevet 15. januar 2015 Har barn på to og fire. Vi leser 2-3 bøker om dagen + bok på sengekanten ved leggetid.
Gjest Tekola Skrevet 15. januar 2015 #18 Skrevet 15. januar 2015 Har ei på halvannet, og her blar vi igjennom et par bøker om dagen, som oftest. Men det går jo i bildebøker fra Go'Boken og slikt foreløpig, da. Hun er veldig glad i bøkene sine og kommer gjerne bort til oss med en og ber oss "lese". Så blar vi litt i den, peker på dyr, lager lyder og forteller litt rundt dem. Tror jeg begynte da hun var seks-syv måneder. Gleder meg til hun blir litt eldre og vi kan lese mer historier og slikt!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #19 Skrevet 15. januar 2015 Jeg har ikke barn selv, men så langt tilbake jeg kan huske leste mamma og pappa for meg når jeg skulle legge meg. De fortsatte å lese for meg også etter at jeg hadde lært å lese selv. Da jeg gikk i første begynte de å lese Harry Potter, og det har vært veldig viktig lesetrening for meg. De var nemlig så spennende at jeg fortsatte å lese smug når de hadde gått, og dermed fikk jeg viktig lesetrening. Tredjeboka ble jeg ferdig med før mamma og pappa var kommet halveis i å lese den høyt for meg (jeg la alltid bokmerket på plass så de ikke skulle merke at jeg jukset), så når vi kom til fjerdeboka sa jeg at jeg var for stor for høytlesning. Det jeg vil frem til med denne historien er at høytlesning har vært veldig viktig for meg, også etter at jeg lærte å lese. Ved å få meg interesert i en spennende men vanskelig bok fikk jeg sterk nok motivasjon til å lese noe som til å begynne med var alt for vanskelig, men som jeg etterhvert mestret veldig. Det var også veldig koslig å ligge i sengen og bli lest for (ellers hadde jeg sagt fra at jeg kunne lese selv to bøker tidligere), så etter min mening var det en veldig fin måte å få kvalitetstid uten å bli forstyrret av søsken. Anonymous poster hash: 1813c...6ef
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #20 Skrevet 15. januar 2015 Hver kveld, ca 15 min. Og ellers om han vil lese om dagen. 2år.Anonymous poster hash: b9762...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå